En aangezien de treinkaartjes in Nederland ongeveer de duurste van Europa zijn, moet er toch geld voor beschikbaar zijn.
@Rick: Hangt van de investeringskosten af en de gederfde inkomsten als je de investering niet doet. Als je bij wijze van spreken zonder de investering ca. €1 mln aan inkomsten derft, maar de investering €2 mln is, dan is het (bedrijfsmatig) niet zinnig om de investering te doen. De kosten zijn dan hoger dan de opbrengsten.
Ik vraag me toch af wat nu precies een 'wisselstoring' is? Gewoon een klomp sneeuw er tussen? Of nog meer?
Gek, ik hoor ze daar nooit over als verklaring; "Een paar keer per jaar een gigantische bende op het spoor hoort er gewoon bij want dat is nou eenmaal stukken goedkoper dan een probleemloos winterbedrijf".
Precies.Ik werk ook bij het OV(bus)en daar kan het ze ook geen moer schelen als het in de soep loopt.Kortom er moet meer concurentie komen. gr Ed.
Als de overheid iedereen zo graag met de trein wil laten reizen, dan moet dezelfde overheid er ook voor zorgen dat de spoorwegen betrouwbare vervoerders zijn. En aangezien de treinkaartjes in Nederland ongeveer de duurste van Europa zijn, moet er toch geld voor beschikbaar zijn. Niet alles kan zomaar afgeroomd worden voor zgn "algemene" middelen.
Gaaaap.Dat is inderdaad gek, want daar zou de discussie over moeten gaan. Welke maatregelen dragen bij aan het voorkomen van dergelijke toestanden, wat kost dat en hoeveel hebben we over voor die pakweg ene sneeuwdag per jaar. Dan kunnen al die verhalen over Zwitserland, Zweden, Polen en weet ik veel ook in perspectief worden gezet. Ik heb geen idee hoor, maar het zou fijn zijn als een kamerlid aan de minister vraagt dat eens op een rijtje te zetten als dat mogelijk is. Zinvoller dan maar weer blaten dat het toch schande is en niet zou moeten mogen en weet ik veel.