Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Roco Plan T  (gelezen 314945 keer)

Tim89

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
  • ***** ***** * 11
Re:Roco Plan T
« Reactie #240 Gepost op: 17 October 2012, 02:42:50 »
Mooi verslag (y)!

Tim
Nederlands Tijdperk IV

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re:Roco Plan T
« Reactie #241 Gepost op: 17 October 2012, 03:24:32 »
Mooi stukje werk van Roco, ziet er goed uit. (y)

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #242 Gepost op: 17 October 2012, 07:50:02 »
Prachtig verslag Chris en een schitterend treinstel Roco! Kom maar op met de AC Sound versie!

Het enige wat duidelijk opvalt zijn de ATB spoelen aan de draaistellen onder de kopbak die bij de vouwbalg zitten. Roco heeft hetzelfde draaistelframe gebruikt als onder de cabine. Gelukkig zijn die ATB spoelen er makkelijk af te knippen / snijden en is dat ook weer opgelost.  :D

Erg positief t.o.v. de Plan V 431 vind ik de nog net wat fraaiere afwerking. Rubber randje sluit nu mooi aan om de seinbalken en de ramen lijken er ook beter in te zitten  (y)

Ik hoop alleen maar dat twee aangedreven assen voldoende zullen zijn voor het berijden van hellingen.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #243 Gepost op: 17 October 2012, 08:43:46 »
Zeker een mooi verslag! Benieuwd wanneer de analoge gelijkstroomversie er is.

Die ATB-spoelen kunnen mooi weer van pas komen voor andere pimpprojectjes. Mocht iemand ze afsnijden en weg willen gooien, niet doen! Ik weet wel een adresje. ;)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #244 Gepost op: 17 October 2012, 09:07:43 »
Maar wat niet doen Maarten? Het afsnijden of het weggooien?  :P :P :P :P

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Roco Plan T
« Reactie #245 Gepost op: 17 October 2012, 09:33:47 »
Bedankt weer voor het verslag Chris.

Etienne

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Roco Plan T
« Reactie #246 Gepost op: 17 October 2012, 09:46:32 »
Het weggooien natuurlijk, Jeroen 8)

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Roco Plan T
« Reactie #247 Gepost op: 17 October 2012, 10:13:14 »
Mooi verslag Chris en een super mooie uitgave van Roco.
Nu wachten op de gele
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #248 Gepost op: 17 October 2012, 11:08:48 »
66 foto's.

enjoy, deed ik ook

Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #249 Gepost op: 17 October 2012, 11:26:36 »
Tja Albert

Tot nu toe zag Rivarossi er nog geen brood in, in een 4 delige Mat 46.
Maar ik blijf in 2013 op de beurs van Neurenberg weer gewoon zeuren.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Roco Plan T
« Reactie #250 Gepost op: 17 October 2012, 12:30:19 »
Roco heeft weer wat fraais geproduceert, ik zou hem zo kopen (y)
Wel een kleine opmerking, productietechnisch te begrijpen maar in de groene uitvoering niet geheel juist. Overigens is dit al eerder gemeld op buurforum SF;
-bij alle bakken op de koppen, in de gele daksierlijn zijn uitsparingen gemaakt voor regenafvoer. Deze uitsparingen zijn pas later, na de groene tijd aangebracht omdat de inwendige regengoten verstopt raakten.
-volgens mij zijn de platte sleepogen ook pas na de groene tijd aangebracht.
Beide afwijkingen kan ik niet op mijn foto's van groene T's terugvinden.
Nogmaals mij stoort het niet, voordat daar weer opmerkingen over komen. ;D
« Laatst bewerkt op: 17 October 2012, 19:47:29 door GerardvV. Reden: Aanvulling van eerdere melding op ander forum »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco Plan T
« Reactie #251 Gepost op: 17 October 2012, 12:35:27 »
Klopt. Is kosten technische beslissing.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5427
  • Modelspoor is emotie...
Re:Roco Plan T
« Reactie #252 Gepost op: 17 October 2012, 13:01:42 »
Krijg ineens erge pijn in m'n portemonee. Deze is wel erg fraai!
En om Chris uit een andere bespreking nog maar eens te citeren, "Piko, kom maar op met die Hondekop-4". Want die missen we nog wel. Mag ik deze dan toevoegen: "Rivarossi, kom maar op met die vierdelige Mat-46".

Bedenk wel, dat de beslissing van Modelleisenbahn GmbH/Roco, om met een plan V én T te komen voortgekomen is uit het feit dat voor Plan T het koprijtuig van het gekozen plan V type gebruikt kon worden. Dit scheelde AANMERKELIJK op de verdere ontwikkelingskosten.
In het geval van een vierdelige mat 46 of 54 moeten er hele nieuw mallen worden gemaakt voor alle vier de bakken van de betreffende stellen. Hooguit de aandrijving en de draaistelbekleding zou gebruikt kunnen worden (...) maar dat is dan ook alles.
Tbinnebarretije…

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Roco Plan T
« Reactie #253 Gepost op: 17 October 2012, 13:44:29 »
Ja, maar aangezien tegenwoordig alles op basis van CAD tekeningen gedaan wordt, is de basis er al (kopvorm, lengte), grootste verschil is de wandindeling. Dus blijven de ontwikkelkosten beperkt t.o.v. een nieuw model.
Bovendien, had Piko gekozen voor een afneembaar dak, had was bij een juiste keuze er ook hergebruik van een bak mogelijk geweest.

En als ik kijk naar de prijs van de Piko Mat-54 en Benelux, moet zelfs een 4-tje opnieuw ontwikkelen binnen de prijs van een Roco Plan T kunnen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco Plan T
« Reactie #254 Gepost op: 17 October 2012, 14:01:37 »
De Piko Benelux kon toch ook opnieuw ontwikkeld worden? Ik denk dat een Hondekop Vier gaat verkopen als een tierelier, maar goed, volgens mij gaat het in dit draadje om Roco's Plan T.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974