Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EL11 NSB sound file door D_Loc
Vandaag om 14:55:01
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:49:33
Fleischmann Anna ombouw. door Karben
Vandaag om 14:32:26
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:06:36
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 13:54:29
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:46:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 13:29:50
booster vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:24:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 13:20:55
Trix BR94 ontspoort door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:41:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R1954
Vandaag om 12:41:36
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 12:25:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:46:25
Edelweisz in model door sncf231e
Vandaag om 11:45:55
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 11:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 11:19:01
Hochdraußen van Mischa door MischaCT
Vandaag om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:32:20
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 10:27:33
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 10:17:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door MOVisser
Vandaag om 09:40:57
Piko 1136 van AC naar DC door Automatic-rock
Vandaag om 09:40:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:33:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 09:23:13
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door NTeering
Vandaag om 09:21:42
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 09:15:30
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:14:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:58:56

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100904 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #60 Gepost op: 28 August 2007, 21:43:25 »
En toen waren er 2 af, m'n ABn417 en Bn448( was 440 maar de 448 kwam meer in mijn regio voor waarschijnlijk).

De ABn417;

De Bn448;

De ABom222 is nog in aanbouw, die zal morgen halverwege de dag wel klaar zijn denk ik.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #61 Gepost op: 28 August 2007, 22:02:24 »
Ziet er leuk uit, maar was het niet mooier geweest om die ouwe rijtuigjes in die kleuren te spuiten?

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 28 August 2007, 22:03:53 »
Was veel duurder geweest, en daar gaat het om, het schip met geld komt nou niet echt binnen zeg maar ;)

Groetjes Michiel

En ik vind ze zelf toch wel erg stoer, en ook daar gaat het om ;)
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ries

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 28 August 2007, 22:15:58 »
Oud hollands spreekwoord:

Van kunstige zelfbouw, kome nooit enig berouw!

Ik ben onder de indruk Michiel  :o

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #64 Gepost op: 28 August 2007, 22:40:35 »
Was veel duurder geweest, en daar gaat het om, het schip met geld komt nou niet echt binnen zeg maar ;)

Groetjes Michiel

En ik vind ze zelf toch wel erg stoer, en ook daar gaat het om ;)

Hoe bedoel je duurder? Ik zeg goedkoper want die verf die je hier gebruikt hebt had je ook op de ouwe rijtuigjes kunnen gebruiken?

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 28 August 2007, 22:47:34 »
De rijtuigen die ik dan had moeten kopen zouden per stuk 2 tot 4 keer zo duur zijn als nu.

Groetjes Michiel

[Edit], nu kan ik voor 6 tot 8 euro een rijtuig bouwen een echte silberling kost me toch gouw E15,- of meer, de rijtuigen die ik nu als basis gebruik E4,50 tot E6,50
« Laatst bewerkt op: 28 August 2007, 22:52:49 door neudalhausenstadbahn »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 29 August 2007, 15:52:26 »
Na ff door schilderen is nu ook de ABom222 klaar;

Voor de ramen het ik eerst een malletje gemaakt zodat ik met potlood kon aftekenen waar de ramen zouden komen zodat ze op gelijke afstand zitten. Dat ging eerst niet direct goed, de 2e keer was met een beetje aanpassing werkbaar en de derde poging( 2e zijwand) kwam meteen goed uit.

Groetjes Michiel

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #67 Gepost op: 29 August 2007, 17:19:21 »
Ziet er goed uit. Vooral indrukwekkend dat het in n is.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 14 September 2007, 19:34:08 »
Dit keer een geheel gekocht treintje maar wel met de nodige lagen verf er op. Ik had al een tijdje 4 3assige umbauwagens in huis, steeds naar mogelijkheden gekeken om er iets mee te doen maar steeds was het het net niet.

Vandaag liep ik tegen een BDylf457 aan, en zo'n midden instap stuurstandrijtuig had ik nog niet en als stuurstand fan moest die er komen. Zo'n rijtuig doet het prima met die umbauers alleen had ik een loc nodig. Een V100 bouwen zou ik moeten kunnen maar dat zie ik toch niet zitten( waarom weet ik niet maar ik heb geen goed gevoel bij dat idee). Dus ja toen maar eentje kopen, gelukkig stond er nog een mooie altrode Br212 voor een 25 euri, die ging dus ook maar mee.

En ja schoon ziet er niet uit dus dan maar verouderen:

En dan is dit dus de Br212.

En dit is de BDylf457

En dan zijn dit de umbauers geworden

En samen ziet het er zo uit:

Dit soort treinsamenstellingen kwam in de jaren 60 en 70 vrij veel voor in Duitsland. Als stuurstand deden zowel de midden instappers als laten ook de silberlinge dienst. Deze trein moet eigenlijk een andere stuurstand hebben zonder bagage afdeling, maar die is er niet in model en om die te maken daar heb ik voorlopig geen zin in. Dit soort treinen reden met alle soorten locs, wendezug stoomlocs( zoals de SSN Br65018( deel serie 65012 t/m 65018), maar ook Br23, 38 en 78), Br212(V100.2) en Br141 en enkele andere type elocs.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 16 September 2007, 19:05:08 »
Nadat er in het topic over mijn modulebaan gevraagd werd naar foto's van bussen heb ik besloten dit maar eens "even" te plaatsen. Het andere topic is daar niet de juiste plek voor en hier wel dus komt het hier te staan;

Ik verdeel het over 2 posts eerst komen de NDS bussen aan de beurt:

Als eerste de Berkhof Ambasadors van de NDS;
Ambasador 120( 10m)

Ambasador 200 1e levering( 12m)

Ambasador 200 2e levering( 12m)

Hier de Berkhof Jonckheer B7LA( 18m)

Den Oudsten-DAF B93G Aliance( 18m)

Den Oudsten-DAF MB200G 2 deurs( 18m)

Den oudsten-DAF MB200G 3 deurs( 18m)

Hainje-DAF CSA2( 12m)

De door de NDS van Connexxion gehuurde Mercedes Citaro's( 12m)

Optare Solo M850( 8,5m)

Van Hool A508( 10m)

Van Hool AGG300( 25m)

Tot zover de NDS Bussen, straks gevolgd door de WRbv bussen, groetjes Michiel.

PS; deze bussen zijn op de Citaro's na allemaal zelfbouw. De type aanduidingen kunnen fouten bevatten, want daar heb ik niet altijd 100% duidelijkheid over.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 16 September 2007, 19:39:16 »
Zo dan nu de WRbv bussen, dan zal iets meer uitleg bij moeten denk ik:

De Den Oudsten B89 Aliance bussen( 12m), in dit geval ex. InterLiners die WRbv gekocht heeft. 1 van de 4 van de standplaats Neu Dalhausen heeft nog het Interliner groen.

Dan de Den Oudsten B89G Aliance( 18m), dit is de stad/streek versie die in dit geval ook nog geleed(G) is.

Den Oudsten/DAF B88/SB220 12m

Den Oudsten/DAF B88/SB220 10m, de kleur verrad al dat deze bus van connexxion is overgenomen.

Den Oudsten/Volvo B88/B10M( 10m)

Den Oudsten/Volvo MB200(MB200 is volgens een DAF type aanduiding, maar wat Volvo voor deze bus voor een type aanduiding had weet ik niet)( 12m)

Hier 2 MAN's het type weet ik niet maar ze zijn gelijk aan de NOViO 101 en 102( 12m)

Hier een Mercedes Cito( 10m)

Mercedes O305( 12m versie) deze 3 zijn alle 3 gekocht maar wel bewerkt, de mint groene is van mij de andere zijn van Wolf.

Mercedes O405( 9m)

Setra S319NF( 16m) deze bus is gekocht door Wolf

Van Hool AG300( 18m) LPG uitvoering gelijk aan de bussen van het GVU.

Ik heb hier nog een stuk of 15 a 20 bussen liggen van een ander bedrijf maar die zullen niet in Neu Dalhausen rijden.

Groetjes Michiel

Ps; sommige weten het al maar voor de liefhebbers bouw ik ook op bestelling bussen in spoor N. Ik doe dit puur als hobby en niet commercieel( dat laatste is ook enig sinds zinloos :P :-|)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 19 September 2007, 12:28:58 »
Zoals ik bij m'n modelbaan topic al aangaf zijn er ook materieel weizigingen. Van Wolf kreeg ik de geleende Br101(Fle) en Br112.0(Roco) terug.
Hierdoor moesten ook materieel en treinsamenstellingslijsten aangepast worden. De Br101 gaat naar mijn IR, de Br120 die daarvoor zat schuift naar de NZ. De Br110 die daarvoor zat is even over. De Br112.0 gaat naar de RE19 die daardoor 140km/u kan ipv 120km/u. De Br143 die daar voor zat gaat naar de RB89 stam 6 de Br141 die daar voor zat is nu even over.

Ik ben van plan de sporen 11 t/m 13 ook onder de draad te brengen zodat er elektrisch gereden kan worden v/n Basel(westf.) en dan vervangt de Br141 de Br218 voor de RB90.

Dan heb ik dus de Br110 en een Br218 over, wat daarmee gebeurd weet ik nog niet.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 21 September 2007, 00:33:55 »
Nu de modulebaan( oohja ik kan voortaan module diorama zeggen) alleen van mij is moet het ook echt van mij maken vind ik deels :-| :-|.

Ik zit op dit moment serieus te denken het het streekbus bedrijf WRbv( van Wolf dus) er uit te kiepen en er een eigen busbedrijf met nieuwe huisstijl er voor in de plaats te zetten. De vloot bussen van WRbv( zie hierboven) is op enkele bussen na van mij.

Voor het nieuwe busbedrijf zou ik weer 22 bussen nodig hebben. Dat betekend dat de betere modellen van WRbv en div. andere bussen die ik nog heb kompleet opnieuw geschilderd zouden moeten worden. Verder zou dan reserve iets vergroot worden en dan zou je op totaal 25 bussen uit komen. Niks nieuw, maar alles overgeschilderd.

Het is allemaal nog nie zeker, maar als ik die stap zet krijg ik een mega schilder klus. Een naam en kleuren schema heb ik deels al, maar zolang ik de beslissing niet neem blijft die nog even in een select groepje adviseurs rond hangen 8) 8) 8).

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Lipperland Nahverkehr LN
« Reactie #73 Gepost op: 25 September 2007, 15:39:25 »
Neu Dalhausen presenteerd Lipperland Nahverkehr(LN)

Dat van dat nieuwe busbedrijf is dus door gegaan, inmiddels ben ik er al flink aan bezig geweest. De huisstijl ging Oranje/Paars worden, die combi vind ik heel erg mooi. het moet dan wel een volle oranje en een donkere paars zijn, maar dan heb je ook wat.

De eerste kleurstelling die ik probeerde was vrij klassiek:

De 2e kreeg een kleuren tekening die ik al eens op een mercedes citaro had geprobeerd:

De 3e was een aangepaste variant van een eerder al eens gebruikte tekening.

Alle 3 deze bussen zijn bussen van Mercedes type O405.
Dit is de versie die nu alle nog te schilderen bussen krijgen.

Inmiddels ben ik nog 8 bussen aan het schilderen:

Er volgen hierna nog 14 bussen, logo's voor de bussen en gebouwen heb ik al uitgeprint, maar die zitten nog nergens op.

Word vervolgt, groetjes Michiel

Ries

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 25 September 2007, 15:42:47 »
Zo, die is goed met bussen  ;D

Ziet er knap uit Michiel, maar dat had ik je al verteld  ;)