Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 22:08:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:06:36
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 22:05:44
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
Vandaag om 22:05:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:38:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:30:51
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:28:38
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:25:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 21:19:04
Magneet koppelingen voor Bemo door martijn v m
Vandaag om 21:07:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 21:04:42
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
Vandaag om 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
Vandaag om 20:34:06
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 20:32:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 20:24:08
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
Vandaag om 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
Vandaag om 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 17:56:24
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door aad52
Vandaag om 17:19:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:03:29
Configureren GCA50/GCA50a door Gijs
Vandaag om 15:35:03
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:34:23
  

Auteur Topic: Transportmuseum Lelystad  (gelezen 26159 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7604
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #90 Gepost op: 01 September 2017, 14:54:01 »
Misschien komt een dergelijke reactie wel voort uit het keer op keer met veel publiciteit, branie en bravour bekend maken dat er weer iets gevonden is, terug naar Nederland gehaald en opgeknapt gaat worden, wat jaren later nog staat te verkommeren, verroesten en verrotten.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #91 Gepost op: 01 September 2017, 15:10:22 »
Begrijpelijk, en dat brengt de museumwereld helaas wel schade toe. Denk maar aan andere, met veel bombarie gepresenteerde plannen....

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #92 Gepost op: 01 September 2017, 15:18:08 »
Het probleem waar ik helaas tegenaan loop is dat betrokkenen wel willen vertellen, maar het liever niet gepubliceerd zien in combinatie met hun naam. Daar moet ik nog even wat op verzinnen  ;)

Eelco

De Britten hebben daar een degelijke oplossing voor: zij noemen in dat geval als bron Mr. A.N. Other -- echt waar!

Dirk

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7604
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #93 Gepost op: 01 September 2017, 15:48:08 »
Begrijpelijk, en dat brengt de museumwereld helaas wel schade toe. Denk maar aan andere, met veel bombarie gepresenteerde plannen....

Daarom Eelco en ik ben van mening dat je dan maar "met de billen bloot" moet, eerlijk toegeven wat er fout gegaan is, duidelijk maken wat er moet gebeuren om de zaak weer "vlot te trekken" en op die basis nieuwe bronnen aanboren om het project WEL af te maken.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22532
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #94 Gepost op: 01 September 2017, 16:18:07 »
Ik hoef geen namen, maar wel het verhaal. Ben reuzebenieuwd naar de exploitatieplannen. Dus wanneer kunnen we publicatie verwachten Eelco?  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

guest7823

  • Gast
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #95 Gepost op: 01 September 2017, 16:19:31 »
het is dus STICHTING TEE ........

En bij een stichting is de ENIGE partij die over zake beslist het stichtingsbestuur en als een bestuurslid als enige overblijft dan gaat d'r maar een persoon over, nl het overgebleven bestuurslid.......

En zo'n stichting kan eindeloooooooos blijven bestaan. Maar dat laatste overgebleven lid wegkrijgen ....... aint going to work  ;D

Je kan dit antwoord niet leuk vinden, maar .... het gewoon voor waar aannemen is het makkelijkste  (y)

En nee, nog Eelco nog ik zijn bestuursleden van de stichting TEE. Alleen we hebben beide wel regelmatig contact met mensen die in en om de stichting hebben gezeten. Maar het is niet onze rol om die kennis publiekelijk te delen. En dat om bovengenoemde redenen:

Een paar grotere geesten dan ik (maar wiens inzet en kennis ik blind vertrouw) hebben er hun blik over laten schijnen en besloten dat "rustig afwachten" de enige optie is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #96 Gepost op: 01 September 2017, 22:09:22 »
Het spijt me zeer, maar een TEE DE IV gaat er nooit meer komen. Het hercreëren en op het spoorwegnet toegelaten krijgen van een herbouwde motorwagen is zo goed als onmogelijk en een serieuze poging zou minimaal enkele miljoenen kosten. Zeker als je dat grensoverschrijdend zou willen inzetten.

Een kostendekkende exploitatie van dieselmaterieel op de hoofdlijn is eveneens niet reëel. De groep liefhebbers is eenvoudigweg te klein. Kijk voor de aardigheid even naar de website van de stichting DE3 (wegens gebrek aan belangstelling gaat de rit niet door…)

Wil je de massa bereiken dan moet er stoom uit komen. Of je moet een beroemde DJ regelen die erop blijft hameren hoe bijzonder het is  ;) En zelfs dan valt het niet mee om het zaakje in de lucht te houden. Groot respect dus voor de projecten die wel lukken!
Om je even uit de droom te helpen, géén enkel stuk museummaterieel laat zich kostendekkend exploiteren hoor, ook een stoomlokomotief niet die in exploitatie nog duurder is dan een diesel...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #97 Gepost op: 02 September 2017, 13:03:42 »
Of er nou wel onenigheid in een club is of niet,
Of men te voorbarig is geweest en te patserig over kwam of niet,
Of het wellicht toch beter had geweest om dingen anders aan te pakken of niet,
Het enigste wat momenteel prioriteit verdient mijn inziens,is zorgen dat wat er is aan treinstel,dat dat goed en droog word opgeborgen.
Daarna kan men bekijken wat men als club wel of niet gaat doen verder.
Al blijft het een beetje vreemd dat het (zo lijkt het tenminste voor de buitenwereld)er niet goed is overdacht wat men zich op de hals haalde door dit stel hierheen te halen,zowat iedereen kan toch wel vertellen dat een compleet nieuwe motorwagen bouwen volgens specs van die treinserie met zo min mogelijk compromissen,dat dat HEEL veel geld gaat kosten  ::)
En dan nog de kosten voor opknappen,keuren enz enz voor het hele stel,ook niet bepaald goedkoop.
We zullen hopelijk t.z.t. wel te horen krijgen waarom er een lange stilte heerst daar en wat er verder gaat gebeuren,als er überhaupt ooit nog iets gaat gebeuren.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #98 Gepost op: 02 September 2017, 14:39:16 »
Toch nog maar eens goed lezen wat Paul Bender hierboven heeft geschreven en begrijpen wat hij daarmee zegt.

Dirk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #99 Gepost op: 02 September 2017, 20:58:46 »
Om je even uit de droom te helpen, géén enkel stuk museummaterieel laat zich kostendekkend exploiteren hoor, ook een stoomlokomotief niet die in exploitatie nog duurder is dan een diesel...

Ehhh... mag ik het daar mee oneens zijn ?  ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #100 Gepost op: 02 September 2017, 21:59:52 »

Laat ik zeggen dat jullie héle goede en trouwe klanten hebben in een iets afwijkende bedienende sector ;)
« Laatst bewerkt op: 02 September 2017, 23:14:48 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd, tekst in bericht hierboven al »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #101 Gepost op: 05 September 2017, 19:05:55 »
Inzet van museummaterieel in een historische context, laten we het daar dan op houden. Een oude dieselloc commerciële ritten laten rijden kan wel uit ja ;)

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #102 Gepost op: 06 September 2017, 15:53:00 »
Wanneer komt een of andere provinciale bestuurder er achter dat als ze de concessie voor een secundaire lijn aan een museumorganisatie gunnen, er helemaal geen subsidie bij hoeft, maar ze zelfs een aandeel in de winst kunnen vragen?

Dirk

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #103 Gepost op: 06 September 2017, 20:00:34 »
Het transport museum krijgt geen secundaire lijn. Dus een provinciale bestuurder van Flevoland hoeft er niet eens aan te denken  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Transportmuseum Lelystad
« Reactie #104 Gepost op: 06 September 2017, 22:01:10 »
Wanneer komt een of andere provinciale bestuurder er achter dat als ze de concessie voor een secundaire lijn aan een museumorganisatie gunnen, er helemaal geen subsidie bij hoeft, maar ze zelfs een aandeel in de winst kunnen vragen?

Dirk
En waar gaat die museumorganisatie dan van leven ?

Nogmaals, het onderhoud van materieelpark en de infra kost een musea genoeg, dat ze van de opbrengst van kaart verkoop alleen doorgaans niet rond kunnen komen hoor.