Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Bert Senden
Vandaag om 17:56:47
booster vraag door Menno
Vandaag om 17:55:41
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 17:37:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:31:47
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:12:01
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Rico [momfer]
Vandaag om 17:08:54
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door tijgernootje
Vandaag om 16:41:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 16:23:24
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Montanbahn
Vandaag om 16:15:52
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door tijgernootje
Vandaag om 15:36:37
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Molenbaan (werktitel) door tijgernootje
Vandaag om 14:53:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door tijgernootje
Vandaag om 14:18:25
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28

Auteur Topic: Materieel verzameling van Michiel(NDS)  (gelezen 101134 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Materieel verzameling van Michiel(NDS)
« Reactie #90 Gepost op: 22 November 2007, 17:51:29 »
Oke die loc is ook weer klaar, ietsje minder verweert als de loc op de foto, maar vind het wel best zo:

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 14 December 2007, 15:01:09 »
Goh wat was m'n topic ver terug gezakt in de lijst, maargoed er is eindelijk weer wat af:

alle 4 de Rotlinge( verkehrsrode silberlinge dus) die in aanbouw waren, 2x ABn417 en 2x Bn448:

Verder bleek dat ik 2 ligrijtuigen aan moest passen, de dakventilatoren hoorde er niet op dus dat heb ik bijgewerkt. De eerder gebouwde Bomz236.3 die ik aan het verbetere ben begint ook al weer wat te worden.
Er zit nog wel wat op materieel gebied aan te komen want één RegionalExpress van mij heeft een te jaren 90 uitstraling.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 15 December 2007, 00:40:32 »
Tja om een trein met jaren 90 uitstraling een 2001 uitstraling te geven volstaat het toevoegen van een verkehrsrot rijtuig. De die niet helemaal was zoals hebben wil is ook wat lang, dus deze kort ik meteen in. Dit word dan die Br218 hierboven met een ABom512( ex DR rijtuig), een 2e klas silberling, een Bduu497 en een ABnrz704( 1e/2e klas silberling).

Een Bduu497 moet ik dus gaan bouwen, zie voor een foto van dat rijtuig type deze link.
Voor Nederlanders een redelijk bekend soort rijtuig, alleen in de CityNightLine treinen rijd de ligrijtuig variant(BDcm) mee en dit is een DB Regio rijtuig die naast de fietsafdeling voorzien is van normale zitplaatsen.
Deze rijtuigen zijn omgebouwd uit oude blauw/beige BDms273 en BDms278 rijtuigen en vanaf 1997 in dienst gekomen, ze zijn o.a. te vinden in de RE12 Köln hbf-Trier.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 16 December 2007, 18:41:58 »
Er is niks veranderlijker als een mens, ik ben gister bezig geweest om vele treinsamenstellingen weer eens aan te passen. Ik zal jullie nu nog even niet vermoeien met wat ik nu weer allemaal veranderd heb maar ik heb wel een rijtuig aangepast. Dit rijtuig zat als ligrijtuig in m'n NZ en dit rijtuig gaat daar nu als zitrijtuig Bomz236.3 dienen. Hiervoor heb ik de bolle dak einden gewijzigt naar rechte dak einden en het rijtuig is uiteraard ook bij geschilderd:

De bouw van het rijtuig uit de vorige post is weer eens afgeblazen, er kwam nu een snackpoint rijtuig beschikbaar die mooi in die trein past, dus dat scheelt weer bouw werk.

Misschien dat ik als ik zit heb nog wel wat laat zien van de huidige treinsamenstellingen( voor zolang ik er niks aan verander ;D ::))

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 18 December 2007, 21:59:08 »
Nu ik van de week div. treinsamenstellingen heb gewijzigt om ze natuur getrouwer te maken heb ik één 1e klas IR rijtuig dat ik had omgeschilderd naar 2e klas verbouwd tot wat anders. Van dit rijtuig heb ik een Am203 gemaakt, zo'n oud blauw/beige 1e klas rijtuig. Hiervoor heb ik van stukjes stroomdraad dakventilatoren gemaakt. Ook heb ik het rijtuig blauw/beige geschilderd en van Bündesbahn logo's voorzien. De raam indeling van dit rijtuig klopt, alleen het type ramen niet helemaal. Bij een Am203 konden alle ramen op, bij de later daaruit verbouwde Aim260 rijtuigen kan maar een deel van de ramen open.

Met dit rijtuig en 3 andere blauw/beige rijtuigen( 2x Bm232 en een Bm234/235) en een Br218 die ik vrij kon maken heb ik een nieuwe trein, puur voor de verzameling samengestelt. Dit kon niet anders als de D417 worden zoals die in 1988 van Arnhem over Nijmegen-Kleve naar Köln reed. Deze trein starte in Amsterdam en moest in Arnhem kop maken. Om één locwissel in Nijmegen uit te sparen kwam de Duitse loc er in Arnhem al voor.

In model ziet dat er dan zo uit:

Ik ben nu nog met een nieuwe Bim264 bezig voor m'n IR om deze weer op 8 rijtuigen te krijgen. Ook is er nog steeds een Bomz236.3 in ombouw, foto's van beide zullen in de komende dagen wel volgen denk ik.

Groetjes Michiel

WillemNS

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 18 December 2007, 22:10:53 »
Ziet er ontzettend strak uit Michiel!
Je ziet bij die rijtuigen bijna niet dat het zelfbouw is  :o

Willem

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 18 December 2007, 22:36:01 »
Willem, goed lezen, het is ook geen zelfbouw, 4 fabrieksmodellen die alleen verouderd zijn en de Am203 die ligt omgebouwd en geschilderd is. ;)

Groetjes Michiel

WillemNS

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 19 December 2007, 07:58:44 »
Dat bedoel ik dus, overgeschilderd en verouderd

Willem

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 19 December 2007, 20:01:31 »
Oke de Bomz236.3 is ook klaar, ik vind hem veel beter geworden als hij voor de ombouw was. De breedte en hoogte kloppen beter en daardoor komt de bak beter uit. Doordat ik een mal voor de ramen heb gemaakt is de plaatsing van de ramen ook beter. Ik kon het met potlood afgetekende vakje gewoon over schilderen met donkere verf. Voor het resultaat zie foto's:

Nu de Bim264 nog( zal wel vrijdag of zaterdag worden), groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 21 December 2007, 18:14:11 »
Die Bim264 is nu ook af, de draaistellen komen nu wel erg lomp over, maarja draaistellen ge ik niet verbouwen.

Voorlopig zal het op trein gebied wel weer even rustig worden, ik moet wel nog wat bussen schilderen, als ik tijd en zin heb ga ik daar weer eens wat mee doen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 23 December 2007, 17:45:09 »
Ik heb vandaag even mijn BDnzf479 een facelift gegeven, het rijtuig is een ombouw uit een Fleischmann plan W. Daardoor zaten er geen dakventilatoren op. Deze heb ik nu zelf gemaakt, want ze horen er toch op, ze zijn gemaakt van kleine stukjes stroomdraad.

Verder heb ik wat schilder foutjes eruit gehaald zoals het stuk rond de buffers onder de cabine. Ook heb ik de frontseinen er opnieuw op geschilderd want ook daar zaten foutjes in.

Ik ben ook bezig 3 railbusjes en 6 bussen te herschilderen, hierover later meer.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 05 January 2008, 23:47:05 »
Die NDS railbusjes die roze/groen moeten worden liggen voorlopig in de wacht.

Vandaag heb ik m'n S-Bahn Br143 verkehrsrot geschilderd omdat ik een verkehrsrode nodig heb voor een trein ipv de S-bahn uitvoering.

Verder moest ik bij een dubbeldeksrijtuig de zugcafé opschriften weg schilderen wat ik vandaag ook heb gedaan. Nu heb ik daardoor een 2e DBz750( nou ja oke de koersbak klopt moest eigenlijk licht van kleur zijn maar ik heb geen zin dat aan te passen).

De 2 WRbv railbusjes( zie diorama Dorlar) zijn morgen aan de beurt samen met een Oriëntrode Br111 die blauw/beige word.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 06 January 2008, 20:47:34 »
Ook de Br111 is klaar, alleen de belichting van de foto's is een beetje brak dus heb de beste geupload;

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 10 January 2008, 15:50:55 »
Eindelijk is ook m'n Avmz111 klaar dus hier wat foto'tjes, de schortplaten heb ik er zelf nieuw ondergemaakt van roerhoutjes:

Ik heb hier ook nog een betere foto van die Br111:

Het word nu wel eens tijd om die railbusjes af te maken en met de andere projecten verder te gaan. Verder zoek ik ook nog leuke treinen samenstellingen voor wat rijtuigen die ik over heb. Hiervoor misschien deels nieuw materieel gebouwd moeten worden maar dat is niet zo'n probleem. Ik wil het aandeel nieuwbouw wel zo klein mogelijk houden.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 15 March 2008, 19:21:36 »
Ergens maanden geleden ben ik begonnen met het herschilderen van 3 NDS railbussen. Waneer dat was weet ik niet niet precies maar volgensmij al ergens in Oktober ofzo.

Na maanden ben ik er vorige week eindelijk weer eens mee verder gegaan.
Nu is het stammetje klaar en hier wat foto's;

De railbussen hebben nu de zelfde huisstijl als bijna alle overige NDS treinen.

Groetjes Michiel