Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Auteur Topic: BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen  (gelezen 82408 keer)

arnout

• Offline Offline
Re: BNLS Baanbreker - De Oersik NS122 van MesuModellen
« Reactie #285 Gepost op: 03 mei 2018, 23:04:35 »
Hoi wim,

Wat kost een kant en klare?

Gr Arnout

WimM

• Moderator
  • Offline Offline
« Reactie #286 Gepost op: 03 mei 2018, 23:56:30 »
Hallo Arnout,

Ik heb nog een paar kant en klare exemplaren op voorraad.
Zowel in de NS kleuren als in het S.G.B licht groen. Goed rijdend, analoog.
Het is 375, maar ik mag hier geen commerciële dingen doen. Dus je krijgt een Pb.
Ik kan er wel een decoder inbouwen, voor meerprijs.
Met vriendelijke groeten,
Wim

Pauldg

• Online Online
« Reactie #287 Gepost op: 04 mei 2018, 09:10:37 »
Hallo,

Bij deze wil ik de NS100 Oersik weer eens onder de aandacht brengen
Na het stoppen van de NS600/2000, vraag ik me af, of ik ook niet zal stoppen met de NS100.
Ik heb nog een paar bouwsets. Maar die paar sets heb ik nu al heel lang.

Er komen geregeld geïnteresseerden langs, die vervolgens zeggen: de volgende keer kom ik 't bouwset kopen.
Maar iets verkopen? Nee.
Volgens mij denkt men: Mesu houdt z'n spullen tot in der eeuwigheid in voorraad. Ik mot eerst m'n Artitec kopen want die dreigen al snel uitverkocht te zijn.
En ik maar wachten. :'( Hoeveel beurzen ik al bijna niks verkocht heb. Dan ga je denken om er maar mee te kappen
Ik heb ze Zaterdag a.s. weer bij me. Dus wie er nog één wil aanschaffen, niet te lang wachten.
Dank u. Tot ziens,

Wim

Als je ziet hoe enthousiast de spoor 0 en 1 gemeenschap nu met een oersik project aan de slag gaat had je wellicht veel meer dankbare afnemers gehad bij een nummertje opschalen.

Maar dat is al heel vaak gezegd :-)
When in Paris, do as the romans do....

frank002

• Online Online
  • * de eerste, dat er nog maar meer mogen volgen
« Reactie #288 Gepost op: 04 mei 2018, 09:33:28 »
Het een sluit het ander niet uit.
Ik heb hier zowel een H0 als spoor 0 liggen om te bouwen.

Frank

WimM

• Moderator
  • Offline Offline
Re: BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen
« Reactie #289 Gepost op: 10 september 2018, 18:52:58 »
Hallo,

Afgelopen tijd ben ik keihard bezig geweest een aantal gebouwde Oersikken te bouwen.
Solderen tijdens een hittegolf heeft het voordeel dat het iets sneller gaat met solderen... :P

Er zijn wat omissies in de zelfbouwsets samenbouwtekeningen:
Bij deze een aanvulling op de bouwbeschrijving/samenbouwtekening blad 7. Voor de zelfbouwers dus.

Ik heb de aanvullingen aangegeven met een blauwe wolk.
Het gaat daarbij voornamelijk om de juiste plaatsing van de schroefjes: de M1.4x2 cilinderkop en verzonken kop schroefjes.
Als de schroefjes niet op de juiste locatie gebruikt worden zal de aandrijving niet of minder goed in de kap passen.
Het is zeer krap in de kap en de aandrijving past er net in als je het goed doet.

Ook kan het voorkomen dat het vliegwiel aanloopt op de bodem-sluitplaat van de aandrijving.
Eén en ander is afhankelijk van hoever deze plaat naar binnen is gaan zitten bij de bouw door de  samenstelling van het tussenschot.
M.a.w. een beetje afschuinen van de opstaande kanten van de bodemplaat is de oplossing.
Dan draait de hoofdas altijd goed en soepel rond. En dat is een voorwaarde voor goede loop van de loc.

Als er nog meer op- of aanmerkingen zijn houdt ik me van harte aanbevolen.
Groet

Wim Mesu