Die VIRM ziet er slecht uit, volgens berichtgeving zaten de meeste gewonden in de SLT...Vraag mij af hoe zo'n frontale botsing heeft kunnen plaatsvinden.Wellicht wat te maken met de kalktrein?Lees op teletekst dat er door werkzaamheden minder treinen reden tussen Zaandam en Amsterdam.De VIRM reed op dat traject.
Er zijn 56 zwaargewonden: 13 zeer ernstig gewond en 43 ernstig,zegt de brandweer.Ze hebben onder meer nekletsel,botbreuken en zware kneuzingen.Nog eens 80 mensen zijn lichtgewond geraakt
Hoe zou een frontale botsing tussen die twee treinen met de kalktrein te maken kunnen hebben?
Die twee treinstellen zien er eerlijk gezegd nou niet bepaald heel erg gehavend uit.
.......Vraag mij af hoe zo'n frontale botsing heeft kunnen plaatsvinden........
......Zou kunnen, want het lijkt erop, aan de beelden te zien, dat een van de treinstellen aan het wisselen was van spoor.....
Is maar de vraag of ze die gaan repareren, of nieuwe bakken laten maken.
Of rijdt men daar normaliter met een snelheid van minder dan 40 km/uur?
Er zijn toch reservebakken VIRM, speciaal gemaakt voor schadegevallen?
Lijkt mij bijzonder ongepast tegenover betrokkenen, zowel reizigers als ook personeel om nu al over de oorzaak te gaan gissen, terwijl we absoluut niet kunnen inschatten wat de oorzaak van dit ernstige incident is.