Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Treinbotsing te Amsterdam  (gelezen 56414 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #45 Gepost op: 21 April 2012, 21:36:14 »
Gert, met alle respect, maar je geeft al voldoende speculaas.

Laurent, ik zou zeggen kijk zelf op AT5. Inmiddels is het schemerig geworden en is het minder goed te zien, maar wie eerder ook gekeken heeft, zal kunnen bevestigen dat een van de twee treinstellen van het ene naar het andere spoor aan het wisselen leek te zijn. Dat heeft niets met speculaties te maken. Is gewoon een waarneming.

mvg,
Gert

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #46 Gepost op: 21 April 2012, 21:37:30 »
Wellicht reed die kalktrein door vertraging op een spoor waar normaliter een passagierstrein zou rijden en werd die passagierstrein nu omgeleid over een ander spoor?
Ik weet niet hoe de beveiliging ter plekke geregeld is, maar je zou verwachten dat de ATB zou ingrijpen.
Of rijdt men daar normaliter met een snelheid van minder dan 40 km/uur?

mvg,
Gert
Dan nog staat de kalktrein er in mijn optie buiten. Staat trouwens ook nog eens een spoor verder.
Je mag er van uit gaan dat het op de hoofdbaan is gebeurd, dus moet beveiligd zijn.
Ik weet niet of er ter plaatse ATBvv aanwezig is, anders is het idd mogelijk om met een snelheid lager dan 40 het gele sein te negeren en vervolgens het volgende rood tonende sein, er van uitgaande dat er een stop tonend sein passage is geweest. Dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn, wijst hetgevalletje ICE goedrentrein in Zevenaar wel uit, maar goed dat is iets anders en laten we de uitslag van het onderzoek afwachten.

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #47 Gepost op: 21 April 2012, 21:37:54 »
Yep, maar die voorraad zullen ze toch wel willen aanvullen.
VIRM moet tenslotte nog heel wat jaartjes mee.

Pff...lekker belangrijk op dit moment..... >:(

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #48 Gepost op: 21 April 2012, 21:38:27 »
Overigens vraag ik me bij de berichtgeving rond dit soort ongelukken altijd af wat het verschil is tussen 'gewond' en 'zwaar gewond'.
No dress rehearsel, this is our life.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #49 Gepost op: 21 April 2012, 21:39:39 »
Zwaar gewond is wanneer het herstel meer als 4 weken (kan ook 6 weken zijn) in beslag neemt

mat-60

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #50 Gepost op: 21 April 2012, 21:48:30 »
....... zal kunnen bevestigen dat een van de twee treinstellen van het ene naar het andere spoor aan het wisselen leek te zijn. Dat heeft niets met speculaties te maken. Is gewoon een waarneming.........

136 (ernstig) gewonden !

So what, dat aldaar een trein doorwisseld, dan doen ze elke dag 100-den keren en al ruim 170 jaren lang ! Dit is gebruikelijk in een wisselstraat.......
Totaal onbelangrijk om dat te melden als waarneming. Kan aan de hand van de nu beschikbare gegevens nog veel meer melden, maar doe het uit respect met de betrokken NSérs en slachtoffers niet !

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #51 Gepost op: 21 April 2012, 21:52:21 »
Wil je ophouden te suggereren dat er hier berichten worden geplaatst die respectloos zijn tegenover slachtoffers en/of NS-ers? De constatering dat een treinstel kennelijk aan het wisselen was van spoor heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met een gebrek aan respect voor wie dan ook.

Gert

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #52 Gepost op: 21 April 2012, 22:15:22 »
Virm 6 delig zijn allemaal net technisch gemoderniseerd dus die zullen ze wel willen houden.
Toevallig is die modernisering afgelopen donderdag afgesloten.
Vanaf gisteren zijn de vierdelige aan de beurt.
Maar al het bovenstaande is niet belangrijk nu.
ik hoop dat de slachtoffers allemaal volledig zullen herstellen.
En laten we bij zijn dat het bij ( zwaar) gewonden is gebleven.
Ik wens hun en hun familieleden en bekenden veel sterkte en later beterschap.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #53 Gepost op: 21 April 2012, 22:15:47 »
Er zit niet veel snelheid meer in als je op die afstand zit van Amsterdam CS, alleen al door de vele wissels.
Aan de hand van plaatselijke wegbekendheid kan ik je vertellen dat de snelheid aldaar 80 km/h is.
Groetjes,
Emiel

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #54 Gepost op: 21 April 2012, 22:16:35 »
Kunnen we niet gewoon stoppen met dit soort draadjes. Foto's plaatsen oke maar al dat over en weer gesugereer schiet niet op iemand deeld iets en alle ellende barst weer los.
Dit is toch een forum voor onze hobby. Geloof niet dat iemand zit te wachten op dit soort zaken.
Laten we onze hobby leuk houden. :-)

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Gert1

  • Gast
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #55 Gepost op: 21 April 2012, 22:18:19 »
Nou, dan stel ik voor dat we met zijn allen luisteren naar Silvester's oproep en hier niet meer reageren.

mvg,
Gert

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #56 Gepost op: 21 April 2012, 22:36:43 »
Dan kan dit draadje op slot want als ik zo alle reacties lees over speculaas dan ben ik benieuwd hoe men reageert op nieuwsberichten in de media. Die zijn vaak ook doorspekt met speculaas ::)
_Hoe kon het gebeuren? Tja, het zou kunnen zijn dat bla bla bla

Slot erop!

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #57 Gepost op: 21 April 2012, 22:39:58 »
Dit heeft geen zin zo.
De meeste reacties hier gaan over hoe de treinstellen er uit zien.
Dat is toch maar wat blik en kunststof.

Wat mij betreft gewoon de knip er op, of alleen maar nieuwe nieuwsberichten plaatsen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Klaas Boekema

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
  • Lid Friese Modelbaan Club
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #58 Gepost op: 21 April 2012, 22:42:04 »
Nou, dan stel ik voor dat we met zijn allen luisteren naar Silvester's oproep en hier niet meer reageren.

mvg,
Gert
Ben ik helemaal mee eens

Groeten Klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9012
  • Hengelooo 1:160
Re:Treinbotsing te Amsterdam
« Reactie #59 Gepost op: 21 April 2012, 22:48:03 »
Ed, het zou toch mogelijk moeten zijn om hier op het forum van gedachten te kunnen wisselen over dit ongeval met feiten, meningen en speculaties. Ik heb er geen behoefte aan maar bij een aantal andere deelnemers leeft dat kennelijk wel. Het gaat mis in dit soort draadjes omdat er altijd wel weer een overspannen figuur is die begint te zaniken over (gebrek aan) respect voor slachtoffers/personeel en hulpverleners. Ik heb mij in dit draadje geërgerd aan het gekwezel van mat 60. Hij doet geen enkele moeite om de berichten waar hij op reageert echt goed te lezen, is alleen maar druk met alles respectloos te vinden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.