Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 277674 keer)

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Re:Roco Plan T
« Reactie #240 Gepost op: 17 oktober 2012, 02:42:50 »
Mooi verslag (y)!

Tim
Nederlands Tijdperk IV

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Roco Plan T
« Reactie #241 Gepost op: 17 oktober 2012, 03:24:32 »
Mooi stukje werk van Roco, ziet er goed uit. (y)

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #242 Gepost op: 17 oktober 2012, 07:50:02 »
Prachtig verslag Chris en een schitterend treinstel Roco! Kom maar op met de AC Sound versie!

Het enige wat duidelijk opvalt zijn de ATB spoelen aan de draaistellen onder de kopbak die bij de vouwbalg zitten. Roco heeft hetzelfde draaistelframe gebruikt als onder de cabine. Gelukkig zijn die ATB spoelen er makkelijk af te knippen / snijden en is dat ook weer opgelost.  :D

Erg positief t.o.v. de Plan V 431 vind ik de nog net wat fraaiere afwerking. Rubber randje sluit nu mooi aan om de seinbalken en de ramen lijken er ook beter in te zitten  (y)

Ik hoop alleen maar dat twee aangedreven assen voldoende zullen zijn voor het berijden van hellingen.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #243 Gepost op: 17 oktober 2012, 08:43:46 »
Zeker een mooi verslag! Benieuwd wanneer de analoge gelijkstroomversie er is.

Die ATB-spoelen kunnen mooi weer van pas komen voor andere pimpprojectjes. Mocht iemand ze afsnijden en weg willen gooien, niet doen! Ik weet wel een adresje. ;)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #244 Gepost op: 17 oktober 2012, 09:07:43 »
Maar wat niet doen Maarten? Het afsnijden of het weggooien?  :P :P :P :P

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Roco Plan T
« Reactie #245 Gepost op: 17 oktober 2012, 09:33:47 »
Bedankt weer voor het verslag Chris.

Etienne

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #246 Gepost op: 17 oktober 2012, 09:46:32 »
Het weggooien natuurlijk, Jeroen 8)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Roco Plan T
« Reactie #247 Gepost op: 17 oktober 2012, 10:13:14 »
Mooi verslag Chris en een super mooie uitgave van Roco.
Nu wachten op de gele
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #248 Gepost op: 17 oktober 2012, 11:08:48 »
66 foto's.

enjoy, deed ik ook

Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #249 Gepost op: 17 oktober 2012, 11:26:36 »
Tja Albert

Tot nu toe zag Rivarossi er nog geen brood in, in een 4 delige Mat 46.
Maar ik blijf in 2013 op de beurs van Neurenberg weer gewoon zeuren.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3505
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #250 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:30:19 »
Roco heeft weer wat fraais geproduceert, ik zou hem zo kopen (y)
Wel een kleine opmerking, productietechnisch te begrijpen maar in de groene uitvoering niet geheel juist. Overigens is dit al eerder gemeld op buurforum SF;
-bij alle bakken op de koppen, in de gele daksierlijn zijn uitsparingen gemaakt voor regenafvoer. Deze uitsparingen zijn pas later, na de groene tijd aangebracht omdat de inwendige regengoten verstopt raakten.
-volgens mij zijn de platte sleepogen ook pas na de groene tijd aangebracht.
Beide afwijkingen kan ik niet op mijn foto's van groene T's terugvinden.
Nogmaals mij stoort het niet, voordat daar weer opmerkingen over komen. ;D
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2012, 19:47:29 door GerardvV. Reden: Aanvulling van eerdere melding op ander forum »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #251 Gepost op: 17 oktober 2012, 12:35:27 »
Klopt. Is kosten technische beslissing.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco Plan T
« Reactie #252 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:01:42 »
Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".

Bedenk wel, dat de beslissing van Modelleisenbahn GmbH/Roco, om met een plan V én T te komen voortgekomen is uit het feit dat voor Plan T het koprijtuig van het gekozen plan V type gebruikt kon worden. Dit scheelde AANMERKELIJK op de verdere ontwikkelingskosten.
In het geval van een vierdelige mat 46 of 54 moeten er hele nieuw mallen worden gemaakt voor alle vier de bakken van de betreffende stellen. Hooguit de aandrijving en de draaistelbekleding zou gebruikt kunnen worden (...) maar dat is dan ook alles.
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #253 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:44:29 »
Ja, maar aangezien tegenwoordig alles op basis van CAD tekeningen gedaan wordt, is de basis er al (kopvorm, lengte), grootste verschil is de wandindeling. Dus blijven de ontwikkelkosten beperkt t.o.v. een nieuw model.
Bovendien, had Piko gekozen voor een afneembaar dak, had was bij een juiste keuze er ook hergebruik van een bak mogelijk geweest.

En als ik kijk naar de prijs van de Piko Mat-54 en Benelux, moet zelfs een 4-tje opnieuw ontwikkelen binnen de prijs van een Roco Plan T kunnen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #254 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:01:37 »
De Piko Benelux kon toch ook opnieuw ontwikkeld worden? Ik denk dat een Hondekop Vier gaat verkopen als een tierelier, maar goed, volgens mij gaat het in dit draadje om Roco's Plan T.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974