Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ECoS II (ESU), of Central Station (Marklin)? door Jan-Peter
Vandaag om 15:14:12
Cranicher Altbahn door Romavami
Vandaag om 15:07:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 15:06:17
Vorarlberg (Oostenrijkse treinbaan....n-spoor) door v140
Vandaag om 15:03:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 15:00:45
Schakelen DR4018 door GertW
Vandaag om 14:45:46
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Ryantjuh
Vandaag om 14:38:38
Kleine boutjes vastzetten? door Pauldg
Vandaag om 14:23:19
Jacobs draaistellen maken/ontwerpen door nighttrain1
Vandaag om 14:06:15
Baanbouw Bosje77 door puntenglijder
Vandaag om 14:05:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:03:16
Oeps door Karben
Vandaag om 13:56:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:52:53
Update: baan in de tropen door zuylen
Vandaag om 13:15:19
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
Vandaag om 13:05:04
Frans diorama 1:48 door BartvD
Vandaag om 13:02:14
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RobbertJan
Vandaag om 13:01:32
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 12:47:40
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door janw
Vandaag om 12:38:39
Flacatlan in N door Frank69
Vandaag om 12:26:58
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 12:04:48
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:59
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Edsko Hekman
Vandaag om 11:19:49
Brugstekkers 8-polig: alle identiek? door henk
Vandaag om 11:08:23
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Wim Corduwener
Vandaag om 11:07:02
LIMA 149803G Lubeck-Buchener Eisenbahn Digitaal ombouwen door 008200
Vandaag om 10:55:45
De Hondsrugbaan, H0 door Dion
Vandaag om 10:47:07
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM” door ronald1956
Vandaag om 10:38:37
Liliput 6400 met 2 motoren, onderdelen gezocht, en hoe aandrijving openen? door 008200
Vandaag om 09:40:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:15:27
  

Auteur Topic: Artitec H0 2012  (gelezen 68552 keer)

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3318
    • Zeedoorn
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #450 Gepost op: 20 september 2012, 22:33:54 »
Dat is inderdaad heel irritant van de Ipad. En ik kan het nergens uitzetten..

Groet,
Chris

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3411
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #451 Gepost op: 20 september 2012, 22:36:16 »
Nog een klein (mogelijk?) kritiekpuntje :

Op het stel staat, als ik het goed lees, een revisiedatum van 1963. Dat zou betekenen dat het model eigenlijk een omgekeerd L-sein moet tonen, welk immers in 1963 werd ingevoerd (anders is inzet qua tijdperk wel HEEL beperkt) Ik lees in de bespreking van Chris wat over 2 pitten frontsein. Is dat 3e sein wel op de print aanwezig en via decoder inschakelbaar?

Zou idd driepits moeten tonen. Zie:

Ander punt is de vouwbalg. Op dit model van de 82 is een brede (harmonica-vorm) vouwbalg toegepast. Een vreemd compromis tussen de smalle balg en de eerste uitvoering met linnen flappen aan de wagenbakzijkanten.
Een 'dunne' balg was bij deze uitvoering beter op z'n plek geweest.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Gert1

  • Gast
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #452 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:23 »
Fraaie plaat Wim. In Sneek, neem ik aan?

mvg,
Gert

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 689
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #453 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:43 »
Zeker op een iPad ingetikt? Die dingen maken soms de vreemdste woorden van wat je eigenlijk intikt...

mvg,
Gert

Onder instellingen, algemeen, auto-correctie uitzetten?

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #454 Gepost op: 20 september 2012, 22:39:56 »
Gert,

Dank voor je bericht. Bericht heb ik opgesteld op een IPhone. Post heb ik inmiddels aangepast.

Groet Maikel

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8460
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #455 Gepost op: 20 september 2012, 22:46:52 »
Fraaie plaat Wim. In Sneek, neem ik aan?
Komt uit het boek Dieselend door Nederland, ik zie vaker oude platen geplaatst door Wim, zijn die van jou zelf, of ben je negatiefhouder? Ik zie er namelijk (bijna?) nooit een bronvermelding bij...
De smalle vouwbalg zou ik meer fout vinden dan de brede... In elk geval in 1965 had de 82 nog een brede balg (d.w.z. afdichting met rubber flappen). Att heeft er m.i. dus goed aangedaan een brede te plaatsen zoals met de Blauwe Engel gedaan heeft...


@Maikel, dat 3e frontsein kun je gewoon laten zitten...
« Laatst bewerkt op: 20 september 2012, 23:16:46 door Mispoes »
Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #456 Gepost op: 20 september 2012, 23:06:57 »
Die berichten over de gele 183 met snor doen mij herinneren aan Zwolle Rangeer waar dit stel uiteindelijk terzijde stond naast Plan T 515. Laatstgenoemde is uiteindelijk toch weer op de baan gekomen, terwijl de 183 na militaire(?) oefeningen naar de sloop werd afgevoerd.

Artitec, de 183 een idee voor 2013? En Roco, een gele 515?

Henk

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
Re:Artitec H0 2012
« Reactie #457 Gepost op: 20 september 2012, 23:08:37 »
Beste Frank,

Denk dat het voor mij tijd wordt om naar bed te gaan, ben namelijk niet zo scherp meer.
Ik dacht dat de gele NS DE-2 met reclamebanden welke Artitec nu uitbrengt geen derde frontsein heeft, dat heb ik dus verkeerd gedacht het model heeft deze namelijk wel. Mocht ik besluiten om een gele DE-2 aan te passen, dan zou ik dus alleen het nummer en de snor moeten aanpassen.

Ik wilde dit toch wel even verduidelijken om te voorkomen dat er onduidelijkheden omtrent het model ontstaan.

Mvg Maikel