Bij de exploitatie van het hoofdnet zie ik in verkoop van de NS niet echt een verbetering om de hoek verschijnen. Zou niet weten waarom.
Nee, ik bedoel dat Malta slechts zo'n 20% van zijn eigen voedsel weet te produceren, slechts gelimiteerde voorraden drinkwater heeft en geen eigen energiebronnen kent.
Ja en? Je hebt daar op Malta dan weliswaar geen hypotheekrenteaftrek, maar je hebt er ook 0,0% vermogensbelasting.Dat meld je dan voor het gemak maar even niet.
Kortom: zoals Henk hierboven al beschrijft is het niet meer dan normaal dat er in de regio's waar OV niet rendabel is tóch een goed functionerend OV-net bestaat. Gewoon op basis van solidariteit. En daar is niks mis mee!
Hé, Gert begon over Malta.
De maatschappij veramerikaniseerd....eerst ikke en de rest.. ed. Loopt mi al een jaar of 20 die kant uit.Jakop
Maar je kunt ook geen geld blijven uitgeven uit naam van solidariteit. Wat dat betreft is het typisch iets van de overheid om marktwerking met zoveel procedures en commissies en onderzoeken te omringen dat er van eventueel lagere kosten weinig tot niets overblijft.De overheid is simpelweg niet in staat om iets op een simpele manier te doen.
De winst die men behaalt op de rendabele lijnen moet NS nu nog deels gebruiken om de niet-rendabele lijnen te blijven bedienen. Dat is onderdeel van de concessie.Op het moment dat je NSR verder opbreekt zal dat niet meer gebeuren. De winst zal dan naar investeerders/aandeelhouders/bestuurders gaan en het rijk moet voor de niet-rendabele lijnen nog meer geld beschikbaar stellen voor exploitatie bij de concessie(s) van dergelijke lijnen.