Het werkt bij de Blokkendoos ook. Daar zit de motor bepaald niet in het midden en wordt het tweede draaistel door een flinke cardanas aangedreven. Gaat prima en de as loopt gewoon tussen de bankjes door. Plan T met aandrijving op maar één draaistel zou ik niet slim vinden.
Nog weinig gelezen hier over de nieuwe Roco centrale. Dat is toch wel een GROOT nieuwtje. Door de koppeling met de appeltjes en hun concurenten hebben opa en zijn kleinzoons ineens iets gemeenschappelijks. Het zal technisch wel geen heel grote stap zijn, maar voor de beeldvorming is heel belangrijk: treintjes krijgen iets hips, iets moderns. Ik denk dat dit toch wel het belangrijkste nieuws uit Neurenberg is. Andere fabrikanten zullen wel snel volgen met iPhone en treinbesturing. Dit nieuws is toch wel erg ondergesneeuwd tussen de 25-ste variant van een goederenwagon en het zoveelste rijtuig van de NS. Natuurlijk ben ik heel blij met de komende 1200, maar dat is Roco 2013Piet
Andere fabrikanten zullen wel snel volgen met iPhone en treinbesturing. Dit nieuws is toch wel erg ondergesneeuwd tussen de 25-ste variant van een goederenwagon en het zoveelste rijtuig van de NS.
Andere fabrikanten zullen wel snel volgen met iPhone en treinbesturing.
Maar dan nog. Als ik wil bellen pak ik een telefoon, niet als ik met de trein wil spelen.Ik wil naar mijn baan kijken, niet naar een of ander beeldscherm.Aan mij is deze (ik noem het even 'onzin') dus niet besteed.
Op deze foto zie je echter weer 2 grote openingen voor tandwielkasten en de twee draaistellen erboven lijken me ook voorzien van een tandwielkast.
ja, ik ben nog steeds benieuwd hoe het met de letterkes op die Frico Oppeln komt.... grtz,Wim