Het jaarverslag 2010-2011 van Air France KLM meldt een "operating income" van € 122 miljoen. Da's dus in normalemensentermen de winst over dat jaar. Hoezo megaverlies?
PARIJS (AFN) - Air France-KLM lijdt dit jaar mogelijk een operationeel verlies van ongeveer 300 miljoen euro en kan dat verlies volgend jaar verder zien oplopen. Dat meldde de Franse krant Liberation vrijdag op basis van een rapport dat werd opgesteld voor de ondernemingsraad van het bedrijf.De luchtvaartcombinatie gaf in november al aan dit jaar in de rode cijfers te zullen eindigen. De resultaten staan onder druk door de schommelende brandstofprijzen, politieke onrust en tegenvallende economische omstandigheden.Volgens Liberation kan het verlies volgend jaar oplopen tot 500 miljoen euro als de economie niet verbetert. Air France-KLM gaf geen reactie op de berichten van de krant.
De zin van verder opsplitsen van NS is me ook niet erg duidelijk.
Dames/Heren:Misschien een beetje OT, maar ik maak mij kwaad over dit verhaal: in mijn ogen (oké, inmiddels 56 jaar oud; ik ben óngetwijfeld 'ouderwetsch'...) zijn er een aantal Overheidstaken, die DUS NOOIT 'geprivatiseerd' mogen worden: één daarvan is het Openbaar Vervoer...
Moeten we wel zien dat we met z'n allen 2038 halen!