Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door hervé
Vandaag om 00:27:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Dennis1984
16 August 2025, 22:52:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
16 August 2025, 22:37:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
16 August 2025, 22:22:18
Da's Daz 2 door NS264
16 August 2025, 22:13:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 August 2025, 21:55:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
16 August 2025, 21:48:20
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
16 August 2025, 21:38:43
Her-(her-)beginnen door J. Brans
16 August 2025, 21:13:45
Raadplaatje door GerardvV
16 August 2025, 21:05:30
Station Roodeschool door frenkievee
16 August 2025, 21:00:11
Hebden Bridge, digitale modulebaan in schaal 00. door Donny95
16 August 2025, 20:17:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
16 August 2025, 20:03:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
16 August 2025, 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
16 August 2025, 19:12:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
16 August 2025, 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
16 August 2025, 18:12:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 August 2025, 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
16 August 2025, 16:48:43
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
16 August 2025, 15:53:02
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
16 August 2025, 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
16 August 2025, 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
16 August 2025, 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
16 August 2025, 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 August 2025, 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
16 August 2025, 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
16 August 2025, 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 August 2025, 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
16 August 2025, 11:45:26
  

Auteur Topic: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?  (gelezen 58392 keer)

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #30 Gepost op: 02 June 2007, 16:34:40 »
SUN = Sneltram Utrecht-Nieuwegein.
- Peter

Vind ik raar, want hier in IJsselstein op nog geen 100 meter van mij huis komt hij ook elke dag langs. Mare ja SUNIJ staat ook niet niet.

Edwin

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #31 Gepost op: 02 June 2007, 19:26:19 »
Om de off-topic verwarring te beëindigen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Utrechtse_sneltram

Voor weer on-topic de Valleilijn zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Valleilijn

Overigens is hier ook weinig te vinden over de Valleilijn:
http://www.halling.at/modelleisenbahnen/aktuell.php
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Anoniem

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #32 Gepost op: 02 June 2007, 19:57:43 »
@EdTheModeltrain: SUN is als afkorting ontstaan in de begintijd, toen de tak naar IJsselstein nog niet bestond ;D.

Geert 84

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
    • De Vallei
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #33 Gepost op: 08 June 2007, 11:34:24 »
Ongelofelijk, wat een prachtmodel zeg, dan te bedenken dat ik over een poosje de eer heb dagelijks gebruik te mogen makken van de gemakken van deze treinen :D in 1:1 dan ;)

In model moet en zal dit modelletje bij mij op de baan verschijnen ;)
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

WillemNS

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #34 Gepost op: 08 June 2007, 14:24:00 »
Hallo,

de Connexion shop krijgt de Protos niet.
Ik heb gemailed en kreeg het antwoord, dat ze hem niet kregen.

Willem

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22530
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #35 Gepost op: 09 June 2007, 21:24:19 »
In die shop staan momenteel sowieso weinig modellen. Een paar bussen in schaal 1 daaromtrent, dat is het wel zo'n beetje.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #36 Gepost op: 09 June 2007, 21:30:02 »
mooie foto's ik heb het prototype al in het echt gezien. Maar ik vind het toch gewaagt als ze de echte versie anders maken is het model waardeloos want dan heeft het zo nooi echt gereden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #37 Gepost op: 15 June 2007, 11:53:33 »
Nou, als hij dan wel voor medewerkers te koop komt, heb ik de eer hem binnenkort te bestellen(nee ik ben geen buschauffeur maar mijn vader)

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8564
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #38 Gepost op: 22 June 2007, 11:40:20 »
De Conexxionshop op Utrecht Centraal streekbusstation heeft van hogerhand te horen gekregen dat de verkoop van modellen gestaakt moet worden. Past niet binnen bedrijfsbeleid.
Sukkels.

Gr/H

Geoffrey Korstanje

  • prutser
  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #39 Gepost op: 22 June 2007, 11:51:39 »
Nooit op tijd rijden staat ook niet in het bedrijfsbeleid, toch houden ze hier ook sterk aan vast >:(
Ik denk dat we eens wat mails moeten gaan sturen naar " hogerhand"

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #40 Gepost op: 22 June 2007, 12:52:38 »
Ze hebben natuurlijk wel gelijk dat de verkoop van speelgoed een branchevreemde activiteit is voor een openbaar-vervoerbedrijf. En voor de reclame hoeven ze het ook niet te doen, want waarom zou je als monopolist reclame maken? Ik vrees intussen dat het ook betekent dat de Protos het laatste schaalmodel is dat ze hebben gesponsord... kennelijk is er intern iemand vervangen...
Laten we hopen dat er snel concurrentie komt in het streekvervoer, moet je eens opletten hoe snel hun marketingbudget dan omhooggaat.

Arjen.

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #41 Gepost op: 22 June 2007, 12:53:59 »
Ja dat is waar(het niet op tijd rijden), connexxion is wat dat betreft een *** bedrijf. Dit ligt echter niet aan de chauffeurs maar aan de beruchte "hogerhand". Zij snoepen iedere keer weer een minuutje pauze eraf en de chauffeurs moeten meer diensten rijden. Als er dan een lijn met vertraging is gereden, heeft die chauffeur toch recht op z'n pauze met als gevolg dat de hele dienstregeling in de war gaat. :P

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8564
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #42 Gepost op: 22 June 2007, 15:21:30 »
Op tijd rijden met een busbedrijf is een gotspe. Op tijd rijden doe je bij benadering.
Er zijn te veel faktoren die het op tijd bij elke halte vertrekken van een bus belemmeren. De grootste stoorfactor: het verkeer. Ben je keurig op tijd, draait een vrachtwagen achteruit de bevoorradingsstraat van een supermarkt in. Die gozer moet ook op tijd rijden. Staat ook regelmatig al ff (vaak dubbel geparkeerd; hoe anders) te wachten tot een onnozele boodschapper(esse) zijn/haar verkeerd geparkeerde bolide/sjopper verwijdert.
Nog één: de concessiepolitiek: met zo min mogelijk middelen iets maximaals aanbieden.
Practisch betekent dat dat reservebussen en -chauffeurs niet beschikbaar zijn, want weggerekend. Dat zorgt er voor dat opvang van vertraagde bussen op zgn uitloopplekken (Daar waar de sjoof kan pauzeren en de bus dus van sjoof wisselt) niet worden vervangen door een reservewagen met -sjoof. Gevolg: vertraging op de volgende rit. En die sjoof, die na zn pauze ook weer vertraagd weggaat (pauzes zijn wettelijk voorgeschreven en er staan forse boetes op overtredingen van de rijtijdenwet) 'veroorzaakt' dan ook een vertraging. Kortom: 1 te laat is twee te laat. En op die te late bussen , en vaak ook op vertraging, wordt een busbedrijf afgerekend door de concessieverlener, en door de klant, zie de reacties hierboven.
Allemaal ten gevolge van de concessiepolitiek.

Is nu het busbedrijf ***?

Ja.
En de onterecht verwachtende klant.
En ook de eisende concessieverlener.
En de concessiepolitiek.
En dus wij allen die andere prioriteiten stellen bij het maken van onze politieke keuze.


Citaat van: Arjen, inzake de Protos:
Ze hebben natuurlijk wel gelijk dat de verkoop van speelgoed een branchevreemde activiteit is voor een openbaar-vervoerbedrijf. En voor de reclame hoeven ze het ook niet te doen, want waarom zou je als monopolist reclame maken?

Ik denk dat je dat verkeerd benadert. Het betreft hier niet in eerste instantie speelgoed, maar reclame cq promotiemateriaal, waar de koper ook nog fors voor betaald: gratis reclame. Wat zeg ik? Reclame met directe winst! Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er niet meer verkocht mag worden.



Enne, die concurrentie is er al. Zie hierboven.

Groet,

Huibert


Gert1

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #43 Gepost op: 22 June 2007, 17:39:42 »
Zullen we on topic blijven?
(Anders weet ik nog wel een leuk verhaaltje over een 'sjoof' dien het op een winterse zondag in 2005 op Ameland nodig vond om zowat tien minuten te vroeg langs een halte te rijden, terwijl hij als geen ander hoort te weten dat de boot missen op zo'n dag letterlijk uren en uren wachten betekent).

mvg,
Gert

arjen

  • Gast
Re: Heeft iemand de Valleilijn Protos van Halling al in bezit ?
« Reactie #44 Gepost op: 22 June 2007, 18:23:28 »
Ik denk dat je dat verkeerd benadert. Het betreft hier niet in eerste instantie speelgoed, maar reclame cq promotiemateriaal, waar de koper ook nog fors voor betaalt: gratis reclame. Wat zeg ik? Reclame met directe winst! Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er niet meer verkocht mag worden.


Promotiemateriaal ja, om gratis aan te bieden aan bobo's en ambtenaren waar je later nog iets van nodig hebt. De verkoop van tamelijk dure modellen aan niet-over-de-concessie-beslissende liefhebbers zal ze bijzonder weinig extra passagiers opleveren want die mensen maken sowieso al gebruik van het openbaar vervoer.
En als je dan vervolgens alle administratiekosten van de modellenverkoop gaat doorrekenen, dan vermoed ik dat je er wel in slaagt om er een nettoverlies uit te destilleren. Kost misschien wel wat moeite, maar kapotrekenen lukt altijd .

Arjen (die in de gelukkige omstandigheid verkeert dat hij als kritische consument voor een ritje van twee haltes naar het station tenminste nog kan kiezen tussen Connexxion of HTM... en die dus liever gaat fietsen)