Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
diorama, voor lange treinen.
door
Mark D.
Vandaag
om 15:50:22
Raadplaatje
door
Magic
Vandaag
om 15:44:10
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:45
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 14:59:47
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 14:46:54
Kortsluiting bij wissels
door
Spoorloos
Vandaag
om 14:09:39
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
AlbertG
Vandaag
om 13:26:02
Les Billards du Vivarais
door
MaraNCS
Vandaag
om 13:14:04
RhB H0m, Albulisch
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
hervé
Vandaag
om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's
door
hervé
Vandaag
om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Mudhen
Vandaag
om 11:58:57
Doornvliet
door
mass am see
Vandaag
om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:14:03
19 Toen
door
PlanU
Vandaag
om 11:01:05
Schrootplaats
door
Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag
om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
TonM
Vandaag
om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo
door
MOVisser
Vandaag
om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee?
door
RBlok
Vandaag
om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
D_Loc
Vandaag
om 09:38:55
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:36:23
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
25 april 2024, 23:33:55
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Volgende
- [
1
]
2
3
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 (gelezen 35943 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18591
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Gepost op:
06 april 2012, 21:37:51 »
Ik kan alleen maar zeggen :
«
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:06 door 0101100001. Reden: Titel aangepast
»
Gelogd
Gert1
Gast
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #1 Gepost op:
06 april 2012, 22:15:38 »
Inderdaad geweldig! We houden Marcel's zeer informatieve draadjes apart en zetten ze meteen als sticky neer.
Hier kun je discussiëren over EETC treinsamenstellingen vanaf 2005.
mvg,
Gert
«
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:14 door 0101100001
»
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #2 Gepost op:
07 april 2012, 17:07:24 »
Bedankt
. Zijn er nog voorkeuren voor bepaalde treinen van EETC? Dat kan zowel op type zijn (Autoslaaptreinen, Skitreinen of Bedevaartstreinen) als ook op kleurstelling of jaartal.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #3 Gepost op:
07 april 2012, 17:20:57 »
Ik ben zowel in autoslaaptreinen als skitreinen geïnteresseerd, en dan liefst in bonte samenstellingen.
mvg,
Gert
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #4 Gepost op:
07 april 2012, 23:23:18 »
Mooie toevoeging, die Autoslaaptrein naar Avignon!
Ik heb overigens goed nieuws voor je: dat eerste rijtuig, de Bcm van BahnTouristikExpress is wel uitgebracht.
Door Sachsenmodelle, onder nummer 74484.
mvg,
Gert
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #5 Gepost op:
09 april 2012, 19:49:18 »
Toch triest heb van alles geprobeerd als zoektermen om bij dat rijtuig uit te komen, maar niks gevonden. Overigens heeft helaas helaas ook die geen goede dakkleur. Hopelijk komt er nog een fabrikant als LS Models met deze rijtuigen op de markt. Ze zijn vaak te zien in heel Europa dus dat zou toch wel goed moeten komen.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #6 Gepost op:
09 april 2012, 19:57:10 »
De kleur van het dak is inderdaad niet geweldig (eerder creme-kleurig in plaats van grijs), maar op zich moet daar wat aan te doen zijn.
mvg,
Gert
Gelogd
Gert1
Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #7 Gepost op:
17 oktober 2013, 18:32:46 »
Anderhalf jaar geleden liet Marcel ons een aantal treinen zien die hij gefotografeerd had en deed suggesties voor de samenstelling.
Ik geef hieronder mijn vertaling in model van de autoslaaptrein van EETC die Marcel in juli 2008 vastlegde:
Wat de loc betreft heb ik gekozen voor een Roco-model, dat met dit nummer in een beperkte oplage door Rail-Kees is gemaakt.
In de toekomst hoop ik dat LS Models met een serie 1700 met geluid komt. Dat zou helmaal mooi zijn!
Direct achter de loc moet een restauratierijtuig van EETC komen. LS Models heeft dit model in haar planning: 44110.
Daarna volgen twee Bcm-rijtuigen. Deze zijn onlangs op de markt gekomen. Set 44007 bevat twee exemplaren en dat is precies het aantal dat je nodig hebt voor
deze trein:
Vervolgens komt er een Bvcmh-rijtuig in de afwijkende blauwe CNL-kleur. EETC nam dit rijtuig over van CNL en liet het oorspronkelijk in deze kleur.
Maar voegde natuurlijk wel haar bekende rode EETC-sticker toe. Dit is LS Models 44016. Officieel uitverkocht, dus hiervoor zul je moeten zoeken.
Daarna nog een Bvcmh-rijtuig. Dit is LS Models 44015. Eveneens uitverkocht.
Hiervan heb je voor deze trein nog een tweede exemplaar nodig. Dat is nu nog niet verkrijgbaar, maar zit in de toekomstige set 44181.
De AB30 rijtuigen zijn van verre al herkenbaar. LS Models heeft in het verleden een aantal varianten gemaakt, maar die waren allemaal
met NS-logo's uitgevoerd. Die zitten er bij EETC natuurlijk niet meer op. Voor deze trein heb je er twee nodig. LS Models komt er met eentje in
set 44182. De tweede komt dan noodgedwongen (want beduidend minder mooi) van Heris.
Tenslotte volgen er zoals Marcel aangaf zeven stuks autotransportwagens. Deels met eigen EETC-opschriften en deel gehuurd van de NMBS.
Heris heeft ze in het verleden al eens uitgebracht, maar LS Models heeft ze nu ook in de planning staan.
Tot slot hier onder een fotocollage met daarin alle rijtuigen zoals ik de trein ga samenstellen:
Mocht je 'm ook willen samenstellen, dan hoop ik dat dit bericht je daarbij kan helpen. Voor sommige modellen zul je echt op Marktplaats, eBay en/of de beurzen
moeten gaan zoeken. Over het algemeen is het verstandig om modellen van LS Models vooruit te bestellen of meteen te kopen als ze in de winkels liggen.
Dat voorkomt een hoop zoekwerk later.
mvg,
Gert
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #8 Gepost op:
17 oktober 2013, 22:37:00 »
Leuk dat iemand iets doet met de samenstellingen die ik liet zien
. Helaas heb ik het erg druk maar als ik wat tijd over heb zal ik weer eens een samenstelling gaan uitwerken en uploaden.
Echter Gert de 1714 is wel een "beginnersfout" he
. De 1701 t/m 1728 zijn alleen in te zetten met dubbeldekkers en zijn dus nooit voor andere treinen te gebruiken. Een 1800 of 1700 boven de 1728 zijn prima.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #9 Gepost op:
17 oktober 2013, 22:40:42 »
Oeps! Ik heb geen andere serie 1700-loc, dus heb ik deze maar genomen.
Maar je hebt gelijk. Enfin, het idee is duidelijk.
mvg,
Gert
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #10 Gepost op:
18 oktober 2013, 04:50:15 »
@Noordwaarts wat ik zo tel is deze mooie samenstelling 15 rijtuigen voor 1 trein x 30cm per rijtuig maakt een lengte van 4,5 meter excl lok.
Dan moet je toch wel een flinke treinbaan/vitrinekast/portemonee voor nodig hebben
Reden er geen kleinere combinaties bij EETC? (begin en eind seizoen?)
Verders een geweldig mooi treintje zo
Mvg jamie diks
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 05:28:58 door Jamie
»
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #11 Gepost op:
18 oktober 2013, 09:59:49 »
@ Jamie: Het seizoen van de autoslaaptrein bestaat grofweg drie periodes. Voor de zomervakantie, tijdens de zomervakantie en na de zomervakantie. Dit zegt namelijk iets over de verhouding van slaapwagens (MU en AB30) en de ligwagens (Bcm en Bcvm/Bcvhm). In de zomervakantie gaan er veel meer gezinnen met kinderen mee en die kozen vaak voor de ligwagens. Dat is eigenlijk de enige periode dat er twee Bcm rijtuigen gebruikt werden, standaard reed er maar 1 mee. Ik vermoed dat de samenstelling van Gert ook uit de zomervakantie komt.
Voor en na de zomervakantie rijden er meer slaapwagens mee, drie tot vier slaapwagens waren geen uitzondering. 2 tot 3 Bcvm rijtuigen, 1 Bcm en een restaurant en de rest autowagens. Dit zijn eigen bevindingen uit de tijd dat ze nog op Bologna en Avignon reden, hoe het nu is weet ik niet.
Uiteraard waren er kleinere samenstellingen mogelijk maar niet vaak op deze bestemmingen. Ze hebben eens een zondagtrein op Narbonne geprobeerd en die liepen duidelijk minder goed. De kortste samenstelling die ik heb gehad was: 1700-restauratie-Bcm-Bcvhm-Bcvm-AB30-4 DD. Blijf je in H0 net onder de drie meter.
Als je wilt rijden met juiste samenstellingen en je hebt weinig ruimte, dan moet je geen autoslaaptrein samenstellen.
Ik heb zelf een complete autoslaaptrein samen kunnen stellen die goedkoper was dan twee Roco plan V treinstellen, heb ik toch meer trein voor dat geld.
Mvg,
Marc
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #12 Gepost op:
18 oktober 2013, 18:14:33 »
@1202 Ben ik volledig mee eens. (alleen heb ik ze verzameld,en rijd er niet mee)
Ik heb zelf dienst gedaan bij de autoslaaptrein in de zomermaanden als seizoenswerk.
Dit was in de periode van 1992-1998 (wagons-lits)
Van die periode weet ik de treinsamenstellingen wel.
Toen alles EETC werd het ik het allemaal niet meer zo bijgehouden.
Zelf heb ik dan ook alleen de rijtuigen uit die (ns) periode van LSmodels en Heris/LSM autowagons.
Mvg jamie diks
P.s je schrijft Bcvhm,maar dat is Bcvmh (ex tui rijtuigen)
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 18:18:02 door Jamie
»
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #13 Gepost op:
18 oktober 2013, 18:38:49 »
@ Jamie: Een typefout inderdaad. Overigens waren er bij EETC ex TUI rijtuigen die een andere type aanduiding hadden, namelijk Bcvm. Deze hadden een lagere maximum snelheid, ik dacht vanwege het ontbreken van de magneetrem.
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #14 Gepost op:
18 oktober 2013, 21:04:53 »
@1202 in de NS tijd kende ik de wagons bcvm niet sorry,maar alleen de bcm en de bcvmh.
De bcm en de bcvmh hadden allemaal een NS teken en een geel maantje met de tekst choucette.
Ik dacht dat die bcvm weer later aangekocht waren te versterking of voor de citynigtline en allemaal lichtblauw waren,maar dan zal ik dan misschien verkeerd hebben?
Ik kan het typeaanduiding bcvm ook niet terug vinden op de site van martijn haman.
http://www.martijnhaman.nl/internationaal.htm
Wel dat er een tiental rijtuigen bcvmh geschikt zijn gemaakt voor 200km/u (7en 8ste computercijfer is dan 90 ipv 70 ter herkenning) zie daarvoor lijstje van martijn haman op de site.
Dat waren wagonnummers 101t/m110.
Ik zeg al ik weet niet wat er na de NS tijd met de rijtuigen is gebeurt (verkocht in 2003/2004 aan EETC staat op de site),maar ik denk dat de rijtuigen van ex citynightline van het type bcvm zijn geweest heb ik het vermoeden,en dat die nu samen met de bcvmh zijn omgeschilderd in de EETC kleuren samenrijden?
Misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Ben benieuwd.
Mvg jamie diks
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 21:43:33 door Jamie
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Volgende
- [
1
]
2
3
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005