Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Maïsveld n spoor maken, tips? door RemcoStarter
Vandaag om 20:34:21
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 20:32:49
Projekt 083-338 door Sander Fondse
Vandaag om 20:24:40
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) H0 door Ronald69
Vandaag om 20:22:46
Aankomst grootste containerschip ter wereld door FritsT
Vandaag om 20:20:38
Cubana door Valentijn
Vandaag om 20:18:26
Initiatief TS voor behoud SUN-tramstel scoort eerste succes door RobK
Vandaag om 20:15:42
Even voorstellen: nieuwe baan: Ernum, Marklin H0 analoog 2.70x2.90 U vorm x 2 door Klarentrein
Vandaag om 20:13:40
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door peterha
Vandaag om 20:11:34
Waar koop je tegenwoordig 'betaalbare' sounddecoders? door iarnrod
Vandaag om 20:08:47
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald1974
Vandaag om 19:58:44
ombouwen van een marklin 3071 door thalys
Vandaag om 19:40:14
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wim Hesselink
Vandaag om 19:37:18
De terugkeer van het Eiland Waan door RobK
Vandaag om 19:25:12
Märklin 60760 Loc-Decoder door PkAlfisti
Vandaag om 19:11:04
Welke rijtuigen achter NS 1100 door Karben
Vandaag om 19:05:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 18:54:58
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Hans Mol
Vandaag om 18:52:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:49:12
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:39:40
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 18:10:30
Intermodellbau 2020 Dortmund 13-16 augustus door Olav
Vandaag om 18:01:58
De NS-(of Nedtrain)700 in Ho van Mesu models door Maarten.T
Vandaag om 17:53:56
Raadplaatje door Niekleair
Vandaag om 17:09:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 16:39:45
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door Erik_omBC
Vandaag om 16:16:50
Modelspoorbaan Fleischmann door spoorzeven
Vandaag om 16:03:44
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 15:55:27
Märklin/Trix TGV Thalys openen door Dave.......
Vandaag om 15:20:47
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:14:21
  

Auteur Topic: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005  (gelezen 24948 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17748
  • JULI-AUGUSTUS 2020!!!
    • Het Groterdam Project
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Gepost op: 06 april 2012, 21:37:51 »
Ik kan alleen maar zeggen :  (y)
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:06 door 0101100001. Reden: Titel aangepast »

Gert1

  • Gast
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #1 Gepost op: 06 april 2012, 22:15:38 »
Inderdaad geweldig! We houden Marcel's zeer informatieve draadjes apart en zetten ze meteen als sticky neer.
Hier kun je discussiëren over EETC treinsamenstellingen vanaf 2005.

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2012, 19:49:14 door 0101100001 »

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5131
    • grootspoorfoto's
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2012, 17:07:24 »
Bedankt :). Zijn er nog voorkeuren voor bepaalde treinen van EETC? Dat kan zowel op type zijn (Autoslaaptreinen, Skitreinen of Bedevaartstreinen) als ook op kleurstelling of jaartal.
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

  • Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2012, 17:20:57 »
Ik ben zowel in autoslaaptreinen als skitreinen geïnteresseerd, en dan liefst in bonte samenstellingen.

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2012, 23:23:18 »
Mooie toevoeging, die Autoslaaptrein naar Avignon!

Ik heb overigens goed nieuws voor je: dat eerste rijtuig, de Bcm van BahnTouristikExpress is wel uitgebracht.
Door Sachsenmodelle, onder nummer 74484.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5131
    • grootspoorfoto's
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2012, 19:49:18 »
Toch triest heb van alles geprobeerd als zoektermen om bij dat rijtuig uit te komen, maar niks gevonden. Overigens heeft helaas helaas ook die geen goede dakkleur. Hopelijk komt er nog een fabrikant als LS Models met deze rijtuigen op de markt. Ze zijn vaak te zien in heel Europa dus dat zou toch wel goed moeten komen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

  • Gast
Re:Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #6 Gepost op: 09 april 2012, 19:57:10 »
De kleur van het dak is inderdaad niet geweldig (eerder creme-kleurig in plaats van grijs), maar op zich moet daar wat aan te doen zijn.

mvg,
Gert

Gert1

  • Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #7 Gepost op: 17 oktober 2013, 18:32:46 »
Anderhalf jaar geleden liet Marcel ons een aantal treinen zien die hij gefotografeerd had en deed suggesties voor de samenstelling.
Ik geef hieronder mijn vertaling in model van de autoslaaptrein van EETC die Marcel in juli 2008 vastlegde:

Wat de loc betreft heb ik gekozen voor een Roco-model, dat met dit nummer in een beperkte oplage door Rail-Kees is gemaakt.
In de toekomst hoop ik dat LS Models met een serie 1700 met geluid komt. Dat zou helmaal mooi zijn!



Direct achter de loc moet een restauratierijtuig van EETC komen. LS Models heeft dit model in haar planning: 44110.


Daarna volgen twee Bcm-rijtuigen. Deze zijn onlangs op de markt gekomen. Set 44007 bevat twee exemplaren en dat is precies het aantal dat je nodig hebt voor
deze trein:



Vervolgens komt er een Bvcmh-rijtuig in de afwijkende blauwe CNL-kleur. EETC nam dit rijtuig over van CNL en liet het oorspronkelijk in deze kleur.
Maar voegde natuurlijk wel haar bekende rode EETC-sticker toe. Dit is LS Models 44016. Officieel uitverkocht, dus hiervoor zul je moeten zoeken.



Daarna nog een Bvcmh-rijtuig. Dit is LS Models 44015. Eveneens uitverkocht.

Hiervan heb je voor deze trein nog een tweede exemplaar nodig. Dat is nu nog niet verkrijgbaar, maar zit in de toekomstige set 44181.


De AB30 rijtuigen zijn van verre al herkenbaar. LS Models heeft in het verleden een aantal varianten gemaakt, maar die waren allemaal
met NS-logo's uitgevoerd. Die zitten er bij EETC natuurlijk niet meer op. Voor deze trein heb je er twee nodig. LS Models komt er met eentje in
set 44182. De tweede komt dan noodgedwongen (want beduidend minder mooi) van Heris.



Tenslotte volgen er zoals Marcel aangaf zeven stuks autotransportwagens. Deels met eigen EETC-opschriften en deel gehuurd van de NMBS.
Heris heeft ze in het verleden al eens uitgebracht, maar LS Models heeft ze nu ook in de planning staan.



Tot slot hier onder een fotocollage met daarin alle rijtuigen zoals ik de trein ga samenstellen:


Mocht je 'm ook willen samenstellen, dan hoop ik dat dit bericht je daarbij kan helpen. Voor sommige modellen zul je echt op Marktplaats, eBay en/of de beurzen
moeten gaan zoeken. Over het algemeen is het verstandig om modellen van LS Models vooruit te bestellen of meteen te kopen als ze in de winkels liggen.
Dat voorkomt een hoop zoekwerk later.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5131
    • grootspoorfoto's
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:37:00 »
Leuk dat iemand iets doet met de samenstellingen die ik liet zien  :). Helaas heb ik het erg druk maar als ik wat tijd over heb zal ik weer eens een samenstelling gaan uitwerken en uploaden.

Echter Gert de 1714 is wel een "beginnersfout" he  ;D. De 1701 t/m 1728 zijn alleen in te zetten met dubbeldekkers en zijn dus nooit voor andere treinen te gebruiken. Een 1800 of 1700 boven de 1728 zijn prima.
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

  • Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2013, 22:40:42 »
Oeps! Ik heb geen andere serie 1700-loc, dus heb ik deze maar genomen.
Maar je hebt gelijk. Enfin, het idee is duidelijk.

mvg,
Gert

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2013, 04:50:15 »
@Noordwaarts wat ik zo tel is deze mooie samenstelling 15 rijtuigen voor 1 trein x 30cm per rijtuig maakt een lengte van 4,5 meter excl lok.
Dan moet je toch wel een flinke treinbaan/vitrinekast/portemonee voor nodig hebben :o
Reden er geen kleinere combinaties bij EETC? (begin en eind seizoen?)
Verders een geweldig mooi treintje zo (y)
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 05:28:58 door Jamie »

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #11 Gepost op: 18 oktober 2013, 09:59:49 »
@ Jamie: Het seizoen van de autoslaaptrein bestaat grofweg drie periodes. Voor de zomervakantie, tijdens de zomervakantie en na de zomervakantie. Dit zegt namelijk iets over de verhouding van slaapwagens (MU en AB30) en de ligwagens (Bcm en Bcvm/Bcvhm). In de zomervakantie gaan er  veel meer gezinnen met kinderen mee en die kozen vaak voor de ligwagens. Dat is eigenlijk de enige periode dat er twee Bcm rijtuigen gebruikt werden, standaard reed er maar 1 mee. Ik vermoed dat de samenstelling van Gert ook uit de zomervakantie komt.

Voor en na de zomervakantie rijden er meer slaapwagens mee, drie tot vier slaapwagens waren geen uitzondering. 2 tot 3 Bcvm rijtuigen, 1 Bcm en een restaurant en de rest autowagens. Dit zijn eigen bevindingen uit de tijd dat ze nog op Bologna en Avignon reden, hoe het nu is weet ik niet.

Uiteraard waren er kleinere samenstellingen mogelijk maar niet vaak op deze bestemmingen. Ze hebben eens een zondagtrein op Narbonne geprobeerd en die liepen duidelijk minder goed. De kortste samenstelling die ik heb gehad was: 1700-restauratie-Bcm-Bcvhm-Bcvm-AB30-4 DD. Blijf je in H0 net onder de drie meter. :)

Als je wilt rijden met juiste samenstellingen en je hebt weinig ruimte, dan moet je geen autoslaaptrein samenstellen. ;) Ik heb zelf een complete autoslaaptrein samen kunnen stellen die goedkoper was dan twee Roco plan V treinstellen, heb ik toch meer trein voor dat geld. :P

Mvg,
Marc

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #12 Gepost op: 18 oktober 2013, 18:14:33 »
@1202 Ben ik volledig mee eens. (alleen heb ik ze verzameld,en rijd er niet mee)
Ik heb zelf dienst gedaan bij de autoslaaptrein in de zomermaanden als seizoenswerk.
Dit was in de periode van 1992-1998 (wagons-lits)
Van die periode weet ik de treinsamenstellingen wel.
Toen alles EETC werd het ik het allemaal niet meer zo bijgehouden.
Zelf heb ik dan ook alleen de rijtuigen uit die (ns) periode van LSmodels en Heris/LSM autowagons.
Mvg jamie diks

P.s je schrijft Bcvhm,maar dat is Bcvmh (ex tui rijtuigen)


« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 18:18:02 door Jamie »

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #13 Gepost op: 18 oktober 2013, 18:38:49 »
@ Jamie: Een typefout inderdaad. Overigens waren er bij EETC ex TUI rijtuigen die een andere type aanduiding hadden, namelijk Bcvm. Deze hadden een lagere maximum snelheid, ik dacht vanwege het ontbreken van de magneetrem.

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:04:53 »
@1202 in de NS tijd kende ik de wagons bcvm niet sorry,maar alleen de bcm en de bcvmh.
De bcm en de bcvmh hadden allemaal een NS teken en een geel maantje met de tekst choucette.
Ik dacht dat die bcvm weer later aangekocht waren te versterking of voor de citynigtline en allemaal lichtblauw waren,maar dan zal ik dan misschien verkeerd hebben?
Ik kan het typeaanduiding bcvm ook niet terug vinden op de site van martijn haman.
http://www.martijnhaman.nl/internationaal.htm
Wel dat er een tiental rijtuigen bcvmh geschikt zijn gemaakt voor 200km/u (7en 8ste computercijfer is dan 90 ipv 70 ter herkenning) zie daarvoor lijstje van martijn haman op de site.
Dat waren wagonnummers 101t/m110.

Ik zeg al ik weet niet wat er na de NS tijd met de rijtuigen is gebeurt (verkocht in 2003/2004 aan EETC staat op de site),maar ik denk dat de rijtuigen van ex citynightline van het type bcvm zijn geweest heb ik het vermoeden,en dat die nu samen met de bcvmh zijn omgeschilderd in de EETC kleuren samenrijden?
Misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Ben benieuwd.
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 21:43:33 door Jamie »