Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 22:40:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MOVisser
Vandaag om 22:36:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:32:27
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 22:30:41
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
Vandaag om 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 21:51:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 21:24:37
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:54
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 21:01:35
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
  

Auteur Topic: Perkhout  (gelezen 24057 keer)

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Perkhout
« Reactie #90 Gepost op: 31 December 2012, 23:15:28 »
Geluidswal met zo'n hoogte verschil lijkt me onwaarscheinlijk
groeten,
Auke

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8837
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Perkhout
« Reactie #91 Gepost op: 01 January 2013, 09:18:49 »
.... die is op sommige plekken volgens mij echt te steil (tot 70 graden). Aangezien ik het wil afdoen met een eenvoudige vangrail en geen complete geluidswal wil bouwen vrees ik dat dit echt te steil is. ....

Ja, hij is iets te steil. Het kan wel in de praktijk nemen we maatregelen om afschuiven van het talud te voorkomen. Dus het wapenen van het taluds en dergelijke. Dat is niet de meest beste oplossing. Daarom is het beter om iets meer ruimte te nemen en maximaal 1:1 talud (45 graden) tot 2:1 talud te nemen.

Een geluidswal met zo'n hoogte verschil kan. Het ligt namelijk aan wat de geluidscontouren zijn van de weg ;) Mogelijk dat je dan inderdaad bovenaan een geluidswal moet situeren.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #92 Gepost op: 01 January 2013, 10:29:12 »
Dat vreesde ik al, dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik het talud ga slopen en opnieuw doen.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #93 Gepost op: 01 January 2013, 13:44:11 »
Zo, hier ben ik een stuk tevredener mee:

Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12259
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re:Perkhout
« Reactie #94 Gepost op: 02 January 2013, 10:33:48 »
Da's al een stuk beter idd   (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17949
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Perkhout
« Reactie #95 Gepost op: 02 January 2013, 10:43:25 »
Dan nog is hij bovenaan zo steil dat dat nooit blijft liggen. Volgens mij zou de helling over het geheel meer in lijn moeten liggen.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #96 Gepost op: 02 January 2013, 11:07:14 »
Ja, het is me nog wel tegengevallen hoeveel het inzakt als ik ga gipsen. Zoals je bij de randen nog kunt zien heb ik  stucadoorsgaas gebruikt om de vorm te maken, maar de gips is toch nog wel behoorlijk zwaar.
Ik denk dat ik toch nog maar een keer overnieuw ga beginnen en dan een structuur van latjes maak die wel op z'n plaats blijft :)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Perkhout
« Reactie #97 Gepost op: 02 January 2013, 11:10:29 »
Kun je niet verder gaan over dit uitgeharde gips?

Tinus.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #98 Gepost op: 02 January 2013, 11:23:47 »
Heb ik de vorige keer wel gedaan, maar er is nu te weinig ruimte om die lattenstructuur te maken vrees ik. Dus dat wordt toch ruimen, even door de zure appel heen ;)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:Perkhout
« Reactie #99 Gepost op: 02 January 2013, 11:25:10 »
Of eerst de ruwbouw maken van golfkarton. Even een stevige doos halen bij de supermarkt, dijkcontouren maken en dan gipsen. Kost niks, is licht en stevig.
No dress rehearsel, this is our life.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #100 Gepost op: 02 January 2013, 11:44:26 »
Da's ook een goeie, dank voor de tip! (y)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2183
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Perkhout
« Reactie #101 Gepost op: 02 January 2013, 11:51:34 »
Heb ik nog een mogelijkheid:
Kippe(n)gaas, daaroverheen in behangerslijm (of de in poedervorm nog steeds verkrijgbare 'kleuterschoolknutsellijm'  8) , kijk maar bij Pippoos enzo...) gedrenkt krantepapier of keukenrol (uiteraard wel de goedkoopste die je kunt vinden... ;) ) en als dat is gedroogd eventueel wat accenten met gips...

Succes!
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17949
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Perkhout
« Reactie #102 Gepost op: 02 January 2013, 12:20:10 »
The American Way:



Bron: http://prrhc.blogspot.nl

Of hardschuimplaten in de vorm snijden.

NS2408

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:Perkhout
« Reactie #103 Gepost op: 03 January 2013, 09:59:31 »
Hoi, een natuurlijk talud in zand is stabiel bij een verhouding 1:3, een kleitalud mag ongeveer tot 1:2,5 gaan. Dus 1 m hoogt bij 2,5 m in de breedte. Ga je steiler, wil je steiler en moet het stabiel zijn moet je dus feitelijk aan keerwandjes o.i.d. Denken. In de werkelijkheid zie je dat ook. Een slecht voorbeeld heeft jaren aan de zuidingang van Utrecht Lunetten gestaan. Je zag daar elke keer het te steil opgezette talud, geluidswal bij woningen, afzakken. Dit tot grote ergernis van aannemer en bewoners. E.e.a. Was echter gewoon niet goed gemaakt. Veel succes, groet, Evert

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Perkhout
« Reactie #104 Gepost op: 03 January 2013, 10:10:56 »
Wow, 1:3 gaat me wel heel erg veel ruimte kosten. Zelfs bij 1:2,5 heb ik nog 20cm nodig aangezien m'n weg op 8cm hoogte ligt. Dat wordt toch een keerwandje want ik wil er naast ook nog wat opstelsporen kwijt ;)
Dan denk ik dat ik voor een half talud ga en dan een keerwand van 4cm hoogte. Vanavond eens kijken of dat er realistisch uit ziet ;)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek