Polen, goed idee - maar helaas, Prorail zou ze wel conform de Nederlandse cao moeten betalen... :-)
Volgens mij komen alle Plan V's weer uit de kast nu
nee, maar met een paar sneeuwruimploegen per groot station (in Polen zie je dat altijd 's winters) hoeft dat dus niet. Met minder ruimploegen gaat het ook, je kan misschien niet de hele dienstregeling te handhaven maar dan hoef je in elk geval niet het hele verkeer plat te gooien, want dat is gewoon niet nodig, je kan altijd nog pendelen en je maakt me niet wijs dat je die paar wissels niet met 5 man kan vrijhouden. Maar ja, dan moet je wel wíllen.
enne NS bedankt voor de koffie/warme drank
Begrijpend lezen is moeilijk, ik snap het, maar voor 3 vlokken sneeuw is het de moeite niet om zeer dure sneeuwbestendige en sneeuwweerende apparatuur te kopen,
Ik denk dat het Prorail en de NS geen zak uitmaakt of ze rijden of niet. De passagiers, hun klanten, zijn afhankelijk van Prorail en de NS en komen terug als de vorst voorbij is. Geen centje pijn dus.
Begrijpend lezen is moeilijk, ik snap het, maar voor 3 vlokken sneeuw is het de moeite niet om zeer dure sneeuwbestendige en sneeuwweerende apparatuur te kopen, blijkt maar weer. Ons spoorwegnet is overvol, allemaal vitale in elkaar verwezen schakels. Valt er 1 weg, dan klapt het spul in elkaar.
Ik vraag me toch af wat nu precies een 'wisselstoring' is? Gewoon een klomp sneeuw er tussen? Of nog meer?