Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
tuurtje
Vandaag
om 19:07:44
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 19:04:01
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Martin Welberg
Vandaag
om 19:00:51
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 18:58:32
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:40:41
Treinreizen met m'n vader
door
HuubvG
Vandaag
om 18:35:41
DR4024
door
Bert_Apd
Vandaag
om 18:17:05
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:07:29
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 18:00:29
modulebaan jaren 60
door
rudi van der Craats
Vandaag
om 17:30:56
Pools diorama H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 17:22:20
Decals Star TE-5933
door
Martijn193
Vandaag
om 17:12:11
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 17:11:06
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:59:09
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Sven
Vandaag
om 16:18:53
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 15:53:47
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:14:21
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Bert55
Vandaag
om 15:04:46
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
Vandaag
om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
bask185
Vandaag
om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Cor--24
Vandaag
om 14:13:26
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:29:14
Locatie van foto gezocht
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:18:17
MB-module: Hielan Ware
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn HITV
Vandaag
om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e
door
RhB-Mikey
Vandaag
om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Teun
Vandaag
om 11:00:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 10:54:54
ABLOAD gaat stoppen
door
Bor de Wolf
Vandaag
om 10:25:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Volgende
- [
1
]
2
3
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 (gelezen 35890 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18591
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Gepost op:
06 april 2012, 21:37:51 »
Ik kan alleen maar zeggen :
«
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:06 door 0101100001. Reden: Titel aangepast
»
Gelogd
Gert1
Gast
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #1 Gepost op:
06 april 2012, 22:15:38 »
Inderdaad geweldig! We houden Marcel's zeer informatieve draadjes apart en zetten ze meteen als sticky neer.
Hier kun je discussiëren over EETC treinsamenstellingen vanaf 2005.
mvg,
Gert
«
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:14 door 0101100001
»
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #2 Gepost op:
07 april 2012, 17:07:24 »
Bedankt
. Zijn er nog voorkeuren voor bepaalde treinen van EETC? Dat kan zowel op type zijn (Autoslaaptreinen, Skitreinen of Bedevaartstreinen) als ook op kleurstelling of jaartal.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #3 Gepost op:
07 april 2012, 17:20:57 »
Ik ben zowel in autoslaaptreinen als skitreinen geïnteresseerd, en dan liefst in bonte samenstellingen.
mvg,
Gert
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #4 Gepost op:
07 april 2012, 23:23:18 »
Mooie toevoeging, die Autoslaaptrein naar Avignon!
Ik heb overigens goed nieuws voor je: dat eerste rijtuig, de Bcm van BahnTouristikExpress is wel uitgebracht.
Door Sachsenmodelle, onder nummer 74484.
mvg,
Gert
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #5 Gepost op:
09 april 2012, 19:49:18 »
Toch triest heb van alles geprobeerd als zoektermen om bij dat rijtuig uit te komen, maar niks gevonden. Overigens heeft helaas helaas ook die geen goede dakkleur. Hopelijk komt er nog een fabrikant als LS Models met deze rijtuigen op de markt. Ze zijn vaak te zien in heel Europa dus dat zou toch wel goed moeten komen.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #6 Gepost op:
09 april 2012, 19:57:10 »
De kleur van het dak is inderdaad niet geweldig (eerder creme-kleurig in plaats van grijs), maar op zich moet daar wat aan te doen zijn.
mvg,
Gert
Gelogd
Gert1
Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #7 Gepost op:
17 oktober 2013, 18:32:46 »
Anderhalf jaar geleden liet Marcel ons een aantal treinen zien die hij gefotografeerd had en deed suggesties voor de samenstelling.
Ik geef hieronder mijn vertaling in model van de autoslaaptrein van EETC die Marcel in juli 2008 vastlegde:
Wat de loc betreft heb ik gekozen voor een Roco-model, dat met dit nummer in een beperkte oplage door Rail-Kees is gemaakt.
In de toekomst hoop ik dat LS Models met een serie 1700 met geluid komt. Dat zou helmaal mooi zijn!
Direct achter de loc moet een restauratierijtuig van EETC komen. LS Models heeft dit model in haar planning: 44110.
Daarna volgen twee Bcm-rijtuigen. Deze zijn onlangs op de markt gekomen. Set 44007 bevat twee exemplaren en dat is precies het aantal dat je nodig hebt voor
deze trein:
Vervolgens komt er een Bvcmh-rijtuig in de afwijkende blauwe CNL-kleur. EETC nam dit rijtuig over van CNL en liet het oorspronkelijk in deze kleur.
Maar voegde natuurlijk wel haar bekende rode EETC-sticker toe. Dit is LS Models 44016. Officieel uitverkocht, dus hiervoor zul je moeten zoeken.
Daarna nog een Bvcmh-rijtuig. Dit is LS Models 44015. Eveneens uitverkocht.
Hiervan heb je voor deze trein nog een tweede exemplaar nodig. Dat is nu nog niet verkrijgbaar, maar zit in de toekomstige set 44181.
De AB30 rijtuigen zijn van verre al herkenbaar. LS Models heeft in het verleden een aantal varianten gemaakt, maar die waren allemaal
met NS-logo's uitgevoerd. Die zitten er bij EETC natuurlijk niet meer op. Voor deze trein heb je er twee nodig. LS Models komt er met eentje in
set 44182. De tweede komt dan noodgedwongen (want beduidend minder mooi) van Heris.
Tenslotte volgen er zoals Marcel aangaf zeven stuks autotransportwagens. Deels met eigen EETC-opschriften en deel gehuurd van de NMBS.
Heris heeft ze in het verleden al eens uitgebracht, maar LS Models heeft ze nu ook in de planning staan.
Tot slot hier onder een fotocollage met daarin alle rijtuigen zoals ik de trein ga samenstellen:
Mocht je 'm ook willen samenstellen, dan hoop ik dat dit bericht je daarbij kan helpen. Voor sommige modellen zul je echt op Marktplaats, eBay en/of de beurzen
moeten gaan zoeken. Over het algemeen is het verstandig om modellen van LS Models vooruit te bestellen of meteen te kopen als ze in de winkels liggen.
Dat voorkomt een hoop zoekwerk later.
mvg,
Gert
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #8 Gepost op:
17 oktober 2013, 22:37:00 »
Leuk dat iemand iets doet met de samenstellingen die ik liet zien
. Helaas heb ik het erg druk maar als ik wat tijd over heb zal ik weer eens een samenstelling gaan uitwerken en uploaden.
Echter Gert de 1714 is wel een "beginnersfout" he
. De 1701 t/m 1728 zijn alleen in te zetten met dubbeldekkers en zijn dus nooit voor andere treinen te gebruiken. Een 1800 of 1700 boven de 1728 zijn prima.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Gert1
Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #9 Gepost op:
17 oktober 2013, 22:40:42 »
Oeps! Ik heb geen andere serie 1700-loc, dus heb ik deze maar genomen.
Maar je hebt gelijk. Enfin, het idee is duidelijk.
mvg,
Gert
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #10 Gepost op:
18 oktober 2013, 04:50:15 »
@Noordwaarts wat ik zo tel is deze mooie samenstelling 15 rijtuigen voor 1 trein x 30cm per rijtuig maakt een lengte van 4,5 meter excl lok.
Dan moet je toch wel een flinke treinbaan/vitrinekast/portemonee voor nodig hebben
Reden er geen kleinere combinaties bij EETC? (begin en eind seizoen?)
Verders een geweldig mooi treintje zo
Mvg jamie diks
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 05:28:58 door Jamie
»
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #11 Gepost op:
18 oktober 2013, 09:59:49 »
@ Jamie: Het seizoen van de autoslaaptrein bestaat grofweg drie periodes. Voor de zomervakantie, tijdens de zomervakantie en na de zomervakantie. Dit zegt namelijk iets over de verhouding van slaapwagens (MU en AB30) en de ligwagens (Bcm en Bcvm/Bcvhm). In de zomervakantie gaan er veel meer gezinnen met kinderen mee en die kozen vaak voor de ligwagens. Dat is eigenlijk de enige periode dat er twee Bcm rijtuigen gebruikt werden, standaard reed er maar 1 mee. Ik vermoed dat de samenstelling van Gert ook uit de zomervakantie komt.
Voor en na de zomervakantie rijden er meer slaapwagens mee, drie tot vier slaapwagens waren geen uitzondering. 2 tot 3 Bcvm rijtuigen, 1 Bcm en een restaurant en de rest autowagens. Dit zijn eigen bevindingen uit de tijd dat ze nog op Bologna en Avignon reden, hoe het nu is weet ik niet.
Uiteraard waren er kleinere samenstellingen mogelijk maar niet vaak op deze bestemmingen. Ze hebben eens een zondagtrein op Narbonne geprobeerd en die liepen duidelijk minder goed. De kortste samenstelling die ik heb gehad was: 1700-restauratie-Bcm-Bcvhm-Bcvm-AB30-4 DD. Blijf je in H0 net onder de drie meter.
Als je wilt rijden met juiste samenstellingen en je hebt weinig ruimte, dan moet je geen autoslaaptrein samenstellen.
Ik heb zelf een complete autoslaaptrein samen kunnen stellen die goedkoper was dan twee Roco plan V treinstellen, heb ik toch meer trein voor dat geld.
Mvg,
Marc
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #12 Gepost op:
18 oktober 2013, 18:14:33 »
@1202 Ben ik volledig mee eens. (alleen heb ik ze verzameld,en rijd er niet mee)
Ik heb zelf dienst gedaan bij de autoslaaptrein in de zomermaanden als seizoenswerk.
Dit was in de periode van 1992-1998 (wagons-lits)
Van die periode weet ik de treinsamenstellingen wel.
Toen alles EETC werd het ik het allemaal niet meer zo bijgehouden.
Zelf heb ik dan ook alleen de rijtuigen uit die (ns) periode van LSmodels en Heris/LSM autowagons.
Mvg jamie diks
P.s je schrijft Bcvhm,maar dat is Bcvmh (ex tui rijtuigen)
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 18:18:02 door Jamie
»
Gelogd
1202
Offline
Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #13 Gepost op:
18 oktober 2013, 18:38:49 »
@ Jamie: Een typefout inderdaad. Overigens waren er bij EETC ex TUI rijtuigen die een andere type aanduiding hadden, namelijk Bcvm. Deze hadden een lagere maximum snelheid, ik dacht vanwege het ontbreken van de magneetrem.
Gelogd
Jamie
Offline
Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
«
Reactie #14 Gepost op:
18 oktober 2013, 21:04:53 »
@1202 in de NS tijd kende ik de wagons bcvm niet sorry,maar alleen de bcm en de bcvmh.
De bcm en de bcvmh hadden allemaal een NS teken en een geel maantje met de tekst choucette.
Ik dacht dat die bcvm weer later aangekocht waren te versterking of voor de citynigtline en allemaal lichtblauw waren,maar dan zal ik dan misschien verkeerd hebben?
Ik kan het typeaanduiding bcvm ook niet terug vinden op de site van martijn haman.
http://www.martijnhaman.nl/internationaal.htm
Wel dat er een tiental rijtuigen bcvmh geschikt zijn gemaakt voor 200km/u (7en 8ste computercijfer is dan 90 ipv 70 ter herkenning) zie daarvoor lijstje van martijn haman op de site.
Dat waren wagonnummers 101t/m110.
Ik zeg al ik weet niet wat er na de NS tijd met de rijtuigen is gebeurt (verkocht in 2003/2004 aan EETC staat op de site),maar ik denk dat de rijtuigen van ex citynightline van het type bcvm zijn geweest heb ik het vermoeden,en dat die nu samen met de bcvmh zijn omgeschilderd in de EETC kleuren samenrijden?
Misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Ben benieuwd.
Mvg jamie diks
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 21:43:33 door Jamie
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Volgende
- [
1
]
2
3
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005