Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
31 July 2025, 22:27:02
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: 2e kamer wil een deel van de NS verkopen  (gelezen 7849 keer)

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Gepost op: 15 February 2012, 19:20:35 »
Tijdens het debat kwam de Kamer met het idee om de NS voor een deel te verkopen. De minister noemt dat een interessante gedachte, "want vreemde ogen dwingen".

Dit een deel van de nieuwsbericht die op nos.nl staat.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat de NS voor een deel in DB handen valt, dat zou een ramp zijn. De overheid geeft weer een nederlands bedrijf weg na o.a. de KLM
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6705
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #1 Gepost op: 15 February 2012, 19:30:36 »

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat de NS voor een deel in DB handen valt, dat zou een ramp zijn. De overheid geeft weer een nederlands bedrijf weg na o.a. de KLM


De KLM en haar klanten zijn er beter van gewoorden. Doen dus. (y)

Gr, Ben.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #2 Gepost op: 15 February 2012, 19:57:12 »
Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat de NS voor een deel in DB handen valt, dat zou een ramp zijn. De overheid geeft weer een nederlands bedrijf weg na o.a. de KLM

Dat neigt weer een beetje naar het jaren '30 credo: Helpt elkaar, koopt Nederlandsche waar...

Als een bedrijf het beter redt in buitenlandse handen, dan heb ik dat liever dan een bedrijf dat onderuit gaat zonder kans op herstel vanuit het buitenland omdat men opeens weer de misplaatste nationalist uit moet hangen...

Eelco

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #3 Gepost op: 15 February 2012, 20:00:00 »
(o/t)
De KLM en haar klanten zijn er beter van gewoorden.

Eeeuuh, Air F. draait megaverlies en sleept KLM mee. Geen goed voorbeeld... :(

Anoniem

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #4 Gepost op: 15 February 2012, 20:10:24 »
Het jaarverslag 2010-2011 van Air France KLM meldt een "operating income" van € 122 miljoen. Da's dus in normalemensentermen de winst over dat jaar. Hoezo megaverlies?

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9408
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #5 Gepost op: 15 February 2012, 20:11:44 »
Als dat minder storingen in een winter opleverd lijkt het me nog niet zo'n slecht plan...

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9408
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #6 Gepost op: 15 February 2012, 20:12:41 »
Het jaarverslag 2010-2011 van Air France KLM meldt een "operating income" van € 122 miljoen. Da's dus in normalemensentermen de winst over dat jaar. Hoezo megaverlies?

Omzet betekend niet dat er winst gemaakt wordt, als je 162 miljoen uitgeeft zit je nog met een gat van 40

Anoniem

  • Gast
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #7 Gepost op: 15 February 2012, 20:13:34 »
Maar het operating income is dus niet de omzet...

Da's dus in normalemensentermen de winst over dat jaar.

>"Operating income is the difference between operating revenues and operating expenses"<

Zoveel heb ik nog wel onthouden van de colleges financial accounting ::) ::) ::).
« Laatst bewerkt op: 15 February 2012, 20:28:38 door Wesley­­ »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #8 Gepost op: 15 February 2012, 20:19:24 »
122milj. omzet lijkt me ook een beetje weinig voor dergelijk bedrijf... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8952
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #9 Gepost op: 15 February 2012, 20:36:21 »
Wordt het NS-logo vervangen door Virgin :o.
Ik dacht eigenlijk dat NS niet meer van overheid is?

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

WSB

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #10 Gepost op: 15 February 2012, 20:42:07 »
@ Wesley: Het kan zijn dat er meer winst voorspeld was dan er geboekt is. Maar dan is de term "megaverlies" inderdaad een beetje vreemd.

Wout
NS 3737 in 1:40

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #11 Gepost op: 15 February 2012, 20:42:59 »
Wel apart : diverse media besteden aandacht aan het duitse model, waar DBAG en DBNetz weliswaar gescheiden boekhouding ed hebben maar verder redelijk op oude voet zijn doorgegaan. Daar zijn amper problemen zoals hier in Nederland, hoewel men daar ook voldoet aan de Europese regels. Er is nog steeds de oude samenwerking waardoor men flexibel is in de bijsturing, een van de dingen die hier zo ontbreekt.

Verder blijkt als je goed leest dat in landen als Zwitserland, waar men het duidelijk beter doet, bereid is meer geld in infra, maar vooral ook in (preventief) onderhoud van die infra te steken. Want het is inmiddels wel duidelijk dat ProRail, al had men wel meer geanticipeerd, waarschijnlijk nog niet genoeg mensen had kunnen inzetten aangezien door jarenlang commercieel denken en kosten snijden dergelijke mensen er niet langer in voldoende aantallen zijn om dit soort situaties aan te kunnen. Lang leve de marktwerking  ::)

Maar nee, we gaan de scheiding nog harder doordrukken, nog verder opbreken van de bende... ondertussen de marktwerking flink verstoren om eigen falen (onderhandse nieuwe deal HSL) verder toe te dekken en weigeren daar alsnog serieus naar alternatieven te kijken.
Hoeveel meer moet er nog gebeuren voor deze minister nou eindelijk eens met een motie van wantrouwen naar huis word gestuurd?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #12 Gepost op: 15 February 2012, 20:49:57 »
Je moet nu denk ik niet alleen naar de minister kijken. Ook naar de NS. En Prorail. Die hebben ook veel aan mooipraterij gedaan.

De HSL moet blijkbaar geheel bij de NS komen.

Waarom komen dit soort problemen voor bij geprivatiseerde bedrijven? Met staatsbedrijven hoorde je hier weinig over.  (misschien retorische vraag......)


Jeroen

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #13 Gepost op: 15 February 2012, 20:52:59 »
Het goederenvervoer liep ook zo lekker toen alles in handen van de staat was, ja.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:2e kamer wil een deel van de NS verkopen
« Reactie #14 Gepost op: 15 February 2012, 21:01:14 »
Ik denk dat juist Duitsland het voorbeeld is, dat het in één concern houden van de netbeheerder en één van de vervoerders niet echt ideaal te noemen is. DB Netze is, al dan niet ten onrechte, meermaals beschuldigd de diverse vervoerders niet gelijk te behandelen, maar de zusjes iets harder te lopen dan voor de "concurrerende" vervoerders.

En om goed samen te werken, hoef je niet in hetzelfde concern te zitten. Kijk maar overal om je heen. het lijkt me niet dat de spoorwegen zo bijzonder zijn, dat het daar niet zou kunnen werken. Willen is kunnen.  ;)

Huub