Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:09:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 09:07:29
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Amsterdam  (gelezen 53987 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22501
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #135 Gepost op: 23 April 2012, 07:31:50 »
Dat ik dan vervolgens zeg dat ik voorlopig niet met de trein ga, heb ik nergens ezegd dat dat om de ontbrekende veiligeheid zou zijn, dat 1 + 1 maakt iemand anders ervan, dus ik wil het wle toelichten, ik ga 1 keer met de trein, en ik heb 4 uur vertraging en veel gezeik, en daarom heb ik persoonlijk een hekel aan het openbaar vervoer, omdat het mij mijn vrijheid in reizen beperkt, en asfalt niet.
Al zit ik me nu weer af te vragen waarom ik uberhaupt nog reageer op z'n bijgogum  ::)

Blijft natuurlijk ook de vraag waarom je hier dan wel over asfalt begint Marty? Ik begin nu toch ook niet te zaniken over het uur dat ik afgelopen vrijdagavond laat klem stond op de A12. Heeft ook geen bal met het ongeluk te maken. Ga zo direct in alle vrijheid maar eens per spoor naar Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: 23 April 2012, 07:33:36 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Willem van den Broek

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
  • Ja dit ben ik (2006)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #136 Gepost op: 23 April 2012, 07:45:57 »
Als dat glas werkelijk gevaarlijk is zou het toch niet toegelaten worden, er zijn gelovelijk regels en die worden dacht ik (hoop ik) ook gecontroleerd.
Betreffende het brand gevaar denk ik ook weer dat er wel regels zijn en controle of zie ik het verkeerd?

Zeg ik las ook over dat sein dat als enige  ??? niet het nieuwe systeem heeft, ik krijg dan gelijk de neiging om het volgende te zeggen "What the ...." waarom zou je 1 sein in en hele berg niet vernieuwen, vergeten? Geld? Geen zin? ik snap het even niet.  ???
Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk

J_wijk

  • BNLS Spoorkaart Oostenrijk
  • Offline Offline
  • Berichten: 822
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #137 Gepost op: 23 April 2012, 07:50:21 »
Ik weet niet of het al gezegd is maar:

De machinist van de sprinter bleek verblind te zijn door een laagstaande zon en reed toen door rood daarna liep hij naar een conducteur enzij "ik denk dat we door rood zijn gereden"

Tenminste dat zeggen ze op tv  :-X

Mvg. Jarno

Willem van den Broek

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
  • Ja dit ben ik (2006)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #138 Gepost op: 23 April 2012, 07:52:15 »
daarna liep hij naar een conducteur enzij "ik denk dat we door rood zijn gereden"

Had die misschien beter de verkeersleiding kunnen bellen, of kan dat niet? (vraag niet lullig bedoeld)
Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #139 Gepost op: 23 April 2012, 07:57:14 »
Nog even over de glas discussie; is eigenlijk al vastgesteld dát het glas de oorzaak is van het grote aantal gewonden?
No dress rehearsel, this is our life.

Willem van den Broek

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
  • Ja dit ben ik (2006)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #140 Gepost op: 23 April 2012, 08:04:44 »

De machinist van de sprinter bleek verblind te zijn door een laagstaande zon en reed toen door rood daarna liep hij naar een conducteur enzij "ik denk dat we door rood zijn gereden"
Als ik nu op Nu.nl  lees dan zou ze dit hebben gezegd/gedaan na de klap, tenminste als ik het artikel begrijp.
http://www.nu.nl/binnenland/2793490/machiniste-stoptrein-miste-rood-sein.html
Modelspoor Beginner, schaal N geen tijdperk

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22501
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #141 Gepost op: 23 April 2012, 08:14:08 »
Nog even over de glas discussie; is eigenlijk al vastgesteld dát het glas de oorzaak is van het grote aantal gewonden?

Nee, natuurlijk niet, net als met de meeste speculaties hier. Is dat gelaagd glas? Daar gebeurt in ieder geval vrij weinig mee.
Qua verwondingen hoor je vooral over breuken en niet over snijwonden. Voor hetzelfde geld hebben die tussenwandjes juist de nodige rondslingerende mensen voorkomen. Ook speculaas hoor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #142 Gepost op: 23 April 2012, 08:31:39 »
Dat van die gebroken glasplaten is vermeld bij de eerste berichtgeving.
Speculaties worden (zoals zo vaak) gevoed door de media... :-\

Vr. groeten,
Bob

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22501
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #143 Gepost op: 23 April 2012, 09:15:48 »
Maar dan inclusief sociale media als dit forum zou ik zeggen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #144 Gepost op: 23 April 2012, 09:31:51 »
Ze zullen toch wel veiligheids glas hebben gebruikt ??? Het kenmerk van veiligheidsglas is dat het moeilijk breekt maar dat als het breekt het versplinterd in honderden zeer kleine stukjes wat snijwonden nagenoeg onmogelijk maakt....

Jeffrey

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #145 Gepost op: 23 April 2012, 09:43:52 »
Henk, wat ik wou zeggen, dat ik niet gauw weer met de trein zou gaan, dus ook niet "even" kan checken waar wel en waar geen glazen wanden inzitten
Maar je hebt een punt, het heeft niks met dat ongeluk te maken, dus je hebt gelijk.
Echter jij onderbouwt je punt tenminste, en eentje die nog waar is ook, en gaat niet je eigen verhaal bij mijn opmerking verzinnen :)
Mvg Marty,

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #146 Gepost op: 23 April 2012, 09:59:57 »
Ik lees nergens meer over die gebroken glasplaten, de bron daarvan was AT5, helemaal aan het begin van de live berichtgeving.
Vr. groeten,
Bob

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #147 Gepost op: 23 April 2012, 10:02:28 »
Ik weet niet of het al gezegd is maar:

De machinist van de sprinter bleek verblind te zijn door een laagstaande zon en reed toen door rood daarna liep hij naar een conducteur enzij "ik denk dat we door rood zijn gereden"

Tenminste dat zeggen ze op tv  :-X

Mvg. Jarno

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10664/Treinongeluk-Amsterdam/article/detail/3244719/2012/04/23/Machinist-Ik-vrees-dat-ik-een-rood-sein-heb-gemist.dhtml

Een aanwezige journalist, en NS wil dat niet bevestigen. De zelfbenoemde kwaliteitskranten zijn tegenwoordig graag op relletjes uit vanwege de dalende oplages. ( minister Leers, de deskundige journalist n.a.v het ongeluk van Friso, martelende Nederlandse militairen ).
Ik denk dat we beter kunnen wachten op een deskundig rapport van de spoorwegongevallencommissie.
« Laatst bewerkt op: 23 April 2012, 10:05:54 door Alexander. Reden: informatie uit verschillende bronnen door elkaar, sorry »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #148 Gepost op: 23 April 2012, 10:09:09 »
Zou ik niet teveel op af gaan, een machinist kan veel zeggen enkele seconden na een aanrijding.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #149 Gepost op: 23 April 2012, 10:14:28 »
Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10664/Treinongeluk-Amsterdam/article/detail/3244719/2012/04/23/Machinist-Ik-vrees-dat-ik-een-rood-sein-heb-gemist.dhtml

Een aanwezige journalist, en NS wil dat niet bevestigen. De zelfbenoemde kwaliteitskranten zijn tegenwoordig graag op relletjes uit vanwege de dalende oplages. ( minister Leers, de deskundige journalist n.a.v het ongeluk van Friso, martelende Nederlandse militairen ).
Ik denk dat we beter kunnen wachten op een deskundig rapport van de spoorwegongevallencommissie.

Met alle respect Alexander, maar berichtgeving over martelende Nederlandse militairen wegzetten als een relletje van 'zelfbenoemde kwaliteitskranten' vind ik wel erg goedkoop hoor.

En je mag van een journalist die op het moment van de botsing aanwezig was, best aannemen dat hij geen onzin neerpent om de kolommen van zijn krant weer te voorzien van relvoer.

Verder inhoudelijk: natuurlijk wil NS dat niet bevestigen. Die willen eerst zelf onderzoek doen en kunnen dan tzt alsnog aangeven of de machinist inderdaad gelijk had dat er door rood gereden is.
« Laatst bewerkt op: 23 April 2012, 10:21:07 door NS8714 »