Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 10:24:44
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 09:40:23
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 09:32:40
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 08:40:55
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:29:08
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 08:26:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:25:46
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
Line-up foto's van modellen door Rsd1000
Vandaag om 02:31:36
W.V. Kalender 2026 door barry1972
Vandaag om 01:23:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 01:03:35
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Blausee-Mitholz
28 October 2025, 22:56:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
28 October 2025, 22:46:27
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
28 October 2025, 21:45:18
Rijnstraat door R1954
28 October 2025, 21:17:15
PBM/PWM met joystick door Eric v C
28 October 2025, 20:59:39
Digitaal-delta door Dick Bernard
28 October 2025, 20:57:28
Rondom Charlois door Wim1969
28 October 2025, 20:16:47
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
28 October 2025, 19:44:33
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
28 October 2025, 19:20:01
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
28 October 2025, 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
28 October 2025, 18:16:15
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126367 keer)

ReesCees

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Gepost op: 05 May 2007, 23:46:04 »
Goed nu start ik maar eens een draadje over wat ik aan het bouwen ben.

Eind 2006 zijn we (twee vrienden en ik) begonnen met het verbouwen van de schuur achter mijn huis. De schuur 6x 6,5 meter is in twee delen verdeeld. Het deel voor de modelbaan is helemaal geisoleerd (zie foto's).







Na het afwerken van de ruimte zijn we begonnen met het al eerder getekende baanplan uit te leggen en voor het bouwen heb ik gekozen voor een open frame





De baan bestaat uit een dubbelspoor rondom en een zijlijn met een schaduwstation met keerlus. De gebruikte rails is van Roco waarbij in de zichtdelen met de slanke wissels gewerkt wordt.



De besturing wordt digitaal (DCC) en het schaduwstation wordt analoog bestuurd.

Momenteel zijn we al veel verder. Meer foto's en verhalen volgen.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 28 January 2008, 23:09:09 door Kees-Jan. Reden: titel aangepast »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2918
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #1 Gepost op: 05 May 2007, 23:59:14 »
Berlijn, intresant dat moest ik maar eens gaan volgen, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #2 Gepost op: 06 May 2007, 00:25:12 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk:



Kees-Jan

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #3 Gepost op: 06 May 2007, 00:31:14 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk

S-Bahn model van Lima?

Freek.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #4 Gepost op: 06 May 2007, 00:39:31 »
Ja Freek.

effe offtopic:ik zoek nog een tussen bak, wil ik ook ruilen tegen een eind bak.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 08 May 2007, 02:00:20 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8899
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #5 Gepost op: 06 May 2007, 01:39:23 »
En vergeet de derde rail niet......
Ben benieuwd!

Groet,

Huibert, Berlijn-fan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #6 Gepost op: 17 May 2007, 22:04:54 »
Vandaag eens mijn nieuwe aanwinsten rond laten rijden.







Verder bezig om de Ecos te testen.

Volgende week weer verder met het aansluiten van de wissels op de decoders.

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #7 Gepost op: 17 May 2007, 22:07:46 »
Veelbelovend project Cees!

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #8 Gepost op: 17 May 2007, 22:10:57 »
Aan Cees,

Voor wat ik nu zoal zie kan ik alleen zeggen dat het er wel zo tamelijk profi uit ziet!
Ben zeer benieuwd naar nogmeer foto's!  :D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #9 Gepost op: 17 May 2007, 22:12:01 »
Willem,

Het wordt ws nog gekker: door de verkoop van mijn racewagen die in de schuur er naast staat komt er ws nog eens 6x3 meter bij.

Daarbij komt de volgende vraag: wie kan mij helpen aan twee ruiten van een personenwagon? deze wil ik in de wand tussen de twee ruimtes inbouwen.

Kees-Jan

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #10 Gepost op: 17 May 2007, 22:17:50 »
Dat is pas een ambitieus project!
Dan hebje erg veel ruimte tot je beschikking.
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen!

Willem

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #11 Gepost op: 17 May 2007, 22:26:43 »
De totale oppervlakte zal 6x 6,5 meter worden. Daarvan is de helft (wat ik nu aan he bouwen ben voorzien van landschap). De andere helft is voor schaduwstation, mijn kantoor en hobby hok (met reparatie bureau) bestemd.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #12 Gepost op: 27 May 2007, 23:35:04 »
De volgende fase gaat volgende maan beginnen. de tweede ruimte wordt geïsoleerd.

Hier komt in te liggen:

2x schaduw station met ieder 8 opstelsporen, de centrale bediening van de baan, werkhoek voor reparaties en een kopstation van 6 meter met opstelsporen en lok loods.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #13 Gepost op: 28 May 2007, 11:18:08 »
Hoi,

ik denk dat ik dit maar eens ga volgen ;D
Voor wat ik nu gezien en gelezen heb, is dit een mooi project ;)

Succes er mee!

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #14 Gepost op: 03 June 2007, 23:45:56 »
Vandaag maar weer eens verder gegaan. De draaischijf verder aangesloten en de sporen voor de locloods vast geplakt.



De overgang van de Fleischmann rails naar de Roco rails was simpel opgelost met een paar kleine schroefjes (ivm hoogte verschil in de spoorstaaf). De rails liggen "los" tov elkaar omdat daar gelijk de keerlus zit.

Gelukkig had ik wat hulp vandaag en onder toezicht van mijn zoon werden de werkzaamheden voltooid.



Zelfs Köfje had het naar zijn zin op de draaischijf.




Na het bouwen toch nog lekker wat rondjes gereden en locomotieven ge fijn tuned. Dat gaat toch lekker handig met de ECoS (op de pom stand en dan live programeren). Een aantal stoomloc's kunnen nu nog maar 30 km/uur achteruit en zijn voorzien van halve snelheid en rangeerstand. Dat gaat met cv 124 op 14 zetten bij Zimo decoders. Zo ben je in één keer de optrek en rem vertraging kwijt (kun je op die manier met F4 en F7 uitzetten).

Maar voordat er gereden kon worden eerts maar even met 12.000 pk de rails schoonmaken ;).



Voor volgende week staat op het programma om de twee laatste stukken rails vast te gaan leggen en de stroomvoorziening onder het station verder aan te sluiten.

Kees-Jan