Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door meino
11 September 2025, 23:47:13
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door hervé
11 September 2025, 23:45:58
Exact-Train 2025 door Falkenberg
11 September 2025, 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
11 September 2025, 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
11 September 2025, 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
11 September 2025, 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
11 September 2025, 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
11 September 2025, 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
11 September 2025, 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
11 September 2025, 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
11 September 2025, 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
11 September 2025, 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
11 September 2025, 18:12:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
11 September 2025, 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
11 September 2025, 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
11 September 2025, 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
11 September 2025, 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
11 September 2025, 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
11 September 2025, 16:44:52
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 315111 keer)

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Re:Roco Plan T
« Reactie #240 Gepost op: 17 October 2012, 02:42:50 »
Mooi verslag (y)!

Tim
Nederlands Tijdperk IV

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Roco Plan T
« Reactie #241 Gepost op: 17 October 2012, 03:24:32 »
Mooi stukje werk van Roco, ziet er goed uit. (y)

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #242 Gepost op: 17 October 2012, 07:50:02 »
Prachtig verslag Chris en een schitterend treinstel Roco! Kom maar op met de AC Sound versie!

Het enige wat duidelijk opvalt zijn de ATB spoelen aan de draaistellen onder de kopbak die bij de vouwbalg zitten. Roco heeft hetzelfde draaistelframe gebruikt als onder de cabine. Gelukkig zijn die ATB spoelen er makkelijk af te knippen / snijden en is dat ook weer opgelost.  :D

Erg positief t.o.v. de Plan V 431 vind ik de nog net wat fraaiere afwerking. Rubber randje sluit nu mooi aan om de seinbalken en de ramen lijken er ook beter in te zitten  (y)

Ik hoop alleen maar dat twee aangedreven assen voldoende zullen zijn voor het berijden van hellingen.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #243 Gepost op: 17 October 2012, 08:43:46 »
Zeker een mooi verslag! Benieuwd wanneer de analoge gelijkstroomversie er is.

Die ATB-spoelen kunnen mooi weer van pas komen voor andere pimpprojectjes. Mocht iemand ze afsnijden en weg willen gooien, niet doen! Ik weet wel een adresje. ;)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #244 Gepost op: 17 October 2012, 09:07:43 »
Maar wat niet doen Maarten? Het afsnijden of het weggooien?  :P :P :P :P

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Roco Plan T
« Reactie #245 Gepost op: 17 October 2012, 09:33:47 »
Bedankt weer voor het verslag Chris.

Etienne

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #246 Gepost op: 17 October 2012, 09:46:32 »
Het weggooien natuurlijk, Jeroen 8)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Roco Plan T
« Reactie #247 Gepost op: 17 October 2012, 10:13:14 »
Mooi verslag Chris en een super mooie uitgave van Roco.
Nu wachten op de gele
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #248 Gepost op: 17 October 2012, 11:08:48 »
66 foto's.

enjoy, deed ik ook

Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #249 Gepost op: 17 October 2012, 11:26:36 »
Tja Albert

Tot nu toe zag Rivarossi er nog geen brood in, in een 4 delige Mat 46.
Maar ik blijf in 2013 op de beurs van Neurenberg weer gewoon zeuren.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3841
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #250 Gepost op: 17 October 2012, 12:30:19 »
Roco heeft weer wat fraais geproduceert, ik zou hem zo kopen (y)
Wel een kleine opmerking, productietechnisch te begrijpen maar in de groene uitvoering niet geheel juist. Overigens is dit al eerder gemeld op buurforum SF;
-bij alle bakken op de koppen, in de gele daksierlijn zijn uitsparingen gemaakt voor regenafvoer. Deze uitsparingen zijn pas later, na de groene tijd aangebracht omdat de inwendige regengoten verstopt raakten.
-volgens mij zijn de platte sleepogen ook pas na de groene tijd aangebracht.
Beide afwijkingen kan ik niet op mijn foto's van groene T's terugvinden.
Nogmaals mij stoort het niet, voordat daar weer opmerkingen over komen. ;D
« Laatst bewerkt op: 17 October 2012, 19:47:29 door GerardvV. Reden: Aanvulling van eerdere melding op ander forum »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #251 Gepost op: 17 October 2012, 12:35:27 »
Klopt. Is kosten technische beslissing.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5418
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco Plan T
« Reactie #252 Gepost op: 17 October 2012, 13:01:42 »
Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".

Bedenk wel, dat de beslissing van Modelleisenbahn GmbH/Roco, om met een plan V én T te komen voortgekomen is uit het feit dat voor Plan T het koprijtuig van het gekozen plan V type gebruikt kon worden. Dit scheelde AANMERKELIJK op de verdere ontwikkelingskosten.
In het geval van een vierdelige mat 46 of 54 moeten er hele nieuw mallen worden gemaakt voor alle vier de bakken van de betreffende stellen. Hooguit de aandrijving en de draaistelbekleding zou gebruikt kunnen worden (...) maar dat is dan ook alles.
Tbinnebarretije…

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #253 Gepost op: 17 October 2012, 13:44:29 »
Ja, maar aangezien tegenwoordig alles op basis van CAD tekeningen gedaan wordt, is de basis er al (kopvorm, lengte), grootste verschil is de wandindeling. Dus blijven de ontwikkelkosten beperkt t.o.v. een nieuw model.
Bovendien, had Piko gekozen voor een afneembaar dak, had was bij een juiste keuze er ook hergebruik van een bak mogelijk geweest.

En als ik kijk naar de prijs van de Piko Mat-54 en Benelux, moet zelfs een 4-tje opnieuw ontwikkelen binnen de prijs van een Roco Plan T kunnen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #254 Gepost op: 17 October 2012, 14:01:37 »
De Piko Benelux kon toch ook opnieuw ontwikkeld worden? Ik denk dat een Hondekop Vier gaat verkopen als een tierelier, maar goed, volgens mij gaat het in dit draadje om Roco's Plan T.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974