Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door grossraumwagen
Vandaag om 13:07:11
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:02
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
Vandaag om 12:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 12:32:44
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Amsterdam  (gelezen 54118 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #45 Gepost op: 21 April 2012, 21:36:14 »
Gert, met alle respect, maar je geeft al voldoende speculaas.

Laurent, ik zou zeggen kijk zelf op AT5. Inmiddels is het schemerig geworden en is het minder goed te zien, maar wie eerder ook gekeken heeft, zal kunnen bevestigen dat een van de twee treinstellen van het ene naar het andere spoor aan het wisselen leek te zijn. Dat heeft niets met speculaties te maken. Is gewoon een waarneming.

mvg,
Gert

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #46 Gepost op: 21 April 2012, 21:37:30 »
Wellicht reed die kalktrein door vertraging op een spoor waar normaliter een passagierstrein zou rijden en werd die passagierstrein nu omgeleid over een ander spoor?
Ik weet niet hoe de beveiliging ter plekke geregeld is, maar je zou verwachten dat de ATB zou ingrijpen.
Of rijdt men daar normaliter met een snelheid van minder dan 40 km/uur?

mvg,
Gert
Dan nog staat de kalktrein er in mijn optie buiten. Staat trouwens ook nog eens een spoor verder.
Je mag er van uit gaan dat het op de hoofdbaan is gebeurd, dus moet beveiligd zijn.
Ik weet niet of er ter plaatse ATBvv aanwezig is, anders is het idd mogelijk om met een snelheid lager dan 40 het gele sein te negeren en vervolgens het volgende rood tonende sein, er van uitgaande dat er een stop tonend sein passage is geweest. Dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn, wijst hetgevalletje ICE goedrentrein in Zevenaar wel uit, maar goed dat is iets anders en laten we de uitslag van het onderzoek afwachten.

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #47 Gepost op: 21 April 2012, 21:37:54 »
Yep, maar die voorraad zullen ze toch wel willen aanvullen.
VIRM moet tenslotte nog heel wat jaartjes mee.

Pff...lekker belangrijk op dit moment..... >:(

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #48 Gepost op: 21 April 2012, 21:38:27 »
Overigens vraag ik me bij de berichtgeving rond dit soort ongelukken altijd af wat het verschil is tussen 'gewond' en 'zwaar gewond'.
No dress rehearsel, this is our life.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #49 Gepost op: 21 April 2012, 21:39:39 »
Zwaar gewond is wanneer het herstel meer als 4 weken (kan ook 6 weken zijn) in beslag neemt

mat-60

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #50 Gepost op: 21 April 2012, 21:48:30 »
....... zal kunnen bevestigen dat een van de twee treinstellen van het ene naar het andere spoor aan het wisselen leek te zijn. Dat heeft niets met speculaties te maken. Is gewoon een waarneming.........

136 (ernstig) gewonden !

So what, dat aldaar een trein doorwisseld, dan doen ze elke dag 100-den keren en al ruim 170 jaren lang ! Dit is gebruikelijk in een wisselstraat.......
Totaal onbelangrijk om dat te melden als waarneming. Kan aan de hand van de nu beschikbare gegevens nog veel meer melden, maar doe het uit respect met de betrokken NSérs en slachtoffers niet !

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #51 Gepost op: 21 April 2012, 21:52:21 »
Wil je ophouden te suggereren dat er hier berichten worden geplaatst die respectloos zijn tegenover slachtoffers en/of NS-ers? De constatering dat een treinstel kennelijk aan het wisselen was van spoor heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met een gebrek aan respect voor wie dan ook.

Gert

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #52 Gepost op: 21 April 2012, 22:15:22 »
Virm 6 delig zijn allemaal net technisch gemoderniseerd dus die zullen ze wel willen houden.
Toevallig is die modernisering afgelopen donderdag afgesloten.
Vanaf gisteren zijn de vierdelige aan de beurt.
Maar al het bovenstaande is niet belangrijk nu.
ik hoop dat de slachtoffers allemaal volledig zullen herstellen.
En laten we bij zijn dat het bij ( zwaar) gewonden is gebleven.
Ik wens hun en hun familieleden en bekenden veel sterkte en later beterschap.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #53 Gepost op: 21 April 2012, 22:15:47 »
Er zit niet veel snelheid meer in als je op die afstand zit van Amsterdam CS, alleen al door de vele wissels.
Aan de hand van plaatselijke wegbekendheid kan ik je vertellen dat de snelheid aldaar 80 km/h is.
Groetjes,
Emiel

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #54 Gepost op: 21 April 2012, 22:16:35 »
Kunnen we niet gewoon stoppen met dit soort draadjes. Foto's plaatsen oke maar al dat over en weer gesugereer schiet niet op iemand deeld iets en alle ellende barst weer los.
Dit is toch een forum voor onze hobby. Geloof niet dat iemand zit te wachten op dit soort zaken.
Laten we onze hobby leuk houden. :-)

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #55 Gepost op: 21 April 2012, 22:18:19 »
Nou, dan stel ik voor dat we met zijn allen luisteren naar Silvester's oproep en hier niet meer reageren.

mvg,
Gert

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #56 Gepost op: 21 April 2012, 22:36:43 »
Dan kan dit draadje op slot want als ik zo alle reacties lees over speculaas dan ben ik benieuwd hoe men reageert op nieuwsberichten in de media. Die zijn vaak ook doorspekt met speculaas ::)
_Hoe kon het gebeuren? Tja, het zou kunnen zijn dat bla bla bla

Slot erop!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #57 Gepost op: 21 April 2012, 22:39:58 »
Dit heeft geen zin zo.
De meeste reacties hier gaan over hoe de treinstellen er uit zien.
Dat is toch maar wat blik en kunststof.

Wat mij betreft gewoon de knip er op, of alleen maar nieuwe nieuwsberichten plaatsen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #58 Gepost op: 21 April 2012, 22:42:04 »
Nou, dan stel ik voor dat we met zijn allen luisteren naar Silvester's oproep en hier niet meer reageren.

mvg,
Gert
Ben ik helemaal mee eens

Groeten Klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #59 Gepost op: 21 April 2012, 22:48:03 »
Ed, het zou toch mogelijk moeten zijn om hier op het forum van gedachten te kunnen wisselen over dit ongeval met feiten, meningen en speculaties. Ik heb er geen behoefte aan maar bij een aantal andere deelnemers leeft dat kennelijk wel. Het gaat mis in dit soort draadjes omdat er altijd wel weer een overspannen figuur is die begint te zaniken over (gebrek aan) respect voor slachtoffers/personeel en hulpverleners. Ik heb mij in dit draadje geërgerd aan het gekwezel van mat 60. Hij doet geen enkele moeite om de berichten waar hij op reageert echt goed te lezen, is alleen maar druk met alles respectloos te vinden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.