Ik vind dat ze het spoorbedrijf nooit hadden moeten splitsen, Particuliere vervoerders hadden nooit het spoorwegnet opmoeten komen. Een NS dat was het beste. Niet alleen voor het personeel maar ook zeer zeker voor de reizigers.
Op de Betuweroute zitten gewoon fasescheidingen, dit is gedaan zodat niet een leverancier alleen profiteert van de Betuweroute....
Wie zegt dat met een aanpassing van het beleid dit ook niet mogelijk was binnen 1 bedrijf als de NS oude stijl ??
Ok, we zullen daar uiteraard nooit een antwoord op krijgen, maar om daaruit de conclusie te trekken dat privatisering het enige redmiddel is, ook dat is kort door de bocht.
Het wachten is nu op de eerste reactie waarin wordt gezegd dat als HSA verkocht wordt we dan hopelijk ook verlost zijn van die lelijke krengen van Ansolda Breda. O, nou doe ik het zelf! Verdorie toch... mvg,Gert
Huub (redelijk overtuigd dat zonder de particuliere vervoerders er geen goederenvervoer van betekenis meer was geweest in NL)
En waarom?
Om er minder belastinggeld in te hoeven stoppen. Dat gedeelte mis ik eigenlijk een beetje in je verhaal.