Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Daan!
Vandaag om 22:11:50
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
Vandaag om 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
Vandaag om 21:11:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 21:01:05
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
Vandaag om 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
Vandaag om 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
Vandaag om 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
  

Auteur Topic: Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)  (gelezen 126620 keer)

ReesCees

  • Gast
Berlijn vanaf de jaren 70 (we zijn weer aan het bouwen)
« Gepost op: 05 May 2007, 23:46:04 »
Goed nu start ik maar eens een draadje over wat ik aan het bouwen ben.

Eind 2006 zijn we (twee vrienden en ik) begonnen met het verbouwen van de schuur achter mijn huis. De schuur 6x 6,5 meter is in twee delen verdeeld. Het deel voor de modelbaan is helemaal geisoleerd (zie foto's).







Na het afwerken van de ruimte zijn we begonnen met het al eerder getekende baanplan uit te leggen en voor het bouwen heb ik gekozen voor een open frame





De baan bestaat uit een dubbelspoor rondom en een zijlijn met een schaduwstation met keerlus. De gebruikte rails is van Roco waarbij in de zichtdelen met de slanke wissels gewerkt wordt.



De besturing wordt digitaal (DCC) en het schaduwstation wordt analoog bestuurd.

Momenteel zijn we al veel verder. Meer foto's en verhalen volgen.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 28 January 2008, 23:09:09 door Kees-Jan. Reden: titel aangepast »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2918
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #1 Gepost op: 05 May 2007, 23:59:14 »
Berlijn, intresant dat moest ik maar eens gaan volgen, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #2 Gepost op: 06 May 2007, 00:25:12 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk:



Kees-Jan

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #3 Gepost op: 06 May 2007, 00:31:14 »
En op een baan met het thema Berlijn mag deze niet ontbreken natuurlijk

S-Bahn model van Lima?

Freek.

ReesCees

  • Gast
Re: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #4 Gepost op: 06 May 2007, 00:39:31 »
Ja Freek.

effe offtopic:ik zoek nog een tussen bak, wil ik ook ruilen tegen een eind bak.

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 08 May 2007, 02:00:20 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8905
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #5 Gepost op: 06 May 2007, 01:39:23 »
En vergeet de derde rail niet......
Ben benieuwd!

Groet,

Huibert, Berlijn-fan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #6 Gepost op: 17 May 2007, 22:04:54 »
Vandaag eens mijn nieuwe aanwinsten rond laten rijden.







Verder bezig om de Ecos te testen.

Volgende week weer verder met het aansluiten van de wissels op de decoders.

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #7 Gepost op: 17 May 2007, 22:07:46 »
Veelbelovend project Cees!

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #8 Gepost op: 17 May 2007, 22:10:57 »
Aan Cees,

Voor wat ik nu zoal zie kan ik alleen zeggen dat het er wel zo tamelijk profi uit ziet!
Ben zeer benieuwd naar nogmeer foto's!  :D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #9 Gepost op: 17 May 2007, 22:12:01 »
Willem,

Het wordt ws nog gekker: door de verkoop van mijn racewagen die in de schuur er naast staat komt er ws nog eens 6x3 meter bij.

Daarbij komt de volgende vraag: wie kan mij helpen aan twee ruiten van een personenwagon? deze wil ik in de wand tussen de twee ruimtes inbouwen.

Kees-Jan

WillemNS

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #10 Gepost op: 17 May 2007, 22:17:50 »
Dat is pas een ambitieus project!
Dan hebje erg veel ruimte tot je beschikking.
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen!

Willem

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #11 Gepost op: 17 May 2007, 22:26:43 »
De totale oppervlakte zal 6x 6,5 meter worden. Daarvan is de helft (wat ik nu aan he bouwen ben voorzien van landschap). De andere helft is voor schaduwstation, mijn kantoor en hobby hok (met reparatie bureau) bestemd.

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #12 Gepost op: 27 May 2007, 23:35:04 »
De volgende fase gaat volgende maan beginnen. de tweede ruimte wordt geïsoleerd.

Hier komt in te liggen:

2x schaduw station met ieder 8 opstelsporen, de centrale bediening van de baan, werkhoek voor reparaties en een kopstation van 6 meter met opstelsporen en lok loods.

Romar

  • Offline Offline
  • Berichten: 3837
    • Driehuizen in 1:87
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #13 Gepost op: 28 May 2007, 11:18:08 »
Hoi,

ik denk dat ik dit maar eens ga volgen ;D
Voor wat ik nu gezien en gelezen heb, is dit een mooi project ;)

Succes er mee!

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

ReesCees

  • Gast
Re: Mijn baan: Berlijn vanaf de jaren 80
« Reactie #14 Gepost op: 03 June 2007, 23:45:56 »
Vandaag maar weer eens verder gegaan. De draaischijf verder aangesloten en de sporen voor de locloods vast geplakt.



De overgang van de Fleischmann rails naar de Roco rails was simpel opgelost met een paar kleine schroefjes (ivm hoogte verschil in de spoorstaaf). De rails liggen "los" tov elkaar omdat daar gelijk de keerlus zit.

Gelukkig had ik wat hulp vandaag en onder toezicht van mijn zoon werden de werkzaamheden voltooid.



Zelfs Köfje had het naar zijn zin op de draaischijf.




Na het bouwen toch nog lekker wat rondjes gereden en locomotieven ge fijn tuned. Dat gaat toch lekker handig met de ECoS (op de pom stand en dan live programeren). Een aantal stoomloc's kunnen nu nog maar 30 km/uur achteruit en zijn voorzien van halve snelheid en rangeerstand. Dat gaat met cv 124 op 14 zetten bij Zimo decoders. Zo ben je in één keer de optrek en rem vertraging kwijt (kun je op die manier met F4 en F7 uitzetten).

Maar voordat er gereden kon worden eerts maar even met 12.000 pk de rails schoonmaken ;).



Voor volgende week staat op het programma om de twee laatste stukken rails vast te gaan leggen en de stroomvoorziening onder het station verder aan te sluiten.

Kees-Jan