Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alweer is de Weller soldeerbout defect door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:16:28
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:14:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:07:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Koploper overzetten naar iTrain door C_Jabaaij
Vandaag om 20:32:36
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:22:41
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 19:19:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3702952 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16620 Gepost op: 11 September 2018, 16:27:52 »
Nou ja, zerbombt is ook wel wat heftig, al kun je wel stellen dat Lümmeln er in WO II nog aardig van langs gekregen heeft. Vandaar dat een dergelijke Zerstörung heel goed de oorzaak zou kunnen zijn van een hersteld en tevens opgewaardeerd dak.
Maar evengoed zou het ook kunnen zijn dat men, ook een beetje in het kader van het Wirtschaftswunder, ergens in de jaren vijftig heeft besloten tot het plaatsen van zo'n dak teneinde meer licht op de werkvloer te bekomen. Ik laat het maar in het midden of de oorzaak nu in bommen dan wel geld gezocht moet worden.  ;)

Nog een beetje verder gefrunnikt en het begint nu toch zowaar enigszins op een poort te lijken:





Nu eerst nadenken over de te volgen strategie. Ik denk dat dat neerkomt op de verdere afwerking van het 'pleintje' tussen WLM en WWS, met een tegelpad van de weg naar de 'voordeur', de fietsenstalling en natuurlijk de bodem, grond en gras en overige begroeing. Als dat ver genoeg naar rechts klaar is, kan de WWS z'n definitieve plekje krijgen en daarna kan teruggewerkt worden richting Dieseltankstelle.

PS het hek aan de muur mag wel wat minder open komen te staan, zodat het zicht op de achtergrond tussen muur en loge iets meer belemmerd wordt.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16621 Gepost op: 11 September 2018, 17:12:12 »
Je regenjassen worden al afgehaald  ;)
Maar het ziet er al goed opgevuld uit zo

könings

  • Gast
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16622 Gepost op: 11 September 2018, 20:00:04 »
Hm, ik voorzie een praktisch probleem: de regenjassencamion zal vreselijk moeilijk kunnen draaien om weer te vertrekken. Natuurlijk zijn er goden onder de Pritscheführer, en die krijgen die ongetwijfeld in één keer gekeerd, maar er zijn ook iets mindere goden en eventuele obstakels die zomaar obstakelig staan te staan...
Is misschien wat ver gezocht, natuurlijk. Kunt ook kleinere Lkw nemen, probleem opgelost.

Mvg Bas

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16623 Gepost op: 11 September 2018, 21:52:25 »
Moi Bas,

je hebt natuurlijk gelijk; op zo'n smal weggetje is het zelfs voor een kleinere vrachtwagen al moeilijk keren, laat staan zo'n trekker met oplegger. Maar verderop, bij het laadperron(netje), is straks meer ruimte. Ook niet overdreven royaal, maar goed, die dikke MAN met oplegger is ook wel wat veel van het goede.

Die regenjassen vind ik wel goed gevonden! Mooi nevenproduct  :D

Tjuus!
Jan

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 3365
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16624 Gepost op: 11 September 2018, 22:15:22 »
Nog een nevenproduct: grondzeilen/regencapes voor de NATO. Dat was een combinatie van rubber met weefsel, heel erg lijkend op het spul waaruit luchtbedden werden gefabriceerd.

Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16625 Gepost op: 11 September 2018, 22:18:48 »
Ja maar dat was toen nog geheim!

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16626 Gepost op: 12 September 2018, 11:08:43 »
Een beetje chauffeur keert op de lengte van zijn combi ,dus een inham waar hij in de lengte past is voldoende
En dan zonder de dikke MANN

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16627 Gepost op: 12 September 2018, 16:34:30 »
Zo is 't, Jerry!

Fietsjes verven.... pfoe, wat een werk zeg!



Eigenlijk moet je dat een ander laten doen. Mensen op Mauritius, bijvoorbeeld. Die kunnen dat.

Maar affijn, dâlijk zie je d'r praktisch niks meer van, dus vooruit maar.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16628 Gepost op: 12 September 2018, 16:39:23 »
Tijdens fiets schilderen ,heb je even tijd om te denken wat waar hoe  :angel:

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16629 Gepost op: 12 September 2018, 20:57:08 »
Maar de fietsen gaan wel een stuk meer spreken zo met kleur (y)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16630 Gepost op: 12 September 2018, 21:31:20 »
Dat is wel waar, ja. En wat Jerry zegt, daar zit ook wel wat in.
Belangrijk voor zo'n karweitje is dat je er tijd voor neemt, en daar scheelt het nogal aan, vandaag. En morgen ook.
Nou ja, het hoeft niet op tijd af. Over een jaar of twintig is vroeg genoeg.

Ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar dat hok, of afdak, waar die fietsen in gestald moeten gaan worden. Dat zijn maar een paar onderdeeltjes, dus gauw genoeg even in elkaar gezet:





Ik moet zeggen dat het ding me helemaal niet jaren '60 aandoet, eerder veel moderner. 'k Weet nog niet wat ik er mee aan moet. Nog maar 'ns kijken naar alternatieven, denk ik.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16631 Gepost op: 12 September 2018, 21:59:10 »
In mijn memory (voor zover dat nog de juiste beelden bevat  ;D )
een paarstalen pijpen tot een rechthoekige frame ,met daar op aan als dak een gelig golfplaten kunst stof dak,en de rest 3 zijdig blik als afscherming
Dus eigenlijk een soort verruimt bushok

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16632 Gepost op: 13 September 2018, 14:15:17 »
Hmja, daar heb ik aan zitten denken: zelf iets in elkaar fröbelen. Maar dat is me teveel werk voor zo'n verloren hoekje, tenminste, voor dit moment wel. Misschien dat ik er later nog op terug kom, maar voor nu laat ik die hele fietsgeschiedenis voor wat het is.
Met dat moderne ding van Kibri ben ik niet tevreden, die van Weinert vind ik te duur voor iets wat straks voor 85% uit het zicht verdwijnt en dat geldt ook min of meer voor het geval van Faller, hoewel die iets bescheidener in prijs is:



Maar, zoals gezegd, voor nu laat ik het erbij zitten. Het al dan niet aanwezig zijn van een fietsstal zal straks niet of nauwelijks opvallen.



Braakliggend stukje terrein, met spaarzaam gras en eventueel andere begroeiing, met misschien één of twee fietsen tegen de muur (heb ik ze tenminste niet voor niks geverfd) en dan moet het maar klaar zijn.
Ik voel de kou al in mijn botten trekken: het einde van het seizoen is nakende.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16633 Gepost op: 13 September 2018, 14:38:27 »
Toch blijf ik al dat groen in de nabijheid van een poort in een industrie omgeving gek vinden. Bij wat modernere bedrijven stond er wel eens een grote bloemen bak, maar de rest was straatsteen of asfalt. Ik heb eigenlijk nog nooit een weg tussen grasveld door gezien.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: Projekt 083-338
« Reactie #16634 Gepost op: 13 September 2018, 14:53:13 »
Het zal ook geen sappige weide worden, Gerard. Gewoon een relatief weinig gebruikt terrein, waar af en toe wat geparkeerd wordt of zo. Hier en daar, langs randen van stoepen en weg en zo, wat gras met mogelijk hier en daar een polletje. Meer niet.