Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 18:45:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:29:04
DDAR op basis van een Artitec DDM door Bartje81
Vandaag om 18:21:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 18:11:39
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
Vandaag om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
Vandaag om 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 17:30:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door MOVisser
Vandaag om 17:14:37
booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 17:00:04
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
Vandaag om 15:44:26
Zelf gebogen brug maken door FritsT
Vandaag om 15:09:52
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
Vandaag om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
Tams app door reinderlf
Vandaag om 12:55:06
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door william_2
Vandaag om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W? door Corné81
Vandaag om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 09:48:05
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 08:45:09

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 100881 keer)

Bastiaan

• Steeds-maar-niet-beginner
  • Offline Offline
    • Trapho
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #165 Gepost op: 11 October 2008, 21:13:26 »
Je zou een mal kunnen maken van gips en daar een heel fijn papierpulpje in kunnen gooien.
« Laatst bewerkt op: 11 October 2008, 21:16:36 door Bastiaan »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #166 Gepost op: 18 October 2008, 17:55:36 »
Tja vorig weekend lukte het niet de laatste 2 Bpmz294 rijtuigen af te krijgen en pas gister kon ik er weer echt verder mee. Nu zijn ze dan toch klaar, hier de foto's:

Dan nog 2 foto's waarbij er meer van de achter grond te zien is, die heb een uurtje of 1,5 terug geschilderd.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #167 Gepost op: 21 November 2008, 19:18:37 »
Ik had hem al ruim een week in huis maar de afgelopen dagen heb ik m'n nieuwe Br216 van Atlas flink onder handen genomen. De loc reed niet meer maar dat boeit me toch niet en toen ik hem goed bekeek stond hij te hoog op de poten en bij het motordraaistel hoger als bij het loop draaistel.

Ik heb de kap er af gehaald, alles onderdelen uit elkaar gehaald. Het loopdraaistel heb ik van z'n contactstempels ontdaan en de uitstekende plastic delen daarvan heb ik weg gesneden. Daarna heb ik het loopdraaistel met een marklin railschroefje en secondelijm. Het motordraaistel kreeg alleen z'n assen terug en verder niks. Ik heb zowel de ophanging als de draaistellen afgevijld zodat de loc lager op de poten staat en er normaal uit ziet. Het motordraaistel heb ik simpel onder het onderstel gelijmd en deze kan nu dus ook niet meer draaien.

De afgelopen 2 uur heb ik de loc verouderd en nu ziet het ding er een stuk beter uit en heb ik er een mooie loc bij.

Hier vind je de trein die ik er met de tijd mee in model wil maken en zie hier voor meer voorbeeld foto's.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 12 December 2008, 23:48:17 »
Het staat al een jaar hoog op m'n wensen lijstje, maar nu is het dan zover dat het wat begint te worden, m'n treinen vitrinekast. Vandaag heeft m'n vader de kast die hij heeft omgebouwd uit een boeken kast in elkaar gezet en samen hebben we de kast op poten gezet en heeft m'n vader de kast aan de muur vast gemaakt.

Na vanmiddag m'n doos flexrail bij wentink occasions te hebben opgehaald en vanavond latten te hebben gekocht kon ik beginnen met het maken van de schappen. Ik heb er nu 4 van de 12 in liggen met rails er op:

De nuttige lengte van de kast valt aan alle kanten mee, de 12 lange sporen zijn tegen de 210cm lang ipv 200cm. Verder komen er onder in nog zo veel mogelijk sporen onder een hoek van 45 graden en deze kunnen 44cm lang worden, best relaxt kastje dus.

Donderdag moet de kast helemaal afgemaakt worden, boven in worden dan 2 profielen aangebracht waar de schuifdeuren van plexiglas in komen te lopen. Onder in probeer ik deze voor die tijd al geplaatst te hebben.

Als de kast klaar is kunnen mooi bijna al m'n treinen er in en dan heb ik 40% van de ruimte nog over schat ik 8) ;D

Groetjes Michiel

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #169 Gepost op: 13 December 2008, 07:34:52 »
Mooi gedaan Michiel! Je gebruikt wel erg grote bouten om de vitrine op te hangen... (foto 3)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #170 Gepost op: 13 December 2008, 08:52:05 »
Ziet er mooi uit!! haha idd jaap!

thalys

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 13 December 2008, 09:14:33 »
hoi
dat is en mooi kastje geworden
Groet Dennis

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #172 Gepost op: 13 December 2008, 10:24:55 »
Ha ha, Jaap, grappig van die bouten. Tja, wat is 1:1 dan eigenlijk groot hè?

Mooie kast Michiel, je treinen verdienen het!
Ik heb al een trein

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 13 December 2008, 16:39:51 »
Mensen bedankt voor de leuke reacties, zo'n kraag schroef als op de 3e foto is je beste vriend bij het bouwen van dit soort dingen. Het werkt prima als lijm klem maar werkt ook als hamer heel goed.

Vanmiddag ben ik verder gegaan en alle schappen zitten er nu in. Ik leip wel tegen 1 probleem aan, bij de schapdragers bleek er bij de trapjes van 5 steeds bij de bovenste te weinig ruimte voor hout, rails en trein, dus daar heb ik met de mini boormachine veel weg moeten schuren. Dat koste me 3 van die schuur stukjes en toen die op waren nog een slijpsteen er mee gesloopt. Die was een beetje erg heet geworden want die schuurt het spul niet weg maar brand het meer weg. Wel als het hout een beetje erg zwart/bruin van kleur en warm is even wat water er tegen aan met de plantenspuit.

Hier had ik nog een paar schappen te gaan, maar ik heb er wel vast een rijtuig in gezet om te kijken of ik genoeg zooi weg geschuurd had.

Zo staat het er nu bij, vanavond doe ik niks, ff nog één keer spotten tijdens de dienstregeling 2008, morgen gaat tenslotte de nieuwe dienstregeling 2009 in.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 16 December 2008, 12:32:46 »
Na een paar dagen tussen door verder werken aan de kast heb ik nu ook de railsen voor de deurtjes en de deurtjes er in zitten. er moeten nog handgrepen op de deurtjes, maar dit komt van de week. Gister avond heb ik voor en na het treinen spotten( op station Arnhem) de kast in geruimd. Met m'n huidige treinsamenstellingen heb ik 6 schappen vol met nog één trein op het 7e schap. Omdat de sporen onder in voor rijtuigen en evt. korte treinen er nog niet liggen staan m'n locs zonder trein en m'n stuurstandrijtuigen ook even boven in.

Hier onder 2 foto's, maar foto's maken gaat echt zwaar bagger, het licht valt er niet lekker in en zonder licht heb je een lange sluitertijd en dat werkt ook niet.

Ik heb voor deze foto's de deuren naar één kant geschoven zodat het licht niet in de deuren weer spiegelt en het statief heb ik op tafel gezet om toch met het statief foto's te kunnen maken.

Groetjes Michiel

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #175 Gepost op: 16 December 2008, 12:35:49 »
Nette verzameling Michiel en nog indrukwekkender omdat je alles zelf hebt gemaakt! Erg mooie kast heb je ook gemaakt zeg, leuk idee!

Gr. Remco.

Julien

• Offline Offline
    • Schwarzfelsen
« Reactie #176 Gepost op: 16 December 2008, 13:56:37 »
Dat is een prachtige kast! Ook de inhoud mag er zeker zijn.  ;D

Is het o.a. voor de foto's misschien een idee om verlichting in de kast te bouwen en deze niet direct op de modellen te laten schijnen om schittering te voorkomen?

groeten,
Julien
Bezig met het bouwen van "Schwarzfelsen" in H0. Materiaal: Fleischmann / Roco / profi-rails / S88XPressNetLI / LDT Wisseldecoders / RocRail.

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #177 Gepost op: 16 December 2008, 18:10:18 »
Heftig:O Mooie kast en verzameling!! Zoals al vaker verteld;)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #178 Gepost op: 16 December 2008, 18:21:53 »
Nou Neudalhausenstadbahn wordt dus Neudalhausenvitrinenbahn!

Gaaf gedaan Michiel!

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #179 Gepost op: 16 December 2008, 22:07:34 »
Mensen dank voor de leuke reacties, die tip van verlichting daar ga ik wel wat mee doen alleen voorlopig geen geld voor, misschien in Januari of Februari en anders later.

Het werkt wel motiverend als alles zo in die kast staat, toch wel lekker dat ik alles nu zo zien kan. Ik begin me ook al aan 3 setjes materieel te storen, de 3 U-bahn setjes vind ik zo niet mooi, toch die ooit eens over schilderen met echte ramen er op ipv zo'n donkere band.

Mijn plannen zijn nog steeds om alle losse locs, zowel die in de kast staan als de DB Br118, DB Br194, DB Br80, DB Br103 als ook m'n DR Br120( Ost V200) te voorzien van passende treinsamenstellingen. Verder blijft het natuurlijk m'n doel alle na oorlogse stuurstandrijtuigen in model te hebben en dat moet ook nog even in deze kast.

Nog zat toekomst plannen dus waarin deze kast een rol zal spelen. Vanmorgen heb ik nog wat foto's gemaakt:

Er komen in de kast onder iedere trein ook nog kaartjes over de div treinsamenstellingen, mogelijk zelfs met de hele samenstelling in type aanduidingen erbij.

Groetjes Michiel

Ps; iemand ideeën welke vorm van verlichting voor de kast het beste zou zijn?