Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:12:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Geluk en tegenslag op Yin Yang  (gelezen 45369 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #30 Gepost op: 31 maart 2014, 13:51:08 »
006 Houttransport

Een paar dagen geleden is een trein van de houtzagerij uit ANlage via Schwarzburg in Holzburg gearriveerd.  Al die tijd heeft de trein op de opstelsporen gestaan.  Er is in die tijd druk gewerkt om het hout van de bomen die gekapt zijn om de wende-BW mogelijk te maken te sorteren en op de trein te laden.

Eindelijk is het zover. De gehele trein wordt door een zware diesellocomotief opgehaald met Heinrich Wohl als locfuhrer.  Heinrich Wohl is weer in zijn oude dorpje en mag dit klusje met de houttrein klaren. Hij is blij de klus met een diesellocomotief te mogen klaren.  Met zijn tweeen op zo'n BR 94 is wel gezellig, maar door de vele hellingen tussen Schwarzburg en Holzburg heeft de stoker toch geen tijd voor een praatje.  Eigenlijk is de diesellocomotief wat te krachtig voor deze trein.  Ik zal de regelaar dus maar niet te ver open trekken, denkt hij, want anders wordt het zo'n kermis rit door de bergen. Als het sein eindelijk op groen spring rijdt hij over de engelsman het traject naar Schwarzburg op.  De lange trein slingert achter hem aan door de vele bochten langs de hellingen van de bergen van het Holzenergebirge. Af toe heeft hij van dei mooie vergezichten. Die mist hij toch wel in het vlakkere noorden. Hij hoopt stieen dat hij de hele trein naar Anlage mag brengen. Komt hij ook weer een keer in de richting van Zwitserland. Vol mooie gedachten stuurt Heinrich zijn trein in de richting van Schwarzburg.


Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hendrik Jan

  • Online Online
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #31 Gepost op: 31 maart 2014, 23:23:12 »
Wow, dit wordt een heel netwerk aan spoorverhalen, van Schwarzburg via Anlage naar Holzburg en terug.
Wunderbar (y)

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #32 Gepost op: 31 maart 2014, 23:25:54 »
je moet bijna constant een kaart raadplegen om te weten wie wat waarheen
En dan waar hetligt
wil je vissen (y)
 zit je in een bos ;D

a.moonen

  • Knutselaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 536
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #33 Gepost op: 01 april 2014, 08:01:29 »
Morgen Gerard,

Tijd voor een bijgewerkte kaart zou ik zo zeggen  ;D

grtz
Arnold

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #34 Gepost op: 01 april 2014, 13:15:40 »
007 Speciale Bestelling

De aansturing van de draaischijf geeft nogal wat problemen. De elektriciteits voorziening is niet altijd stabiel. Daarom is er in een grote bestelling van boogievonkjes aangekomen uit Anlage.

Deze worden uitgeladen en met de vrachtwagen naar de draaischijf gebracht waar ze hopelijk gaan helpen bij het beter laten draaien van de draaischijf. Op de vrijgekomen plaats wordt nog gauw voor de trein vertrekt een bus ellebogenvet geladen.


Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Hendrik Jan

  • Online Online
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #35 Gepost op: 01 april 2014, 13:44:29 »
Hebben ze het weekzaagje ook bij zich?
Tenslotte is het inmiddels 12.00 uur geweest, en ook nog 1 april.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #36 Gepost op: 01 april 2014, 13:49:26 »
Weekzaagje? Die gebruik je toch iedere week.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #37 Gepost op: 01 april 2014, 14:12:23 »
ondertussen zijn de plintladders ook gelost  ;) De weekzaag is pas voor morgen, wordt vandaag besteld  ::).

groet,
michel

Hendrik Jan

  • Online Online
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #38 Gepost op: 01 april 2014, 19:54:22 »
 ;D

HJ
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #39 Gepost op: 25 april 2014, 13:23:41 »
008. Draaischijfreparatie in Bad Harzwald

Conrad Dreher, Curt fur seine Freunde, steht beim Gerate fur die reparation der Drehscheibe in Bad Harzwald.

Hij verblijft al een paar maanden in Holzburg, om de draaischijf van de BW te vernieuwen. Deze wordt voorzien van de nieuwste snufjes, om een probleemloze werking te garanderen. Hierdoor zal er weinig onderhoud aan de draaischijf hoeven plaats te vinden. Voorlopig heeft hij alleen maar problemen.
De lichtsluis is te groot en past niet op de brug, als er ook nog locomotieven langs moeten en dat is toch wel een must bij draaischijven. Verder liggen de sporen niet volgens plan, de bochten zijn krap.
Er is met een BR 94 probe gefahren, em tot zijn groet verbazing bleek die machine overal te kunnen rijden. En dat voor een stoomloc met 5 gekoppelde assen.
Hij heeft wel een goed logeer adres, de bundebahn direction heeft een kamer in de bierstube geregeld vlak bij de ingang van de BW. Hij hoeft niet zoals anders in de verblijven van de machinisten en stokers te overnachten. Het heeft nog andere voordelen, maar daar mag hij voorlopig alleen maar van dromen.
Maar een paar uur geleden is alles door de war gegooid, hij is opgebeld met het dringende verzoek om naar Bad Harzwald te gaan om daar naar de draaischijf te kijken. 
Hij baalt daar stevig van, want hij heeft nu net een afspraakje met Helga, de serveerster van de bierstube aan het meer. Die moet hij afzeggen want het lijkt erop dat de klus een stevig wordt. Alleen al de spullen die hij vanuit Holzburg naar naar Bad Harzwald moet meenemen. Dat zijn al twee grote goederenwagens vol, en natuurlijk kan hij zelf ook weer zelf een trein regelen. Dit omdat hij zo goed weet hoe groot de spullen zijn die hij nodig heeft. En wat je hier ziet is nog niet de helft. Een soldeerstation, tinzuiger, schroevendraaiers en tangen zal hij voor de zekerheid allemaal maar meenemen. En dan maar hopen dat het vlot verloopt, want hij wil weer uit met Helga.


Groet,

Gerard van der Sel.

PS: Curt staat op de voltmeter. Weet je meteen de verhoudingen  ;D  ;D
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #40 Gepost op: 26 april 2014, 09:22:44 »
 :o een speciale trein wordt samengesteld voor Bad Harzwald,dan zal ik het rangeer personeel en de treindienstleider hier alvast maar wakker schudden,anders dan verongelukt die trein.
Ik denk dat ze hier een zenuwinzinking krijgen als er hier voor het 1st een echte trein aankomt,dat is hier nog nooit gebeurt  :-[ :-X  ;)
Overigens is er in het stations gebouw boven nog wel een logeerkamer vrij voor Conrad,jammer genoeg is het vertier niet groter dan een radio,tv en wat andere simpele dingen.
Aangezien het dorp nog geheel niet is gebouwd,moet je dus voor vertier en boodschappen naar een nabij gelegen dorp  :P
Overigens zijn hier in het Bw van Bad Harzwald ook schroevendraaiers en wat tangen aanwezig hoor,dus dat scheelt misschien weer sleurwerk voor Conrad  ???  ;)
Leuk verhaaltje trouwens  (y)
Gaat het daar wel lukken met die schijf ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #41 Gepost op: 26 april 2014, 09:54:14 »
Das kriegt der Dreher schon hin, Herr Tigernuss. :)
Het zal best lukken.
Viel Erfolg!

Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #42 Gepost op: 28 april 2014, 20:40:38 »
Ik ben zeer benieuwd.
Het Bahn personeel alhier is zich in middels de pest P**** geschrokken,ze moeten gaan werken voor hun salaris  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #43 Gepost op: 22 mei 2014, 09:03:20 »
008. Draaischijfreparatie in Bad Harzwald (vervolg)
Curt staat naast het station van Holzburg bij de goederen verlading.  Na veel  getelefoneer en geregel is het hem gelukt een trein te regelen voor het transport van de onderdelen naar Bad Harzwald. Hij heeft geprobeerd om de trein naar het Bw te laten komen, maar doordat er naast zijn wagens ook nog een andere wagen in de trein aanwezig is, heeft hij dat niet voor elkaar gekregen. Nu is alles met een vrachtauto van het Bw naar het station gebracht. Een gedeelte van de kisten en de haspels staat al naast de vrachtauto klaar om naar de trein gebracht te worden. Het is echter nog wachten op de trein. Deze zit achter de stoptrein en moet bij ieder station aan de lijn buiten het station wachten tot dat er in een keer door het station heen gereden kan worden. Eindelijk hoort hij de trein door de tunnel aankomen en op spoor 1 binnen rijden. Naast zijn twee wagons voor de goederen is er nog een  gecombineerde restauratie / 2e klas rijtuig aanwezig. Door de discussies in Project 083 tot 338 geïnspireerd is bij de DB een zoektocht naar dit soort wagens gestart om te paraderen in Lümmeln. Deze wagon is dan ook onderweg naar Lümmeln om daar ook gefotografeerd te worden. Tot zijn grote genoegen stappen uit deze wagon een ober en een chefkok. Als nu de de chefkok niet alleen meereist, maar ook de keuken onder vuur heeft staan, dan kan het wel eens een gezellige reis worden. Voorlopig eerst maar de kisten en haspels in de trein zien te krijgen.

Na een uurtje zijn alle kisten en haspels ingeladen en loopt Curt naar voren naar de restauratie wagon. Hij begroet de ober en de chefkok en vraagt of hij met hun in het restauratierijtuig kan meereizen. De beide heren hebben er geen bezwaar tegen dat een collega met hen in het rijtuig meereist en Curt stapt in de trein samen met de ober en de chefkok. Als de trein eenmaal rijdt vraagt de chefkok of Curt al gegeten heeft. Curt heeft al wel wat gegeten, maar na al het sjouwen heeft hij wel weer trek. Hij zegt dan ook tegen de chefkok dat hij na al het werken best wel trek heeft in iets te eten en drinken. De chefkok verdwijnt daarop in de richting van de keuken, en al gauw klinken er geluiden uit het keukengedeelte van het rijtuig. Niet lang daarna komen er allerlei aangename geuren voorbij drijven. Even later staat de ober op en vertrekt ook in de richting van de keuken onder het mompelen van “even helpen”. Al gauw komt de ober en de chefkok terug met drie dampende borden en drie glazen bier. Terwijl de heren eten gaat het onderbroken gesprek weer verder. Curt heeft al vertelt wat hij in Bad Harzwald gaat doen en is nu gekomen bij het verhalen over Bad Harzwald. Er is hem verteld dat er aan een van de gebouwen in Bad Harzwald een prachtig kuntwerk hangt, een zon. Gemaakt door een onbekende kunstenaar, maar de zon is voor ieder die ooit in Bad Harzwald is geweest een verplicht nummer.

Curt hoopt dat hij op een van de vrije avonden tijd heeft om het gebouw te zoeken en de zon te bekijken. De heren praten nog wat verder tijdens de rit naar Bad Harzwald, terwijl buiten de verschillende steden Schwarzburg en Dönsdorf voorbij glijden. Na een paar uur komt de trein aan in bahnhof Bad Harzwald. Hier staat een kleinloc klaar om de twee laatste wagens naar de Bw te brengen. Dit scheelt Curt een hoop werk en lopen, want nu kan hij mee liften naar de Bw om kennis te maken met de nieuwe collega’s voor een paar dagen.


Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Geluk en tegenslag op Yin Yang
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2014, 20:35:23 »
Voorlopig is die klein loc met wagens afgerangeerd op een buitenspoor bij het station van Bad Harzwald,er worden wat werkzaamheden uitgevoerd aan de beveiliging van de seinen,en spoor onderhoud.
De voorlopige planning is dat men zaterdagmorgen vroeg het geheel kan verplaatsen rnaar het Bw om dan aan de gang te gaan met diverse andere werkzaamheden rondom het Bw en de draaischijf  ;)
(zal er op toezien dat men de ondertussen vervuilde rails in elk geval voor zaterdag morgen even aanpakt zodat er geen verdere vertragingen op treden voor die werkzaamheden waarbij die trein benodigd is)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0