Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco BR 93 stroomafname door jerrytrein
Vandaag om 16:26:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 16:26:24
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 16:16:55
Uhlenbrock Intellibox 3 door Dirk
Vandaag om 16:15:35
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
Vandaag om 16:13:09
Modelspoorbaan van Einte door cor_b
Vandaag om 16:00:14
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 15:34:33
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:31:58
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door Joz
Vandaag om 15:13:44
iTrain baanontwerp door Chris Westerduin
Vandaag om 14:57:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:44:40
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 14:44:00
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 14:30:18
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 14:23:27
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door VAM65
Vandaag om 14:11:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 13:42:33
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:38:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door RhB-Mikey
Vandaag om 12:44:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:30:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:27:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:48
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door dh3201
Vandaag om 11:07:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:46:49
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3655355 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8850 Gepost op: 22 November 2015, 08:16:44 »
@Jan,

mooi pompwagentje, gave pallets, super gebouw, mooi gesupert.....
eh nog iets vergeten ??? Het gaat hier zo snel, een week 2 niet kijken en de wereld ziet er weer anders uit (y)

Gr Joke

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12259
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8851 Gepost op: 22 November 2015, 12:00:27 »
Deurknop aan de deur,glas achter die rondjes ofwel de raampjes :-X
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8852 Gepost op: 22 November 2015, 19:20:10 »
Citaat van: Joke
eh nog iets vergeten ???

Ik zou het niet weten, Joke. Volgens mij ben ik al weken met die malle fabriek bezig. En hij is nog laaaaaang niet klaar.  :-X

@Floris: het zijn schuifdeuren die automatisch open en dicht gaan als de/het lift/hijsplatform aankomt resp vertrekt.
Misschien moet er nog wel een bordje bij: Personenbeförderung im Fahrstuhl ist untersagt. Of zoiets.

En de rondjes in de deuren zijn opgevuld met Kristal Klear. Maar het is niet al te duidelijk te zien, dat geef ik toe.
Maar dat heb je wel vaker met doorkijkbaar spul.


SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8853 Gepost op: 22 November 2015, 19:29:11 »
Die Lümmelnnaar zier er wel een beetje ongelukkig uit. Winterdepressie?
Heußenstein : HO, DB 1957

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8854 Gepost op: 22 November 2015, 19:33:57 »
Zo kijkt Walter altijd als hij in z'n nopjes is.
Alstie UIT z'n nopjes is, ja, da's pas lelijk.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8855 Gepost op: 23 November 2015, 12:16:17 »
Op onderstaande foto een indruk van hoe de takeltoren in het geheel gevoegd moet gaan worden.



Onlangs meldde ik een klein probleempje tegen het lijf gelopen te zijn mbt het laadperron, het zou te lang zijn. Dat is meteen ook goed te zien, hier nog even wat duidelijker:





De inkepingen in de laadvloer corresponderen op deze manier niet meer met de pilasters.
Een oplossing zou kunnen zijn de laadvloer wat te versmallen en nieuwe inkepingen te maken. Dat heeft echter gevolgen voor de "stenen" steunpilaartjes/ijzeren draagbalken onder de vloer. Die zouden dan ook bewerkt moeten worden.
Ik denk dat het eenvoudiger is om het laadperron iets te verkorten, zodat de pilasters van het hoofdgebouw weer in de inkepingen vallen.
Een ander dingetje is dat de takeltoren met ongeveer een millimeter (+) hogerop getild moet worden, zodat de onderkant van de "liftdeuren" weer overeenkomt met de hoogte van de laadvloer.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8856 Gepost op: 23 November 2015, 12:23:37 »
Omdat alles relatief is; misschien is die laadvloer van zichzelf prima van lengte, maar heb jij de takeltoren op een andere plek geplaatst?
Wordt een mooi gebouw zo Jan. Fijn ook, dat de takeltoren in het geheel gevoegd is en nu ook in het geheel gevoegd kan worden.  ;)

Hé Jan, jij hep ook een brommert!
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8857 Gepost op: 23 November 2015, 13:38:33 »
Is het laadperron niet te hoog (in verhouding tot de brommer)

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1658
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8858 Gepost op: 23 November 2015, 13:56:24 »
je kan aan het uitstekende deel ook een trapje maken.

groet, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8859 Gepost op: 23 November 2015, 14:04:04 »
Ach Jan,

Stukkie "altijd groen" :P in de openingen en even met het staalborsteltje er over voor de "nerven". Kleurtje er over en weg is je probleem. Aan het lange stukkie zou ik ook een trapje of een hellingbaantje naar achteren maken.  Anders is het laadperron wel erg kort...

Mooi "gekutsel" overigens.  (y)
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8860 Gepost op: 23 November 2015, 14:30:15 »
Je kunt ook een stalen 'pleister' over de inkeeping leggen.
Zoals in 1:1, hebben ook de Preisianen niet altijd zin iets meteen te repareren.
Mvh Steef

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8861 Gepost op: 23 November 2015, 14:34:28 »
Citaat van: Hijlco
...heb jij de takeltoren op een andere plek geplaatst?

Dat wel, om aan de achterkant alles op één lijn te krijgen. Verschuif je het één, dan moet je ook het ander verschuiven.

Citaat van: alweer Hijlco
Hé Jan, jij hep ook een brommert!

Ja, een Zündapp buikschuivert. Een plof zoals mijn opa ook had.

Citaat van: Gerard
Is het laadperron niet te hoog (in verhouding tot de brommer)

Ja, maar niet in verhouding tot de meeste vrachtwagens. En die komen daar eerder een lading lossen of laden dan een bromfiets.

Citaat van: Erich
...een trapje...

Dat kan inderdaad. Dat trapje heb ik al klaarliggen, maar ik moet nog bedenken of en hoe ik dat inpas als het perron verkort wordt.

Citaat van: Allie
"altijd groen"

Hmmm... ik vraag me af of dat wel makkelijker is. Hoe dan ook, ik heb er niet zoveel moeite mee om dat perron in te korten. In mijn verbeelding is het eigenlijk een 'secundair' laad/lospunt, de hoofdstroom goederen komt aan de andere kant binnen of wordt daar afgevoerd. Naar het schijnt ligt daar ook een (straat)spoor.

Citaat van: ik noem hier maar even geen naam
Mooi "gekutsel"...

Euh... ja, als je het zo stelt, best wel, eigenlijk.  ::) ::) :P

Citaat van: Steef
...een stalen 'pleister'

Goed idee. En een goed argument om de zaak nog eens te overdenken.  (y)

Totaalplaatje:


Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8862 Gepost op: 23 November 2015, 14:58:42 »
De fabrieksgevel ziet er echt indrukwekkend uit (y).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Online Online
  • Berichten: 5925
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8863 Gepost op: 23 November 2015, 16:03:08 »
een trapje om de hoek aan het laadperron
Kunnen ze op de kopse kant ook laden/lossen

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #8864 Gepost op: 23 November 2015, 16:39:59 »
Inderdaad indrukwekkend. Je zou er zo een rij boeken in kunnen plaatsen; dak erop en klaar. Hoef je ook niets weg te gooien of te verkopen.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander