Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06

Auteur Topic: Vreselijke sneeuwstormen teisteren Nederland  (gelezen 42470 keer)

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
Re:Vreselijke sneeuwstormen teisteren Nederland
« Reactie #60 Gepost op: 03 February 2012, 20:31:50 »
En aangezien de treinkaartjes in Nederland ongeveer de duurste van Europa zijn, moet er toch geld voor beschikbaar zijn.

Is dat wel zo ? Volgens buitenlandse collega´s die altijd de trein nemen vanaf Schiphol vinden ze het hier nogal goedkoop.

Vorig jaar in Londen wat prijzen gezien op het station daar, ik wist niet wat ik zag....
Of in Duitsland, voorbeeldje , kaartje Stuttgart - Munchen is 54 euro.....

Dus of de trein in NL nou zo extreem duur is....    ::)

Maar, ik kan er naast zitten, ik zit zelf hooguit 1x per jaar in de trein, naar Eurospoor  ;)

Gr.

Ferry

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #61 Gepost op: 03 February 2012, 20:33:28 »
@Rick: Hangt van de investeringskosten af en de gederfde inkomsten als je de investering niet doet. Als je bij wijze van spreken zonder de investering ca. €1 mln aan inkomsten derft, maar de investering €2 mln is, dan is het (bedrijfsmatig) niet zinnig om de investering te doen. De kosten zijn dan hoger dan de opbrengsten.

Gek, ik hoor ze daar nooit over als verklaring; "Een paar keer per jaar een gigantische bende op het spoor hoort er gewoon bij want dat is nou eenmaal stukken goedkoper dan een probleemloos winterbedrijf".

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #62 Gepost op: 03 February 2012, 20:36:53 »
Ik vraag me toch af wat nu precies een 'wisselstoring' is? Gewoon een klomp sneeuw er tussen? Of nog meer?

Beste Ivo, een wisselstoring is inderdaad zoals Rene W al schrijft een wissel welke niet meer te bedienen is. Dit kan zijn dat de beveiliging geen wisselstand meer ziet door wat voor reden dan ook. Als er een klomp ijs tussen de wisseltong en de spoorstaaf komt, zal het wissel niet geheel dichtgestuurd kunnen worden en is het onveilig om een trein hieroverheen te sturen. Dan is er dus ook een wisselstoring.

Groeten,

Christoph

haes

• Offline Offline
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
« Reactie #63 Gepost op: 03 February 2012, 20:39:11 »
Mijn schoonzoon is nu al vanaf kwart voor zes onderweg vanaf Amsterdam Bijlmer Arena en hij staat nu al op Weesp.Ga hem maar zo halen met de auto.

Leve de NS(maar dan wel in model!!!)

Status update snel voor alle spotters!!! er rijdt weer een sprinter van Weesp naar Almere ev
« Laatst bewerkt op: 03 February 2012, 20:41:39 door haes »
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #64 Gepost op: 03 February 2012, 20:39:30 »
@pruteser: Zo'n uitleg scoort slecht bij de politiek (en bij de kiezers), dus dat zul je niet snel horen. Maar in feite gaat het daar wel om.
Grt, Wim

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 03 February 2012, 20:40:54 »
Deze is wel aardig:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=4fyy5Cr1QEQ

Samenvatting: trein komt vast te zitten in de sneeuw. Dus sturen ze een andere om hem eruit te slepen. Maar die komt ook vast te zitten. Dus sturen ze een derde. En die komt ook vast te zitten. Dus moet er uiteindelijk een vierde aan te pas komen.

Hier in Malta is het momenteel 13 graden, dus het valt reuze mee met de sneeuw. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

tinus

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 03 February 2012, 20:42:22 »
Waarom zien ze de oplossing hier in den haag niet?

't Is zo simpel:

Overal waar nu spoor ligt gewoon asfalteren ;D ;D ;D.

Tinus.

henk

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 03 February 2012, 20:43:37 »
Gaaaap.

Gek, ik hoor ze daar nooit over als verklaring; "Een paar keer per jaar een gigantische bende op het spoor hoort er gewoon bij want dat is nou eenmaal stukken goedkoper dan een probleemloos winterbedrijf".

Dat is inderdaad gek, want daar zou de discussie over moeten gaan. Welke maatregelen dragen bij aan het voorkomen van dergelijke toestanden, wat kost dat en hoeveel hebben we over voor die pakweg ene sneeuwdag per jaar. Dan kunnen al die verhalen over Zwitserland, Zweden, Polen en weet ik veel ook in perspectief worden gezet. Ik heb geen idee hoor, maar het zou fijn zijn als een kamerlid aan de minister vraagt dat eens op een rijtje te zetten als dat mogelijk is. Zinvoller dan maar weer blaten dat het toch schande is en niet zou moeten mogen en weet ik veel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 03 February 2012, 20:48:10 »
@tinus: Ja, op asfalt heb je vandaag geen last van vertragingen... :-\

Ik vond het vandaag overigens wél leuk. Beetje langer onderweg, per auto, naar huis toe maar wat maakt dat uit. Op het spoor is het natuurlijk wel wat minder en dan vooral de communicatie... Hebben ze daar persvoorlichters met een Irakeese vooropleiding? En Henk ;goed betoog.
No dress rehearsel, this is our life.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #69 Gepost op: 03 February 2012, 20:48:50 »
Precies.Ik werk ook bij het OV(bus)en daar kan het ze ook geen moer schelen als het in de soep loopt.
Kortom er moet meer concurentie komen. ;D
gr Ed.
Ik hoop dat je vooral het laatste niet meent: de rek is er in de bus-sector nu echt wel uit.

Overigens reed het GVB en EBS gewoon prima door: EBS met genoeg bussen en slechts kleine vertragingen, ondanks dat de busbaan van Amsterdam naar Purmerend 1 platgereden sneeuwmassa was.

NS moet zich diep gaan schamen: nog ver voordat er ook maar iets aan de hand was (zo ging het bijna precies 14 maanden terug ook) ging het halve land alvast plat.

Ik weet niet of iemand het RTL-Z (of weet ik welk nieuws daar op RTL was) gezien heeft? Er was daar een woordvoerster van NS aan de telefoon, die de grootste moeite had zich eruit te lullen en daar niet in slaagde: je hoorde hoe ze eigenlijk gewoon niet uit kon leggen waarom er voor een paar centimeter sneeuw op sommige trajecten al anderhalf uur geen trein meer reed: Presentatrice: 'Zijn dat dezelfde Sprinters die 1 en 2 jaar geleden ook al voor problemen zorgden?'
NS: "Nee.... het gaat om het traject... het heeft niets met materieel te maken'
Presentatrice: "Maar zijn de Sprinters nu weer het probleem, of is het wat anders?'
NS: "Nee, [korte stilte] het is het traject: op trajecten met Sprinters rijdt niets meer" [daar versprak ze zich eindelijk]
Presentatrice: "Mevrouw xxxxx, nu snap ik het niet meer: wat is er nu aan de hand?'

Joost.

• Offline Offline
    • Foto Website
« Reactie #70 Gepost op: 03 February 2012, 20:49:11 »
Als de overheid iedereen zo graag met de trein wil laten reizen, dan moet dezelfde overheid er ook voor zorgen dat de spoorwegen betrouwbare vervoerders zijn. En aangezien de treinkaartjes in Nederland ongeveer de duurste van Europa zijn, moet er toch geld voor beschikbaar zijn. Niet alles kan zomaar afgeroomd worden voor zgn "algemene" middelen.

Je weet dat tuinonderhoudsbedrijf de NS en AntiRail private ondernemingen zijn?

Gr Joost

clickmaniac

• Offline Offline
  • The perfect is the enemy of the good
« Reactie #71 Gepost op: 03 February 2012, 20:53:31 »
Lijken me hele redelijke vragen, benieuwd naar het antwoord.   

Gaaaap.

Dat is inderdaad gek, want daar zou de discussie over moeten gaan. Welke maatregelen dragen bij aan het voorkomen van dergelijke toestanden, wat kost dat en hoeveel hebben we over voor die pakweg ene sneeuwdag per jaar. Dan kunnen al die verhalen over Zwitserland, Zweden, Polen en weet ik veel ook in perspectief worden gezet. Ik heb geen idee hoor, maar het zou fijn zijn als een kamerlid aan de minister vraagt dat eens op een rijtje te zetten als dat mogelijk is. Zinvoller dan maar weer blaten dat het toch schande is en niet zou moeten mogen en weet ik veel.

Maarten43

• Offline Offline
  • Tb
« Reactie #72 Gepost op: 03 February 2012, 21:20:22 »
Ik reis bijna nooit met de trein, dus kan er niet veel over oordelen, maar ze doen er alles aan
om de reizigers vandaag op de plaats van bestemming te krijgen. al duurt het tot middennacht.
( laatste nieuws)

Een beetje respect vind ik dus wel op zijn plaats, zeker als wij zelf al lang droog en warm thuis zitten
terwijl de mensen van NS en proRail doorwerken.

Groeten,
Maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #73 Gepost op: 03 February 2012, 21:24:46 »

Niet meer dan normaal dat ze hun best doen, zeker omdat ze iedere keer weer roepen dat ze nú wel klaar zijn voor de winter.....
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

haes

• Offline Offline
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
« Reactie #74 Gepost op: 03 February 2012, 21:26:58 »
Maarten,
dit gaat echt niet over de mensen die in weer en wind het werk uitvoeren maar over de sukkels van NS die hoog en droog dit soort beslissingen nemen en elk jaar een dikke bonus in hun zak steken voor dit soort wanstaltige dienstverlening. De mensen in het veld doen wel het werk. Vandaag waren de meeste machinisten op Utrecht centraal dusdanig in de war van de chaos dat ze ook niets meer kunnen betekenen voor het bedrijf.
Ik zeg ontslaan die top en de minister van verkeer erbij

Hans
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen