Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's door chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan door meino
22 July 2025, 21:23:45
Raadplaatje door hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
  

Auteur Topic: INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins  (gelezen 26319 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #60 Gepost op: 26 August 2012, 10:02:25 »
Het logo daar zit onder het middelste raam -> B11

Gert1

  • Gast
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #61 Gepost op: 26 August 2012, 11:35:30 »
Klopt. Ook de raampjes tellen op die foto levert er gewoon 11 op.

mvg,
Gert

Tineke55

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #62 Gepost op: 26 August 2012, 13:36:38 »
Deze foto heb ik in augustus 1988 in Luik gemaakt van de trein Basel-Maastricht. Het is een Bz-rijtuig uit de serie 45320-751 van de FS. Ik ben op zoek gegaan naar dit rijtuig en Rivarossi bleek het in zijn catalogus te hebben onder nummer 3501.




Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #63 Gepost op: 26 August 2012, 14:07:16 »
Klopt. Ook de raampjes tellen op die foto levert er gewoon 11 op.

mvg,
Gert

Dan toch maar aan de leesbril.....


Arnold

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #64 Gepost op: 26 August 2012, 23:39:16 »
jaartal klopt niet maar leuk filmpje van Liege Guillemins in 1994 met warempel vanaf 36.51 de beoogde trein nog steeds die binnen komt rijden met de diesel 5540, en waarbij de SBB rijtuigen worden opgepikt door de elektrische 2705 om te rijden naar Maastricht. (nota bene, SBB B-rijtuig nog met oud logo). De versie met slechts de 2 SBB rijtuigen heb ik op Beluxtrains.net voor sommige dagen gezien in 1991, 1992 en 1993.

Verder veel treinbewegingen, ook internationaal en natuurlijk veel sncb locs in bedrijf.
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #65 Gepost op: 26 August 2012, 23:48:42 »
 ;D op 43.00 komt de tegemoetrijdende 2759 uit Maastricht binnenrijden. SBB B-rijtuig nu wel met nieuw logo. Waarna de oranje rijtuigen aangekoppeld worden door nu weer de Diesel 5540.
met de groeten van Maarten

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #66 Gepost op: 27 August 2012, 11:15:27 »
Geweldig leuk beeldmateriaal dit! Ik heb alleen na een poos het geluid uitgezet omdat ik me aan het commentaar begon te storen. Vooral de toonhoogte zat in mijn irritatiebereik ;-) Maar nogmaals, zeker een aanrader dit filmpje! Volgens mij zat de trein van Maastricht ook in het intro, eerste, bovenin, of moet ik ook aan de bril?  ;D

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #67 Gepost op: 27 August 2012, 11:35:00 »
In de intro zat inderdaad ook de trein van Maastricht.

Ik had muziek opstaan en het geluid zachtjes, haha, en luisterde alleen maar voor bevestiging welke trein het was. Rest van de film deels het geluid uitgezet. Want inderdaad, eh....
 ;D
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #68 Gepost op: 27 August 2012, 11:39:41 »
tussendoor trouwens wel paar dingen opgestoken van wat hij allemaal vertelt, dus onnuttig is het allemaal niet (voor mij althans)
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #69 Gepost op: 27 August 2012, 12:00:28 »
[zijspoortje]
op 11.12 aankomst trein uit Moskou met Pulitzer rijtuigen, getrokken door een 27, met achteraan een Russisch rijtuig

Wat een hoop treinbewegingen op dat station Luik zeg.

Ook mooie trein tussen Keulen en Oostende
[...]
« Laatst bewerkt op: 27 August 2012, 12:18:48 door Maarten. Reden: typefoutje »
met de groeten van Maarten

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #70 Gepost op: 27 August 2012, 14:06:20 »
Goed te zien is dat op het stuk Luik-Luxemburg de volgorde van de trein per richting verschilt omdat dat het rangeren te Luik en Luxemburg vereenvoudigt.
« Laatst bewerkt op: 27 August 2012, 14:15:51 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #71 Gepost op: 28 August 2012, 00:16:53 »
Van dezelfde filmmaker een film van het afscheid van de D-trein naar Basel in 1994, tussen Luik en Maastricht. Met een cabinefilm van de route. Leuk is het laten zakken van de stroomafnemer en het uitglijden tot het weer oppikken van de andere spanning. Op film vanaf 12.35.
« Laatst bewerkt op: 28 August 2012, 00:34:05 door Maarten. Reden: domme opmerking weggehaald :) »
met de groeten van Maarten

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #72 Gepost op: 28 August 2012, 00:39:04 »
Terugweg, op filmpje, machinist vergeet pantograaf te laten zakken, vanaf 29.20.

Toch wel opmerkelijk dat de zware 27 werd ingezet voor de pendeldienst van slechts twee SBB rijtuigen. Weet iemand waarom dat was?.
met de groeten van Maarten

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #73 Gepost op: 28 August 2012, 09:33:27 »
Waarschijnlijk omdat het in de omloop zo uitkwam. Voor het ritje naar Maastricht is een loc nodig, wat voor een type maakt niet veel uit. Dan gebruiken ze dus een loc die toevallig beschikbaar is omdat die een paar uurtjes in Luik staat, of omdat die op de terugweg een goederentrein kan meenemen.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

Maarten

  • Offline Offline
  • Berichten: 966
Re:INT 495 - 1991 Maastricht Basel - stukje tot Liège Guillemins
« Reactie #74 Gepost op: 28 August 2012, 10:12:30 »
Ha Rudolph,
toch is het opvallend dat er altijd een 27 voor gebruikt werd als ik het zo zie.
met de groeten van Maarten