Oei, dan komt het wel erg dicht bij.Sterkte.Gr.Eric
Eric, dank je.Ik heb de hele discussie even doorgelopen en slechts 1 reactie gezien van medeleven voor de nabestaanden van de overleden persoon. Ik weet dat dit een treinenforum is, maar van de bijna 300 reacties slechts 3 die getuigen van medeleven?..... Nu niet omdat het in dit geval een kennis van mij betreft, maar dit gaat er bij mij dus even niet in.Richard
Even een zijsprongetje (offtopic):Net Rail Away gezien. Ging over Taiwan. Ze lieten zien dat de machinist moet zeggen dat hij die kant uitging (denk de armbeweging er ook bij) en zelfs de seinbeelden moest benoemen. Dit komt nog uit de tijd dat Japan heersde over Taiwan. Zou dit ook iets zijn voor "onze" machinisten? (Deze vraag is grappig maar tegelijk ook serieus bedoeld)
Dat komt omdat we hier op een modelspoorforum zitten met een groot aantal treinautistjes. Dat ene treintje, dat stuk blik, dat beschadigd is is veel belangrijker dan mensenlevens. Men is meer geïnteresseerd in welk treinstel bij een botsing betrokken was en wanneer dit weer op de baan verschijnt dan in het persoonlijke leed. Het viel me nog mee dat er geen reacties waren van: "Zonde van die nog nieuwe SLT" of "Zonde van die VIRM", meestal vind je die ook wel. Dit is ook wat Mat-60 in het begin al probeerde te zeggen.Afijn, sterkte ermee en ik hoop nu dat ik mensen hun ogen eens geopend heb. Een trein, hoe mooi, duur en oud ook, is en blijft maar blik. Het is vervangbaar, een mensenleven niet.
Wat mij wel verbaasd is dat voorheen de ATB een los systeem is/was wat buiten alles om ingreep, bij de SLT is het een geintergreerd sofware stukje wat niet hard losstaat, dus software wijzigen kan iedereen.
moet je voor de gein in youtube een cab ride in japan doen, zie je die witte handschoentjes continu gaan en wijzen.maar alle gekheid het werkt wel. (dat noemde men dicipline)
Gelukkig heb je wel respect voor autisten Laurent...
Ik vind niet dat door iedereen te hoeft worden genoemd dat zei meeleven met de slachtoffers. Dat is vanzelfsprekend.
Ik weet dat de meeste die zich zo gedragen helemaal geen autist zijn, maar alleen dit soort typische trekjes die normaal alleen autisten vertonen toegeschreven krijgen. Verder heb ik genoeg ervaring met mensen die een ASS hebben.
Nee, maar roepen dat iets zonde is van een trein, terwijl er menselijk leed is, is het andere uiterste dat helaas op hobbyfora heel veel wordt geroepen.
Weet je waar jouw kennelijk gebrek aan empathie (het zich kunnen voorstellen wat een ander denkt) nou een typisch kenmerk van is?
Verder heb ik genoeg ervaring met mensen die een ASS hebben