Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 08:27:05
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 07:53:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 07:51:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:38:25
Roco wagon openen door ArjanB
02 October 2025, 23:58:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
02 October 2025, 22:33:27
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
02 October 2025, 21:34:36
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
De wijntrein door Frits C
02 October 2025, 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
02 October 2025, 09:43:08
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3721375 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8850 Gepost op: 22 November 2015, 08:16:44 »
@Jan,

mooi pompwagentje, gave pallets, super gebouw, mooi gesupert.....
eh nog iets vergeten ??? Het gaat hier zo snel, een week 2 niet kijken en de wereld ziet er weer anders uit (y)

Gr Joke

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8851 Gepost op: 22 November 2015, 12:00:27 »
Deurknop aan de deur,glas achter die rondjes ofwel de raampjes :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8852 Gepost op: 22 November 2015, 19:20:10 »
Citaat van: Joke
eh nog iets vergeten ???

Ik zou het niet weten, Joke. Volgens mij ben ik al weken met die malle fabriek bezig. En hij is nog laaaaaang niet klaar.  :-X

@Floris: het zijn schuifdeuren die automatisch open en dicht gaan als de/het lift/hijsplatform aankomt resp vertrekt.
Misschien moet er nog wel een bordje bij: Personenbeförderung im Fahrstuhl ist untersagt. Of zoiets.

En de rondjes in de deuren zijn opgevuld met Kristal Klear. Maar het is niet al te duidelijk te zien, dat geef ik toe.
Maar dat heb je wel vaker met doorkijkbaar spul.


SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8853 Gepost op: 22 November 2015, 19:29:11 »
Die Lümmelnnaar zier er wel een beetje ongelukkig uit. Winterdepressie?
Heußenstein : HO, DB 1957

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8854 Gepost op: 22 November 2015, 19:33:57 »
Zo kijkt Walter altijd als hij in z'n nopjes is.
Alstie UIT z'n nopjes is, ja, da's pas lelijk.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8855 Gepost op: 23 November 2015, 12:16:17 »
Op onderstaande foto een indruk van hoe de takeltoren in het geheel gevoegd moet gaan worden.



Onlangs meldde ik een klein probleempje tegen het lijf gelopen te zijn mbt het laadperron, het zou te lang zijn. Dat is meteen ook goed te zien, hier nog even wat duidelijker:





De inkepingen in de laadvloer corresponderen op deze manier niet meer met de pilasters.
Een oplossing zou kunnen zijn de laadvloer wat te versmallen en nieuwe inkepingen te maken. Dat heeft echter gevolgen voor de "stenen" steunpilaartjes/ijzeren draagbalken onder de vloer. Die zouden dan ook bewerkt moeten worden.
Ik denk dat het eenvoudiger is om het laadperron iets te verkorten, zodat de pilasters van het hoofdgebouw weer in de inkepingen vallen.
Een ander dingetje is dat de takeltoren met ongeveer een millimeter (+) hogerop getild moet worden, zodat de onderkant van de "liftdeuren" weer overeenkomt met de hoogte van de laadvloer.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8856 Gepost op: 23 November 2015, 12:23:37 »
Omdat alles relatief is; misschien is die laadvloer van zichzelf prima van lengte, maar heb jij de takeltoren op een andere plek geplaatst?
Wordt een mooi gebouw zo Jan. Fijn ook, dat de takeltoren in het geheel gevoegd is en nu ook in het geheel gevoegd kan worden.  ;)

Hé Jan, jij hep ook een brommert!
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8857 Gepost op: 23 November 2015, 13:38:33 »
Is het laadperron niet te hoog (in verhouding tot de brommer)

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1660
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8858 Gepost op: 23 November 2015, 13:56:24 »
je kan aan het uitstekende deel ook een trapje maken.

groet, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8859 Gepost op: 23 November 2015, 14:04:04 »
Ach Jan,

Stukkie "altijd groen" :P in de openingen en even met het staalborsteltje er over voor de "nerven". Kleurtje er over en weg is je probleem. Aan het lange stukkie zou ik ook een trapje of een hellingbaantje naar achteren maken.  Anders is het laadperron wel erg kort...

Mooi "gekutsel" overigens.  (y)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7287
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8860 Gepost op: 23 November 2015, 14:30:15 »
Je kunt ook een stalen 'pleister' over de inkeeping leggen.
Zoals in 1:1, hebben ook de Preisianen niet altijd zin iets meteen te repareren.
Mvh Steef

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8861 Gepost op: 23 November 2015, 14:34:28 »
Citaat van: Hijlco
...heb jij de takeltoren op een andere plek geplaatst?

Dat wel, om aan de achterkant alles op één lijn te krijgen. Verschuif je het één, dan moet je ook het ander verschuiven.

Citaat van: alweer Hijlco
Hé Jan, jij hep ook een brommert!

Ja, een Zündapp buikschuivert. Een plof zoals mijn opa ook had.

Citaat van: Gerard
Is het laadperron niet te hoog (in verhouding tot de brommer)

Ja, maar niet in verhouding tot de meeste vrachtwagens. En die komen daar eerder een lading lossen of laden dan een bromfiets.

Citaat van: Erich
...een trapje...

Dat kan inderdaad. Dat trapje heb ik al klaarliggen, maar ik moet nog bedenken of en hoe ik dat inpas als het perron verkort wordt.

Citaat van: Allie
"altijd groen"

Hmmm... ik vraag me af of dat wel makkelijker is. Hoe dan ook, ik heb er niet zoveel moeite mee om dat perron in te korten. In mijn verbeelding is het eigenlijk een 'secundair' laad/lospunt, de hoofdstroom goederen komt aan de andere kant binnen of wordt daar afgevoerd. Naar het schijnt ligt daar ook een (straat)spoor.

Citaat van: ik noem hier maar even geen naam
Mooi "gekutsel"...

Euh... ja, als je het zo stelt, best wel, eigenlijk.  ::) ::) :P

Citaat van: Steef
...een stalen 'pleister'

Goed idee. En een goed argument om de zaak nog eens te overdenken.  (y)

Totaalplaatje:


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8862 Gepost op: 23 November 2015, 14:58:42 »
De fabrieksgevel ziet er echt indrukwekkend uit (y).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5926
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8863 Gepost op: 23 November 2015, 16:03:08 »
een trapje om de hoek aan het laadperron
Kunnen ze op de kopse kant ook laden/lossen

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8864 Gepost op: 23 November 2015, 16:39:59 »
Inderdaad indrukwekkend. Je zou er zo een rij boeken in kunnen plaatsen; dak erop en klaar. Hoef je ook niets weg te gooien of te verkopen.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander