Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:28:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:14:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:57:18
20 jaar BNLS door Eelco Storm
Vandaag om 21:47:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
Vandaag om 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Piko 1136 van AC naar DC door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:12:04
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door Theo Mol
Vandaag om 10:10:52

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100242 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #75 Gepost op: 25 September 2007, 22:15:33 »
Uhm ja goed met bussen, uhm nah nie goed genoeg, van m'n vloot NDS bussen zijn er 15 waar ik toch niet meer tevreden over ben. Ze kloppen niet genoeg met de echte bussen en het zijn wat oudere modellen die gewoon niet mooi genoeg zijn.

De oplossing?, gewoon nieuwe bouwen, het schilderen van de nu in aanbouw zijnde LN bussen maak ik af, daarna gaat LN ff de wachtkamer in. Ik ga in ieder geval 6 van deze bussen bouwen. Daarna 2 van deze met een optie voor nog 3( die 3 kunnen ook gelede Citaro's worden). En dan nog 4 O405's

Groetjes Michiel

Ps; daarna ga ik weer door met de LN bussen.
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #76 Gepost op: 26 September 2007, 22:10:21 »
De 8 in aanbouw zijnde LN bussen zijn klaar, en ook de 3 eerdere bussen zijn van logo's voor zien:
Dit zijn de 3 eerder gebouwde O405jes maar dan met logo's

dit is de 10m Mercedes O405

dit is de Mercedes Citaro

Dit zijn de Den Oudsten B79 busjes, dit zijn 8m busjes

Wie weet wat ik bij deze busjes vergeten ben mag het zeggen ;) :-[

Dit waren even de laatste LN bussen, die andere 14 komen later, ben nu eerst druk met het bouwen van 15 bussen voor de NDS. De 12m MAN NG363's zijn in aanbouw.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 26 September 2007, 22:12:18 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Ries

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 26 September 2007, 22:24:30 »
Michiel, heb jij soms een hoge zwarte hoed, waar jij die bussen uit tovert. ???

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 26 September 2007, 23:00:21 »
uhm ja met die zwarte niet al te hoge hoed op kan je me op Ah zien zitten, alleen die bussen tover ik er niet uit ;) ;) ;) ;) ;).

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 28 September 2007, 22:16:40 »
De 6 MAN NG363's zijn klaar als eerste van de 15 nieeuwe NDS bussen:

De Berkhof/Jonckheer gelede wagen heb ik van nieuwe logo's voor zien:

Van de 15 nieuwe NDS bussen zijn er dus 6 klaar, 4 ver gevorderd in aanbouw( lees aan 2 zijdes zitten de ramen er op), de laatste 5 zijn ook in aanbouw. Ik hoop alle bussen dit weekend klaar te hebben want ik heb nog veel wildere plannen voor de NDS.
Ik ga namelijk uhhhhhhhhh, nee dat lezen jullie later wel ;D

Groetjes Michiel

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #80 Gepost op: 29 September 2007, 10:08:13 »
Toch wel knap dat je dat allemaal zelfbouw doet!! Doe ik je niet na. Ik heb al moeite met het netjes lijmen van een Revell autotje!!;)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 29 September 2007, 10:56:46 »
Oke toen waren de 4 Mercedes O405jes ook klaar:

Deze foto's zijn wat belichting betreft beter als de foto's van gister avond, daardoor komen de kleuren beter uit.

Nu alleen de 3 MAN NG363G's en 2 Mercedes O405G's nog, maar die zijn al Roze ;).

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 29 September 2007, 22:44:32 »
Die 5 gelede bussen af krijgen ga ik net niet meer redden vandaag, maar goed wat ga ik verder doen? 8)

Als ik kijk naar wat de NDS aan spoorweg materieel inzet rond Neu Dalhausen dan zie/zag ik het volgende:
2 type locs, eentje diesel en één electrisch.
3 type rijtuigen, 2 voor de dieseldienst en 1 type voor de electrische diensten.
3 type motorwagens en treinstellen, de dubbeldeks GTW voor de S88, de dubbeldeks railbus en oude railbussen voor de RB58.

Een beetje veel dus, dit ga ik verandere mede omdat ik mijn modellen van de GTW2/6DS en de dubbeldeks railbus niet mooi meer vind omdat ik veel beter kan bouwen.

Alleen de oude railbussen blijven van het diesel materieel over. De rest gaat weg en word vervangen door 1 soort nieuw spul. Daarvoor heb ik gekozen voor een eigen variant van de Br628.4 en de Br628.4 zelf.

Ik wil zowel 2 wagenstellen als motorwagens hebben, dus maak ik een motorwagen variant( NDS2700) van de Br628.4, samen met een NDS Br2800(628.4) ziet dat er zo uit:

Ik ga 2 2wagenstellen maken en ik maak 4 motorwagens, de 2tjes zijn al in aanbouw.

Dit zal een aardige verschuiving in m'n treinsamenstellingen op gang brengen. De NDS By439's schilder ik om tot DB Regio By439's, daardoor verschuiven er weer rijtuigen heen en weer tussen div. treinsamenstellingen.

Foto's van deze nieuwe treinen en die laatste 5 bussen volgen in de komende dagen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 30 September 2007, 19:09:27 »
De 5 gelede bussen zijn nu ook klaar:

De MAN NG363G's;

De Mercedes O405G's;

Het bouwen van de nieuwe treinen schiet ook al op, hier 2 foto's van de bakken van de 2tjes;

De 2tjes zijn inmiddels in model geschuurd en staan op hun draaistellen en de motorwagens kan ik straks in model gaan schuren. Iritant is wel dat ze steeds alles onder het stof hebt.

Heeft er iemand nog een idee wat ik met de 15 oude bussen doe die ik nu over heb?

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 01 October 2007, 15:37:02 »
Nu ik volop met die nieuwe treinen bezig ben komt de vraag welk kleuren schema krijgen ze. De kleuren staan vast, gewoon roze/groen maar verder is het even kijken want ik heb tot nu toe 4 opties:

optie 1

optie 2

optie 3

Optie 4

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, optie 3 is de zelfde als wat de bussen hebben alleen zonder het groene vlak op de achter wand omdat die bij treinstellen en motorwagens er toch niet is.

in de komende uren moet ik toch gaan kiezen wat ik wil, anders duurt het te lang :P

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 04 October 2007, 17:36:53 »
De nieuwe NDS 2 wagentreinstellen heb ik inmiddels klaar, en de motorwagens beginnen ergens op te lijken:

De 2tjes, alleen wat overbelicht, het roze is echt wel vel roze, alleen die is erg gevoelig voor overbelichting :-|

en dan de motorwagens in de muurverf

Of ik die motorwagens af krijg voor m'n vakantie weet ik niet, maar ik denk het net niet.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 04 October 2007, 23:36:06 »
Nog ff een overzichtje van hoe het nieuwe materieel voor m'n module diorama bedoelt is:

voor de S16 deze 2 samenstellingen;

En op de RB58 zit een los 2tjes;

Groetjes Michiel

Ps; de motorwagens staan nu ook op hun draaistellen.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 06 October 2007, 17:04:37 »
Net als je denkt dat krijg ik niet meer af voor m'n vakantie lukt het toch nog wel. De NDS 2700en( de motorwagens) zijn klaar, hier wat foto'tjes:

S16 stam 8, NDS2704+2803;

hier de 3 andere wagens naast elkaar;

S16 stam 9, NDS2702, 2706 en 2709:

Het hoog tempo bouwwerk heb ik nu ff gehad, ik ga er eerst ff 8 dagen op vakantie( Berlin, vertrek zondag avond met de 319 8)) en daarna ga ik weer met m'n modules, bussen en treinen verder.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 18 November 2007, 16:43:38 »
Na ene tijdje niks doen aan modelbouw en veel zoek en denk werk heb ik 2 slaaprijtuigen die ik tijdens m'n vakantie had gekocht omgeschilderd. Deze WLABsm166 rijtuigen waren DB/TEN rood en dat past niet binnen mijn tijdperk. Nu heb ik ze blauw geschilderd in de DBAG uitvoering zonder TEN logo's zoals deze rijtuigen eind jaren 90 tot +/- 2004 rond reden:

Verder kwam ik er vorige week zaterdag achter dat 2 zelfbouw silberlinge te breed waren. Deze worden weer gesloopt en vervangen door 2 rijtuigen die wel de juiste breedte hebben. Verder had ik al 2 silberlinge in aanbouw. Deze 4 rijtuigen worden alle 4 verkehrsrot, je kan ze dus ook Rotlinge noemen:

2x ABn417 in aanbouw

2x Bn448 in aanbouw

Ook de Bomz236 die in m'n NZ zit bleek deels te breed en te hoog, deze word nu ook aangepast:

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 22 November 2007, 12:44:17 »
Onder tussen ben ik weer een loc aan het omschilderen, de V160 in NDS huisstijl( zie begin van dit topc ergens) heb ik van z'n verf laag ontdaan.
Dit word nu weer een DB loc in het Oriëntrot, waarschijnlijk deze. Die is lekker verbleekt, maar net niet te veel en lekker vuil.

Verder zijn er nog steeds 5 rijtuigen in aanbouw maar het werk tempo ligt als normaal.

Groetjes Michiel