Ik hoop dat je vooral het laatste niet meent: de rek is er in de bus-sector nu echt wel uit.Overigens reed het GVB en EBS gewoon prima door: EBS met genoeg bussen en slechts kleine vertragingen, ondanks dat de busbaan van Amsterdam naar Purmerend 1 platgereden sneeuwmassa was.NS moet zich diep gaan schamen: nog ver voordat er ook maar iets aan de hand was (zo ging het bijna precies 14 maanden terug ook) ging het halve land alvast plat.Ik weet niet of iemand het RTL-Z (of weet ik welk nieuws daar op RTL was) gezien heeft? Er was daar een woordvoerster van NS aan de telefoon, die de grootste moeite had zich eruit te lullen en daar niet in slaagde: je hoorde hoe ze eigenlijk gewoon niet uit kon leggen waarom er voor een paar centimeter sneeuw op sommige trajecten al anderhalf uur geen trein meer reed: Presentatrice: 'Zijn dat dezelfde Sprinters die 1 en 2 jaar geleden ook al voor problemen zorgden?'NS: "Nee.... het gaat om het traject... het heeft niets met materieel te maken'Presentatrice: "Maar zijn de Sprinters nu weer het probleem, of is het wat anders?'NS: "Nee, [korte stilte] het is het traject: op trajecten met Sprinters rijdt niets meer" [daar versprak ze zich eindelijk]Presentatrice: "Mevrouw xxxxx, nu snap ik het niet meer: wat is er nu aan de hand?'
Precies Hans, ik heb het ook niet over die hoge pieten, want de werklui op het spoor doen verder hun best.
Is het dan niet juist de investering waard om zeer dure sneeuwbestendige en sneeuwweerende apparatuur te kopen?
Bekijk het eens in het geheel, en bekijk eens het aantal keer dat je optijd op je bestemming bent, en het aantal keer dat je dat niet bent. Dan valt het allemaal best mee