Google+
Doel:€250.00
Donaties:€118.25

Per saldo:€-131.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-09-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Module: "Chicago Union" door nighttrain1
Vandaag om 21:30:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 21:28:22
040T KDL 11 - een franse smalspoorloc in 0e door Lucien
Vandaag om 21:24:50
Video's over werken met Traincontroller door RudyB
Vandaag om 21:24:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door bernhard67
Vandaag om 21:19:54
Marklin z-spoorbaantje in aanbouw door bink79
Vandaag om 21:18:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 21:17:07
ESU Ludmilla, ervaringen gevraagd door Baan Wally
Vandaag om 21:14:11
Trein door kapotte bovenleiding geraakt. door borotof
Vandaag om 21:11:49
Hoe onderdelen slim op te bergen? door Bert V
Vandaag om 21:08:21
seinen en nachtschakeling door Norway13
Vandaag om 20:56:31
Straatspoor voor Delft/ Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 20:50:38
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 20:40:38
Dirty Stuff door Hans_omBC
Vandaag om 20:32:43
Bramsburg door bosje77
Vandaag om 20:03:49
Br 18 526 door Biesje
Vandaag om 19:35:31
Gezocht: decals voor NS-Buffetrijtuig door janw
Vandaag om 19:31:56
Functiemapping LoPi V4.0 DCC door wob
Vandaag om 19:20:54
Wat wilde je altijd al hebben? door Stedahult
Vandaag om 19:18:41
Depot door Sobat Kras
Vandaag om 19:16:26
Bezetmelders ook splitsen bij toepassen booster door Wim Ros
Vandaag om 19:14:20
Open dag door JohnT
Vandaag om 19:05:46
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
Vandaag om 18:25:15
Aansluitschema Fleischmann Draaischijf 6052 door trabiarie
Vandaag om 18:11:51
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 18:03:39
Ik bouw een Inglenook rangeerbaantje in 0! door Ronald Halma
Vandaag om 17:54:27
Iris handregelaar, hoe aansluiten op DR5000? door W.Broere
Vandaag om 16:37:16
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Jan Bennink
Vandaag om 16:17:26
Modelbaan in Trainz door olaf99
Vandaag om 16:14:41
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 15:57:40
  

Auteur Topic: BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000  (gelezen 188607 keer)

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re: BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000
« Reactie #585 Gepost op: 10 augustus 2017, 20:54:35 »
Ik ga ook eens proberen om in Houten te geraken om een blik (niet letterlijk) op die lok te werpen 8).

Mvg Bas

op de berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000
« Reactie #586 Gepost op: 10 augustus 2017, 22:39:48 »
Hallo Wim,
Ik heb je een pb gestuurd.
Groeten,
Rob

WimM

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000
« Reactie #587 Gepost op: 12 augustus 2017, 12:35:41 »
Hallo,
In aansluiting op mijn vorige bericht van 10 Augustus kan ik aangeven dat we in N-spoor nu nog 1 exemplaar
beschikbaar hebben en meenemen naar Houten om hem daar proefrondjes te laten draaien. De allerlaatste dus.
Wie? Nog een plaatje van de Ho versie:



Tot ziens op 26 Augustus. Wim Mesu

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
    • Biesje.nl
Re: BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000
« Reactie #588 Gepost op: 21 augustus 2017, 02:48:03 »
Mijn H0 kit weer eens tevoorschijn gehaald. Had het in een hoek gezet omdat ik pech had met de Liliput aandrijving. Snaar gebroken... Ik wilde eigenlijk een oudere Liliput aandrijving gebruiken om de cabine mooi leeg te houden, maar dat galmde zo met die twee hoge toeren motortjes, en de huif was eigenlijk net iets te smal voor dit type aandrijving.

Een hele poos geleden had ik eens een ACME Withhcomb dieselloc gekocht die erg veel op 'onze' NS 2000 leek. De loc was breder en vierkanter (huiven liepen niet taps naar boven) en de cabine was hoger. Het idee was om de aandrijving hiervan te gebruiken en na zo lang wachten had ik eindelijk een uitvoerbaar idee om dit te doen.

De originele Mashima motor die ACME gebruikte was veel te dik, maar ik had ooit een aantal kleinere Mashima's gekocht om deze te gebruiken in mijn Rivarossi Mat '46. Deze waren over daar de mat '46 nu BB draaistellen met aandrijving hebben. Na wat aanpassingen aan de binnenkant van de cabine paste deze mashima lekker wel (y). Van een aluminium hoekprofiel een motorhouder gemaakt en de vliegwielen overgezet. Deze waren gelukkig niet te groot en passen goed in de huif. De tandiwlkasten van de draaistellen waren aan de voorkant iets te dik en liepen tegen het frame aan. Maar er zat genoeg 'vlees' om een stuk van de draaistellen af te vijlen zodat het goed paste en de draaistellen konden draaien. De hart op hart afstand van de draaistellen van de NS 2000 is iets korter dus ik moest de asjes waar de wormen op zitten iets inkorten. Ook moet ik de motor 2 of 3 mm laten zakken omdat de cardan assen nu niet horizontaal lopen. Dit zorgt voor geratel bij het rijden.

Loc loopt verder heel netjes met een supergoedkope test decoder van Lais. Ik heb geen Lopi 4 meer liggen :( Gaat er later wel in komen natuurlijk :) geluidsdecoder komt later wel een keer als er opnames gemaakt zijn van de echte lok bij de SGM en een loksound 5 of 6 in de smalle huif past (y). Al zullen er vast wel opnames zijn van dergelijke locs in de USA of Italië. Ik heb nog een LokSound 3.5 liggen uit een Artitec DE1 (DE1 is geupgrade naar LokSound 4 omdat deze het toerental laat zakken als de trein op snelheid is), maar deze is veel te groot :(


Dit is uiteraard een prototype bedrading. Later ga ik alles netjes wegwerken en verlichting maken met LEDs. Ook sluitseinen. deze horen in van die kleine kastjes op de huif dacht ik. Dat kan nu best wel met van die kleine SMD LEDs met lakdraad van de LEDBaron.






De donor, een ACME 60250 FS D.143 verlost van zijn draaistellen en aandrijving.

Ook valt het mij op dat de diameter van de wielen van de Italiaanse loc veel groter lijkt. Sowieso moet ik een paar remcilinders van de ACME draaistellen peuteren. De asjes zijn gewoon 2 mm dus ik kan er altijd later nog iets kleinere wielen op zetten.

Ik ga maar eens snurkelen, ik was zo lekker aan het prutsen dat ik de tijd vergeten ben :(

Mvg,

Robert.