Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:28:08
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
  

Auteur Topic: Projekt 083-338  (gelezen 3414545 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6705 Gepost op: 29 maart 2015, 13:29:29 »
KIan je van die franse liquid en de vtg de trap/bordes wisselen
de liquid zit bij jou over de tekst ,en de catalogus niet

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6706 Gepost op: 29 maart 2015, 16:24:26 »
Citaat
zonnebrandolie
Is dat een produit petrolier? Want dan zou het kunnen, namelijk.

@Jerry: hoe je het ook wendt of keert, aan één van beide zijden zal de tekst door het trapje overschaduwd worden:




ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6707 Gepost op: 29 maart 2015, 17:01:18 »
Ladegut:
Brennbare Flüssigkeiten


Ladegut:
Lösungen
Lösungsmittel


"Vati, macht man von mir jetzt auch ein Foto?"
"Nein, mein Schatz, erst wenn du etwas größer bist."


Zo, voorlopig ben ik door m'n ketelwagens heen, die er nog zijn moet ik eerst serieus op gaan zoeken. Bovendien zijn de pin-ups een beetje op. Ik zal nu toch echt iets anders moeten verzinnen om dit draadje een beetje gaande te houden.
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2015, 17:03:06 door 44 »

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 702
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6708 Gepost op: 29 maart 2015, 19:21:27 »
Misschien toch maar eens dat voetpad om laten leggen. Levensgevaarlijk al die wandelaars langs het spoor. ;)
groet,

Ivo vS

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6709 Gepost op: 29 maart 2015, 19:45:29 »
Jan, die laatste ketelwagen kun je moeilijk in 1968/1969 situeren; volgens mij zo'n kleine tien jaar later.

Ik heb trouwens eens even naar die zonnedaken in werkelijkheid gekeken. De moderne gasketelwagons hebben - in werkelijkheid en in model - inderdaad 'dunnere' daken. Van die tp 3-wagens kan ik echter geen goede foto uit de werkelijkheid vinden om de dikte te kunnen beoordelen - maar wat niet is, kan nog komen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6710 Gepost op: 29 maart 2015, 20:27:58 »
En het is niet eens een voetpad, Ivo. Kun je nagaan!
Misschien 'ns iets met prikkeldraad versperringen gaan doen of zo.

@Ruud: ow, dat is slecht nieuws! Daar heb ik er een stuk of wat van, waaronder ook deze:



Heb je dat nagekeken in C7?
Wat ik wel opgemerkt heb, en daarom ook een latent vraagteken bij dit Shell-geval had, is dat er blijkbaar ook aardolieproducten in wagons met isolatie worden vervoerd.

En dat zonnedak... tja, foto's zijn er wel maar niet van die Ep.III wagens.
Als ik weer eens zo'n ding in de vingers krijg nog maar eens goed kijken, misschien is het "probleem" in m'n herinnering groter dan het is.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6711 Gepost op: 29 maart 2015, 21:28:58 »
Misschien zit het gewoon tussen m'n oren, dat dikke dak.
Als dat zo is, is dat de schuld van deze foto:


Foto uit Eisenbahn Journal Sonderausgabe BR 41, Dezember 1984, 41 338 mit Güterzug, August 1968

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6712 Gepost op: 30 maart 2015, 12:35:47 »
Dit zijn inderdaad dunne zonnedaken in 1968. Misschien zijn er wel verschillende uitvoeringen van gasketelwagens met zonnedaken. Om daar precies achter te komen moeten we wachten op Carstens 8 of 9, want in C7 gaat het alleen over twee-assers.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6713 Gepost op: 30 maart 2015, 16:34:30 »
Anders als optie (jan eigen  ;D) eraf slopen  en van styreen zelf een dak maken
 ??? wat schreef ik nou weer
Breng ik m weer op ideeen die hij niet wil  :D

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6714 Gepost op: 30 maart 2015, 21:16:27 »
Hm. Dan moet Stefan wel een beetje opschieten. Hier gaat straks de kraan dicht, en voor het zover is wil ik nog wel even een voorraadje naar Lümmeln brengen. Of heel Groningen wordt geëvacueerd, en dan kan ik er ook niet meer bij.

Zelf zo'n dakje maken? Mwah, peuleschilletje. Maar eerst moet ik maar eens zo'n Meurklin of Trix ding in handen hebben om te zien hoe e.e.a. in elkander zit.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2015, 23:16:35 door 44 »

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6715 Gepost op: 30 maart 2015, 22:33:05 »
In het kader van dat zonnedak moet me nog iets van het hart. Zeker, ik heb kritiek op de dikte ervan, zoals op de foto van Ruud duidelijk zichtbaar is, helemaal als je dat vergelijkt met de foto met 1 : 1 gasketelwagens die ik hierboven plaatste.

Kritiek op een model mag, vind ik, mits gefundeerd en -bovenal- zinvol. Kritiek omwille van het kritiek geven, omdat het zo goed staat, omdat het de indruk wekt van "kijk eens hoeveel ik er van afweet!", of omdat je het geld niet hebt om het betreffende model te kopen maar dat niet wil weten, laat staan toegeven, of louter om de sfeer voor echte hobbyisten te verpesten, lekker te rellen of om welke frustratie dan ook af te reageren... Werkelijk, ik word er bijna letterlijk onpasselijk van. Helemaal als een model nog voordat überhaupt bekend is wanneer en in welke vorm het uiteindelijk in de winkel terechtkomt tot op de grond toe wordt afgekraakt en kapotbekritiseerd door zogenaamde, zelfbenoemde "specialisten". Een sprekend voorbeeld hiervan is -onder andere- de 1200 van Roco. Voor wie het niet gevolgd heeft: het draadje begint hier. Toegegeven, er staan ook positieve commentaren in dat draadje, maar die vallen bijkans weg in het gezemel, gezeur en gezeik over slappe panto's (gek hè? Ze moesten toch zo nodig nòg beter op schaal?), bochtjes met een verkeerde radius in een kleurvlak (r = 0,937465 in plaats van r = 0,832946), dat de lok niet rijdt door bochten met een r = 33,5 en dat dat komt omdat er een rottig trapje in de weg zit en dat als dat trapje los in de doos wordt aangetroffen de kwaliteitscontrole van Roco niet deugt. En dat voor dat geld!
Voor wie na het lezen van het 1200-draadje nog niet genoeg heeft, er zijn er vast wel meer. Ik geloof dat ik onlangs ook iets las over een nieuw te verschijnen 2200, maar ik kan me vergissen. Maar meer voorbeelden zijn er wel, vast en zeker. Het is niet voor niks dat dit forum de naam heeft er eentje te zijn van zeikerds en azijnpissers.

Laat ik me maar gaan conformeren voordat ik de wind van voren krijg. Die Brawa SSlma44 deugt ook van geen kanten: de houten laadvloer is van metaal terwijl het metalen chassis van plastic is, de remslangen zijn massief en de schroefkoppeling werkt niet.





En dat voor dat geld!

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6716 Gepost op: 30 maart 2015, 22:36:53 »
Oh ja, ook in het kader van bovenstaande: moet je voor de lol hier eens kijken, of hier.
Zum kotzen!

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5811
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6717 Gepost op: 30 maart 2015, 23:56:14 »
Jan
de remmen werken zekers ook niet  ???
Ik gef toe momenteel wat krap voor de medelbaan te zitten
En veel in de onder tafel dozen snuffel voor modellen die je lekker zonder pijn of spijt kan ver doen wat je maar wilt
en ch
als ze allemaal perfect waren,wat moet je dan nog doen ,anders dan een rits over de baan trekken en kijken
Dan ben je na een maand ook uitgekeken  ;D
En jij doet niks meer ,en dan is dit forum weer nutteloos
Dus lekker laten muggen ziften ,en ga door voor degenen die t wel leuk vinden
plak lucifers opde bodem
verroest t frame
plak alle losse delen erop
kledder foundation overal waar kan en mag
en er zijn er meer tevreden dan ontevreden met je (ver) bouw trucs   (y)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8419
    • Rangeerbanen
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6718 Gepost op: 31 maart 2015, 08:28:37 »
Laat ik me maar gaan conformeren voordat ik de wind van voren krijg. Die Brawa SSlma44 deugt ook van geen kanten: de houten laadvloer is van metaal terwijl het metalen chassis van plastic is, de remslangen zijn massief en de schroefkoppeling werkt niet.
(...)
En dat voor dat geld!
Jij laat je ook alles aansmeren. Is je rails wel van staal en de bielzen van hout? Of is daar ook kunststof gebruikt?
 ;D
Materieelbesprekingen lees ik allang niet meer. Ik wordt daar zo depressief van.

Groet,
Michel

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338
« Reactie #6719 Gepost op: 31 maart 2015, 09:17:51 »
Tikkie off-topic, maar er wordt hier regelmatig naar drehscheibe online verwezen... Bij de link hierboven zie ik het draadje daar per bericht en moet ik steeds op een bericht klikken om het te kunnen zien. Lastig lezen. (In dit geval bespaart het me kennelijk ellenlang gezeur over de miserabele kwaliteit van een arme roco lok, maar goed :) ).

En bij deze link zie ik het mooie draadje als een keurige lijst berichten onder elkaar, net als op beneluxspoor. Dat is eigenlijk wat ik wil.

Alleen... ik kan nergens iets vinden hoe je van de ene naar de andere weergave zou springen. Iemand enig idee? Er zijn hier vast mensen die vaker naar DSO gaan...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)