Geert,Het wordt wel ingewikkeld om langere goederentreinen van en naar het hoofdspoor te rijden.Wellicht een idee om links de hoofdsporen verbinden met het linker (paarse) goederenspoor.
Elke keer als ik de titel van dit draadje zie in het linkermenu op het forum, moet ik lachen. Hoezo "klein" kopstation? Het is ondertussen uitgegroeid tot een respectabel emplacement met heel veel mogelijkheden.
Elke keer als ik de titel van dit draadje zie in het linkermenu op het forum, moet ik lachen. Hoezo "klein" kopstation?
Mijn belangrijkste commentaar:De groene en paarse sporen kan je vanuit het rood omcirkelde spoor bereikenDe oker sporen kan je enkel vanuit het geel omcirkelde spoor bereiken.In beide gevallen beperkt de lengte van het uithaalspoor je treinlengte aanzienlijk en dit maar krap aan in verhouding met de achterliggende sporenbundels.
Het is zelfs haast niet mogelijk. Je moet veel zaagbewegingen maken wil je de goederenwagens vanuit de haven of containeroverslag op het hoofdspoor kunnen brengen. En alles gaat via de goederenafwerking. Als daar wagons staan kan er geen trein vertrekken vanaf het gehele goederenemplacement. Arjens voorstel is een goede. Maar misschien kan je het depot meer naar de haven trekken. Ik heb even in paint wat getekend, ik weet niet of het uitvoerbaar is, maar misschien brengt het je op een gedachte:
goederenloods rechts gewoon weghalen. Die sporen heb je domweg te hard nodig als uithaalsporen. Dus zodra je daarwat neer zet kan d'r niks meer in of uitje goederenwisselkam iets naar links halen. Het scheelt niet veel, maar ..... mogelijk net genoeg in mijn voorstel heb je ook een gescheiden goederenomloopspoor. Ook niet onhandigeventueel kan je de loods links iets naar rechts halen waardoor je een derde boogspoor kan maken waardoor je en een vrij uithaalspoor naar links creëert tov je hoofdsporen en je creëert een "achterom" voor de paarse sporenIk zal d'r nog wel eens over doordenken, maar ..... DEUVM