op de cursus is toen verteld ,dat NS vroeger bij de oude mechanische beveiliging (Dus met de armseinen ) doorschietlengtes aanhield , zodat een doorschietende trein toch voor het gevaarpunt (Dus waar een wissel ligt naar een ander spoor ,of een geopende brug) tot stilstand kwam.Net als in Duitsland.
Ik weet het niet hoor. Men heeft na Harmelen ATB-EG ingevoerd om een ramp van die omvang te voorkomen. Ik stem ermee in dat we zoiets niet weer willen, het is echt afgrijselijk. Nu is het met ATB-EG mogelijk om met 40 km/h een rood sein te passeren. Dat maakt een ramp in de omvang van Harmelen gewoon mogelijk. Als een trein vanaf station vertrekt waar gehalteerd is, dan kan hij bijna altijd het rode sein passeren, ook al komt er een trein aan met 140 km/h. In het hele drukke treinverkeer in Nederland met meer dan 150 rood-sein-passages per jaar, is er een kans dat die klap gewoon komt. Of zoals Van Vollenhoven zegt: We spelen roulette.
de directie levert zulk goed werk...
Ben ook wel benieuwd welk materieel, wat voorzien is van ATB, nog geen 'vv' zou hebben!