Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005  (gelezen 35745 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:15:34 »
Of EETC al die rijtuigen heeft overgenomen van CNL weet ik niet.
Maar aan die afwijkende kleur te zien in ieder geval ééntje.
Zie mijn foto's hierboven.

Mvg,
Gert

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:21:28 »
@noordwaarts ik ben benieuwd,kunt u eens kijken wat er op het rijtuig voor typeaanduiding staat,en het rijtuignummer?
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2014, 07:10:51 door Peter Korsten »

Gert1

  • Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #17 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:23:32 »
Ik zal het straks voor je nakijken.

Mvg,
Gert

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:56:29 »
Wat ik wel via google heb gevonden is deze mooie site.
http://stortenbeker.eu/groot.asp?f1=nummer&q1=6184.0590108&o2=&f2=&q2=&o3=&f3=&q3=&start=2
Daar zie je 1 van de 10 couchette's met gele maan die geschikt is voor 200km/u een bcvmh is.
Nu nog kijken of de couchette voor 160km/u ook een bcvmh is,zo ja lijkt de vraag opgelost te zijn.

Ik ben nu nog erg benieuwd naar de cnl wagontype benaming van LSModels.
Die heb ik inmiddels gevonden!
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?p=615432&sid=929437db97363abbb6dbcf468706d507
Daar zie je aan het wagennummer dat dat rijtuig in cnl uitvoering een ex NS bcvmh couchette rijtuig moet zijn geweest.
Heeft iemand enig idee waar de bcmh vandaan komt waar 1202 het over heeft?
Ik ben nu dan toch wel benieuwd eerlijk gezegd.
Mvg jamie diks
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2013, 22:17:40 door Jamie »

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #19 Gepost op: 18 oktober 2013, 22:36:54 »
Ik ken zelf bij EETC alleen maar Bvcmh rijtuigen of ze nu rood/blauw/cnl blauw zijn. Ongeacht of het rijtuigen zijn uit de 70 of 90 serie. Er zijn 6 rijtuigen geweest die in het CNL blauw hebben gereden bij EETC. Waarvan er nu nog 3 rondrijden maar het kan zijn dat die ondertussen rood zijn geworden. 
Voor grootspoorfoto's zie site

Maarten.T

  • Online Online
  • Berichten: 961
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #20 Gepost op: 18 oktober 2013, 22:55:03 »
De 6 rijtuigen die voor CNL (2002-2004) hebben gereden zijn de 61 84 05-90 103, 104, 106, 107, 109, 110.
Daar zijn er in 2011 2 van gesloopt 103 en 109.
Er is er ook nog 1 verkocht en dat is de 106.
Wat de status van de 104, 107, 110 is weet ik niet

Gert1

  • Gast
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #21 Gepost op: 18 oktober 2013, 23:10:28 »
Zojuist even gekeken. Dit rijtuig:

heeft als opschriften Bcvmh 61 84 05-90 110-8

mvg,
Gert

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2013, 03:34:05 »
@ Jamie: Het seizoen van de autoslaaptrein bestaat grofweg drie periodes. Voor de zomervakantie, tijdens de zomervakantie en na de zomervakantie. Dit zegt namelijk iets over de verhouding van slaapwagens (MU en AB30) en de ligwagens (Bcm en Bcvm/Bcvhm). In de zomervakantie gaan er  veel meer gezinnen met kinderen mee en die kozen vaak voor de ligwagens. Dat is eigenlijk de enige periode dat er twee Bcm rijtuigen gebruikt werden, standaard reed er maar 1 mee. Ik vermoed dat de samenstelling van Gert ook uit de zomervakantie komt.

Voor en na de zomervakantie rijden er meer slaapwagens mee, drie tot vier slaapwagens waren geen uitzondering. 2 tot 3 Bcvm rijtuigen, 1 Bcm en een restaurant en de rest autowagens. Dit zijn eigen bevindingen uit de tijd dat ze nog op Bologna en Avignon reden, hoe het nu is weet ik niet.

Uiteraard waren er kleinere samenstellingen mogelijk maar niet vaak op deze bestemmingen. Ze hebben eens een zondagtrein op Narbonne geprobeerd en die liepen duidelijk minder goed. De kortste samenstelling die ik heb gehad was: 1700-restauratie-Bcm-Bcvhm-Bcvm-AB30-4 DD. Blijf je in H0 net onder de drie meter. :)

Als je wilt rijden met juiste samenstellingen en je hebt weinig ruimte, dan moet je geen autoslaaptrein samenstellen. ;) Ik heb zelf een complete autoslaaptrein samen kunnen stellen die goedkoper was dan twee Roco plan V treinstellen, heb ik toch meer trein voor dat geld. :P

Mvg,
Marc

@1202 vraagje heeft u misschien een foto van de bcvm?
Ik ben nu na al deze voorgaande antwoorden toch wel erg benieuwd welk rijtuig u nu bedoeld.
Mvg jamie diks

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #23 Gepost op: 19 oktober 2013, 05:21:12 »
@1202 Ben ik volledig mee eens. (alleen heb ik ze verzameld,en rijd er niet mee)
Ik heb zelf dienst gedaan bij de autoslaaptrein in de zomermaanden als seizoenswerk.
Dit was in de periode van 1992-1998 (wagons-lits)
Van die periode weet ik de treinsamenstellingen wel.


Hi Jamie, ik ben heel geinteresserd in samenstellingen uit die tijd.  Zou je er een paar kunnen delen? Bv uit begin jaren 90.

Over de bvcm/Bcvm, volgens mij heeft die nooit gereden in deze treinen. Er waren twee typen, de ex-TUI, Type Bcvmh, en de rijtuigen uit de DB/NS ligwagenpool, type Bcm en Bcmh. Rijtuigen waren identiek, de h staat ergens voor, maar weet ik zo niet. Waarschijnlijk type verwarming oid.

Gr.
Cornelis

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #24 Gepost op: 19 oktober 2013, 08:43:15 »


Gezien de vraag over de CNL-kleurstelling van de EETC Bcvmh-rijtuigen hieronder de stand van zaken op dit moment:
61 84 05-90 104-1   CNL
61 84 05-90 107-4   CNL
61 84 05-90 108-2   Blauw
61 84 05-90 110-8   CNL
61 84 05-70 111-0   Rood
61 84 05-70 115-1   Blauw
61 84 05-70 117-7   Rood
61 84 05-70 118-5   Blauw
61 84 05-70 120-1   Rood
61 84 05-70 121-9   Rood
61 84 05-70 122-7   Blauw
61 84 05-70 123-5   Blauw
61 84 05-70 124-3   Rood
61 84 05-70 125-0   Blauw
61 84 05-70 126-8   Blauw
61 84 05-70 127-6   Rood
61 84 05-70 129-2   Blauw

Martijn
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2013, 08:47:14 door martijnhaman »

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2013, 08:52:29 »
@1202 in de NS tijd kende ik de wagons bcvm niet sorry,maar alleen de bcm en de bcvmh.
De bcm en de bcvmh hadden allemaal een NS teken en een geel maantje met de tekst choucette.
Ik dacht dat die bcvm weer later aangekocht waren te versterking of voor de citynigtline en allemaal lichtblauw waren,maar dan zal ik dan misschien verkeerd hebben?
Wel dat er een tiental rijtuigen bcvmh geschikt zijn gemaakt voor 200km/u (7en 8ste computercijfer is dan 90 ipv 70 ter herkenning) zie daarvoor lijstje van martijn

Voordat er misverstanden ontstaan, we hebben het over dezelfde rijtuigen. Ik was in de veronderstelling dat de 10 rijtuigen de geschikt waren voor 200km/u de aanduiding Bcvmh droegen en de overige 19 Bcvm, vanwege het ontbreken van de railrem en generators op de draaistellen. Ik ben uitgegaan van de interne aanduiding die men EETC gebruikte. Wagon-Lits had bij type aanduidingen ook andere ideeën dan NS internationaal. (M, MU, MUs of MUn) Het is maar welke info je als uitgangspunt gebruikt.

Hi Jamie, ik ben heel geinteresserd in samenstellingen uit die tijd.  Zou je er een paar kunnen delen? Bv uit begin jaren 90.

Bij voorkeur een samenstelling waarin DD's van de FS verwerkt zitten.  ;) Er zijn maar weinig foto's van te vinden van deze wagens in een complete autoslaaptrein.

Mvg,
Marc

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #26 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:23:06 »
Een goedemorgen.
Ik heb helaas alles op dia,en niet gedigitaliseerd.
Dit is wat ik zovlug even kon vinden in mijn diabox,en op internet.

1111+bcvmh ferrien kleur+2x bcvmh blauw+adagio+2xMu ten +7xstava 2 assers. (11-07-95)
1124+2xMu ten+andante+2xbcvmh blauw+bcm blauw+9x stava. (1995)
1142+3xMu ten+andante+2xbc10+5xDD. (02-04-93)
1204+2xbcm+2xbcvmh blauw+allegro+2xMu nieuwe kleur+7xDD.
1124+2xMu+andante+2xbcm oceaan blauw+4xDD. (1989)
1122 blauw zonder neus Asein+2xWLABm+2xMu+geel/blauwe restaurant+3xbc9+5xduitse autowagon 3 asser
1606+3xbcm oceaan blauw+geel/blauwe buffet+Mu+WLABm+6xduitse autowagon 3 asser.
647+1xbcm oceaan blauw+geel/blauwe buffet+2xMu ten+4xduitse autowagon 3 asser.
1309+2xMu ten+andante+3xbc10+10xstava.
1107+mu ten+mu nieuwe kleur+allegretto+4xbcvmh blauw+1xbcm blauw+7xDD. (1996)
1770+mu nieuwe kleur+andante+5xbcvmh blauw+1x bcm blauw+7xDD (16-08-02)
1151+WLABm railtour+Mu ten+Mu eerste kleur+geel/blauw restaurant+5xbc9+12xstava (20-07-83)

Modellen zijn te verkrijgen als:
Bcm oceaan blauw van LSmodels 11023+11024
Bcm blauw met maan en ns teken LSmodels 12097
Bcvmh ferrien LSmodels 44010-2
Bcvmh blauw met maan en ns tekens LSmodels 44011-1+44011-2
Buffet geel/blauw frank oude elferink
Restaurant geel/blauw frank oude elferink
Wlabm ten roco 44841
Mu ten rivarossi 3607+3541
Mu nieuwe kleurstelling LSmodels 5657
Bc9 roco 1:87 nr 45307
Bc10 roco 1:87 nr 45391
Sncf DD heris en LSmodels
Stava LSmodels 30192-1+30192-2
Bruine duitse autowagons 3asser roco 1:87

Mvg jamie diks

« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2013, 13:37:58 door Jamie »

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2013, 14:12:38 »
Voordat er misverstanden ontstaan, we hebben het over dezelfde rijtuigen. Ik was in de veronderstelling dat de 10 rijtuigen de geschikt waren voor 200km/u de aanduiding Bcvmh droegen en de overige 19 Bcvm, vanwege het ontbreken van de railrem en generators op de draaistellen. Ik ben uitgegaan van de interne aanduiding die men EETC gebruikte. Wagon-Lits had bij type aanduidingen ook andere ideeën dan NS internationaal. (M, MU, MUs of MUn) Het is maar welke info je als uitgangspunt gebruikt.

Bij voorkeur een samenstelling waarin DD's van de FS verwerkt zitten.  ;) Er zijn maar weinig foto's van te vinden van deze wagens in een complete autoslaaptrein.

Mvg,
Marc


Die italiaase DD zaten in de treinen bologna zover ik weet.
Dat is iig jaar 2002 geweest zo uit mijn hoofd.dat zijn die grijs/rode wagons met lage bovenverdiepingen toch?
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50210.msg807303.html#msg807303
Deze had ik al eerder eens gepost.
Mvg jamie
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2013, 20:39:21 door Jamie. Reden: link toegevoegd met fotos italiaanse DD. »

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2013, 17:43:00 »
Ter aanvulling op het lijstje modellen van Jamie:

Er zijn meer bruikbare modellen van de Less autowagens. Naast de 30192 zijn ook 30193, 30194, 30197 en 34010 te gebruiken.

Wat betreft de FS DD's zie ik nu pas dat er al een topic over bestaat :-[, ik ga dat eens doornemen.

Mvg,
Marc

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005
« Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2013, 20:30:01 »
Als het goed is staat er hier op dit forum,misschien wel dat topic waar je het over hebt zelfs,een dia overgefotografeerd met mijn digitale camera.
Daarop zie je duidelijk de italiaanse DD afgebeeld met een ACTS 6005 in den bosch.
Zie daarvoor deze link onderaan.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50210.msg807303.html#msg807303
Mvg jamie
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2014, 07:17:24 door Peter Korsten »