...had ik niet op m'n netvlies staan.
Een grappig detail is, dat van zo'n paartje per wagen de helft van de verlichting door de eigen lichtmachine en de andere helft door die van de 'partnerwagen' werd gevoed (en vv). Zo'n paartje vormde dus een echte eenheid.
Wat betreft de verschillen tussen Gruppe 53 en 61, was er ook niet een verschil in de ramen van de tweede klasse ? Van 1000 mm naar 1200 mm (tweede serie 61), of zoiets ? Ik kan dit natuurlijk ook zelf even uitzoeken. Jan doet al genoeg aan voorlichting.
Staat die BRAWA verkeerd om met het wc raampie aan de binnenkant
Het zou aan de foto kunnen liggen, maar is de DB Keks van de Fleischmann niet van betere kwaliteit dan die van Brawa?
Wat betreft de verschillen tussen Gruppe 53 en 61, was er ook niet een verschil in de ramen van de tweede klasse ?
Dat verschil was er inderdaad:
Bereits vor dem Ausscheiden der letzten 3yg-Wagen aus den Reisezugdiensten wurden von 1969 bis 1984 in den Ausbesserungswerken Offenburg und Kassel ca. 2000 dreiachsige Umbauwagen für den Bauzugeinsatz umgebaut.[