Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 22:40:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 22:28:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:14:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:57:18
20 jaar BNLS door Eelco Storm
Vandaag om 21:47:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
Vandaag om 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Piko 1136 van AC naar DC door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:12:04
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100243 keer)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #180 Gepost op: 16 December 2008, 22:12:29 »
Citaat
Ps; iemand ideeën welke vorm van verlichting voor de kast het beste zou zijn?

Ik denk dat een TL-balk achter een frieslijst de mooiste egale verlichting geeft, te meer omdat de opstelling trapsgewijs is.

Groet Jaap

Je hebt trouwens een gigantische verzameling.... ::)
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #181 Gepost op: 16 December 2008, 22:18:05 »
Jaap is me voor ;D ik ben eveneens van mening
dat een (mini) TL het mooiste is, geeft egaal
licht en is ook in daglichtuitvoering te krijgen
(geeft wit licht)

Petje af voor de vitrine ;)

Mvg,

Tis

Trainmotion

• Offline Offline
  • I'm watching you
« Reactie #182 Gepost op: 16 December 2008, 23:19:07 »
Je zou eventueel ook met led verlichting kunnen werken. Door meerdere ledjes kan je een soort spotlight creëren of bepaalde delen aan of uitschakelen.

't is maar een idee. Een TL-balk is denk ik een stuk eenvoudiger. Wat Jaap ook al aangaf, achter een fireslijst om een egale uitstraling te krijgen.

In ieder geval vind ik de kast zeer mooi, vooral de trapsgewijze opbouw.   :)
Digitaal DCC 2 rail DB-NS tijdperk III/IV/V

Lokpaint

• Gast
« Reactie #183 Gepost op: 16 December 2008, 23:40:35 »

Hoi

Allereerst, je materieelverzameling is geweldig, je kast ook. ;D

Maar wat is dit violette ding onder aan de foto?  Het lijkt een 627. Heb ik echter nog nooit zo gezien, en nu ben ik natuurlijk nieuwschierig naar het voorbeeld.

Bart

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #184 Gepost op: 17 December 2008, 00:06:42 »
Hoi Bart zonder het te weten geef je bijna helemaal je eigen antwoord.

Ik zocht ander half jaar terug voor de NDS motorwagens en 2 wagen treinstellen en het liefste van één type. Die 2 wagen treinstellen waren er wel naar wens, Br628.4, motorwagens zijn er echter niet maar van oudere versies zijn die er als Br627.0 en .1 wel geweest dus vond ik dat er voor de NDS maar een 627.4 moest komen 8).

Dus ja het is 2x br627 maar dan .4 als NDS 2700( goh hoe kom je aan een serienummer 8)) in het echt is dat spul dus nooit gebouwd, maar als alles net even anders was gelopen had het zo maar eens wel gebouwd kunnen zijn. Totaal heb ik trouwens 4 van die wagens zie ook pagina 6 van dit topic( bijna onder aan).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Lokpaint

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: 17 December 2008, 21:59:08 »
Ik vind ze wel mooi.

Misschien is het wel een idee om mijn eigen 628.4 ook eens te pimpen naar een fiktieve huisstijlkleur.

Bart

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #186 Gepost op: 20 December 2008, 20:48:10 »
De afgelopen 2 dagen heb ik het bouwen van 3 rijtuigen weer eens opgepakt en deze zijn nu klaar.

De eerste is een ABvmsz184 die in de München-Nürnberg Express vind.

Met dit rijtuig heb ik deze trein compleet.

De andere 2 rijtuigen zijn een Bimz259, dit zijn ex. DR rijtuigen die omgebouwd zijn tot IR rijtuigen waarbij o.a. de raam indeling en het interieur is gewijzigd:

De 3e is een ABimz265, dit zijn uit Bimz256 verbouwde rijtuig voor de dienst op Zweden. Bij 2 coupés zijn de 2e klas banken vervangen door 1e klas banken:

Met deze 2 rijtuigen en m'n Altrode Br143 ontstaat dan;
Stam 21 IR316 Berlin-Malmö "Kurt-Tucholski" zoals deze op 23-9-2000 op het traject deel Stralsund-Sassnitz Fährhafen reed.

Nu ga ik aan de NDS7400 werken voor het ND Mentzelsfelde Anschluß diorama en tegelijker tijd of daar na aan de WiesbadenCity rijtuigen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #187 Gepost op: 07 January 2009, 22:39:34 »
Mijn werkplanning loopt zoals gewoonlijk weer eens heel anders als voorzien. Ik deed bij mijn IR2066 de ontdekking dat er een Bim rijtuig in zat dat een omgeschilderd Am rijtuig was en die heeft dus 2 ramen te weinig. 3 jaar terug zat ik daar niet mee, nu vind ik dat echt niet meer kunnen dus dat rijtuig word vervangen simpel zat. Dat betekend wel een nieuwe Bim263 bouwen.

Foto's Bim263:

Omdat ik dan toch bezig ben bedacht ik dat het misschien slim was om alle m rijtuigen die ik nog nodig heb maar achter elkaar door te gaan bouwen. Ik ben daarom nu ook met een Bm235 blauw/beige begonnen, daarna volgen nog 2x een ABm225 blauw/beige en groen, een Am203 blauw/beige en een BDms273 blauw/beige. Daarna gaan enkele Bn719( bekende silberlinge 2e klas) volgen omdat ik dan heel snel een paar trein samenstellingen kompleet maak.

Foto's Bm235:

Stapeltje balkjes voor de 10 rijtuigen.

Daarnaast loopt ook de bouw van dat NDS S-bahn treinstel NDS serie 7400( vergelijkbaar met DB Regio Br474) voor het diorama ND Mentzelsfelde Anschluß.

Foto's NDS 7413:

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 07 January 2009, 22:45:20 door neudalhausenstadbahn. Reden: linkjes bijgewerkt »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #188 Gepost op: 14 January 2009, 23:49:30 »
Tja toen was dat spul weer klaar, het posten word bijna saai zo ;D, hier de foto's van de Bim263 en Bm235:

Zie hier voor de foto's van de NDS 7413.

Nu word het tijd voor m'n Br110, die moest ook nog blauw/beige worden en de blauw/beige ABm223( toch geen 225) en de groene ABm225, zo ga ik langzaam het lijstje af ;).

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #189 Gepost op: 25 January 2009, 14:53:24 »
De bij de Bm235 horende Br110 is nu ook eindelijk klaar, ik ben op 7-7-2008 met die loc begonnen maar omdat ik toen nog niet wist wat ik met die loc ging doen lag het werk vanaf 9-7-2008 alweer stil. 11-1-2009 ben ik er weer mee verder gegaan en toen had ik dus besloten dat de loc blauw/beige moest worden.

De loc is niet zo strak geworden als ik had gewilt, vooral de rand van de blauwe band wilde niet helemaal lukken, maar ik kan er mee leven.

Uit eindelijk moet de trein er zo uit gaan zien:

110-253 met Koerswagens Friedrichshafen-Hamburg am 21-06-1984 zoals die in de Eisenbahn Jllustrierte nummer 10 van 1984 afgebeeld staat op Blz. 6.

Dan nog even een kijkje van wat ik nog in de planning heb staan:

216 059 am 20. Juli 1982 mit E 3670 von Wilhemshaven nach Bielefeld

E2457 Nürnberg-Regensburg "Donau-City" am 4-6-1978

IC1818 am 12.01.07 mit der Ex-Met Garnitur

141 438 mit N5755 am 26-02-1994 in Erlangen

WiesbadenCity IC's lijnen 1a en 2a

D1808 op 29-5-1999[ laatste dag van die treinserie] Köln-Venlo(-Eindhoven)

Hoelang het duurt voordat ik dit gebouwd heb weet ik niet en dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik ga binnenkort eerst aan alle m rijtuigen werken voor achter de 110 en de N5755 en E2457.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #190 Gepost op: 30 January 2009, 18:25:04 »
Vandaag heb ik bij het stations gebouw van Baden Baden dat een vriend van mij gaat gebruiken het erop gegoten opschrift Baden er af geslepen. Daarna heb ik met paint borden getekend met de nieuwe plaatsnaam "Woldaburg". Ik heb het in een worddoc. geplakt, verkleind en op etiketvel uitgeprint. Daarna uitgeknipt en met een beetje dunne houtlijm er op geplakt.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #191 Gepost op: 01 February 2009, 21:03:17 »
Gister heb ik bij wentink occasions( tijdens de mini BNLS meeting) een ÖBB railbus bijwagen gekocht. Deze had aan beide kanten wel 3 frontseinen, dus ik ben hem om gaan bouwen tot een VT98/Br798.

Nadat ik het ding half gesloopt had omdat ik niet in de gaten had dat je de buffers er uit moet draaien om de kap er af te krijgen ben ik met de ombouw begonnen. In het onderstel zaten 2 schroefjes die niks deden. Bij deze heb ik de groef uitgevijlt en daar met secondelijm een railspijkertje ingelijmd. Zo had ik snel 2 typhoons voor op het dak. Voor de uitlaat heb ik een railspijkertje gebruikt:

Daarna heb ik een spijkertje waar ik de kop vanaf geknipt heb in het dak gelijmd als antenne:

Het onderstel heb ik met stukjes van grote en normale lucifershoutjes uit gebouwd:

Na alles geschilderd en verouderd te hebben is dit het resultaat:

Dan heb ik voor €3,50 toch een leuke railbus dacht ik zo.

Groetjes Michiel

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #192 Gepost op: 01 February 2009, 21:59:15 »
Hoi Michiel,
Had je toch een super koop voor 3,50! Zeer geslaagde ombouw
Meeting was leuk, alleen volgende keer misschien een rustiger tijdstip kiezen :D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #193 Gepost op: 01 February 2009, 22:12:09 »
Gister heb ik bij wentink occasions tijdens de mini BNLS meeting een ÖBB railbus bijwagen gekocht. Deze had aan beide kanten wel 3 frontseinen, dus ik ben hem om gaan bouwen tot een VT98/Br798.

Groetjes Michiel

Hmmm,.. Wentink, te ver weg voor zuidhollanders, kan zoiets ook niet bij MTE vlaardingen??  ;)...Chris?? ga jij eens koffie zetten ;D ;D

eric

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #194 Gepost op: 09 February 2009, 14:31:27 »
Een paar dagen terug bedacht ik dat ik een 4assig onderstel dat ik nog had liggen misschien eens kon proberen de te verlagen en verlengen zodat het onderstel bruikbaar zou worden voor div. motorwagens. Het was ooit namelijk een amerikaanse dieselloc geweest en daardoor was het ding dus veel te hoog.

Er zat geen elektronica in dat onderstel, alleen draaistellen met tandwiel overbrenging, cardanassen en een motor. Het chassis bestond uit 2 helften en gaf de stroom door. Ik dat onderstel gedemonteerd en de bovenste 4mm er af gezaagd, ging prima tot dat......... één van de 2 chassis delen door brak.

Ik denk ooh ik slijp de donker bruine laag even van beide stukken af en soldeer het dan met koperstaaf weer aan elkaar, want ruimte daardoor was er zat.

Het metaal dat er onder zat laat zich niet solderen, dus dat ging ook niet en uiteindelijk had ik het afgebroken stuk half weg laten smelten boven het gasfornuis dus einde onderstel :-|

Dus tijd om een nieuw onderstel te bouwen van roerhoutjes.

Of het lukt geen idee maar niet geschoten is altijd mis en het oude ding liep zo lekker langzaam. Nu maak ik het onderstel ook meteen 3,5cm langer zodat ik er ook echt wat aan heb. Ik heb geen plan hoe ik de bouw verder ga aanpakken ik doe maar wat en ik zie wel waar het schip strand ;D

Verder heb ik niet heel vele spannends te melden ;), groetjes Michiel