Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MetalForever
Vandaag om 08:27:25
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door spoorijzer
Vandaag om 07:45:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door ronald1956
02 September 2025, 23:04:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
02 September 2025, 22:44:07
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Pauldg
02 September 2025, 22:32:13
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
02 September 2025, 22:28:32
ACTS containerwagens door Michiel 80
02 September 2025, 22:11:41
Veevervoer ss/ ns door prutser
02 September 2025, 22:10:10
Station Roodeschool door Torikoos
02 September 2025, 21:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
02 September 2025, 21:43:43
NS-1000 in spoor-1 door arnout
02 September 2025, 21:16:37
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen door Ferdinand Bogman
02 September 2025, 20:27:51
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
02 September 2025, 20:15:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Wummeke
02 September 2025, 20:07:22
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
02 September 2025, 19:27:57
NS 8400 van Werps door prutser
02 September 2025, 19:14:30
TEE / Rheingold door VictorPM
02 September 2025, 18:25:53
Da's Daz 2 door BartvD
02 September 2025, 18:02:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
02 September 2025, 17:35:15
Minder wissels door 1200blauw
02 September 2025, 17:31:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 September 2025, 16:01:51
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
02 September 2025, 15:36:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
02 September 2025, 15:15:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 September 2025, 14:40:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
02 September 2025, 13:50:51
Raadplaatje door grossraumwagen
02 September 2025, 13:45:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 September 2025, 12:49:19
27 september Afscheid ICR door Thom
02 September 2025, 12:27:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
02 September 2025, 12:14:31
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
02 September 2025, 11:18:18
  

Auteur Topic: Roco H0 2012  (gelezen 270980 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #360 Gepost op: 06 February 2012, 22:38:06 »
Bij de groene Plan T staat: "Betriebszustahd 1970er Jahre".

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22551
Re:Roco H0 2012
« Reactie #361 Gepost op: 06 February 2012, 22:42:36 »
Ja, en dat komt overeen met de vishaken op de foto.  :(
Er staat dan weer wel tijdperk III bij, maar correcte tijdperkindeling is geen sterk punt van Roco.

Als plan V en plan T dan toch kort na elkaar komen, dan hadden ze wel wat tijdperkspreiding kunnen toepassen en zo in één jaar een wat grotere doelgroep blij kunnen maken. Lijkt me ook beter voor de aanschafspreiding van veel mensen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #362 Gepost op: 06 February 2012, 22:50:12 »
Zou jij dan zowel een gele Plan V tijdperk IV als een groene Plan T tijdperk III aanschaffen?
Kan natuurlijk, maar gevoelsmatig zijn dat toch heel verschillende tijdperken.

Komt misschien omdat ik Plan T nooit in het groen heb meegemaakt en Plan V eigenlijk niet eens anders ken dan in het geel, geel en nog eens geel. Ik ben duidelijk van de generatie die bij een Nederlandse trein automatisch het beeld van een Plan V of een Hondekop voor zich ziet.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Roco H0 2012
« Reactie #363 Gepost op: 06 February 2012, 22:52:19 »
Van mij hij in het groen met vishaken. Het concrete probleem dat ik heb is dat LSM een vrij groot gat in mijn budget heeft geslagen. Nou ja, we zien wel. Ik schat zo'n €400 voor een Plan T, dus ik laat me graag aangenaam verrassen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #364 Gepost op: 06 February 2012, 22:55:57 »
Adviesprijzen Plan T: gelijkstroom analoog EUR 369,-, gelijkstroom sound EUR 439,-.
Dat valt dus al naar gelang je auditieve voorkeuren mee of tegen.

Bij jouw hofleverancier te Vlaardingen liggen de prijzen natuurlijk nog iets lager.

mvg,
Gert


PS: Prijzen voor de soundversies zijn recent verlaagd in verband met de overstap van Roco van ESU naar Zimo.
Het prijsvoordeel wordt doorgegeven aan de klanten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22551
Re:Roco H0 2012
« Reactie #365 Gepost op: 06 February 2012, 22:58:08 »
Zou jij dan zowel een gele Plan V tijdperk IV als een groene Plan T tijdperk III aanschaffen?
Kan natuurlijk, maar gevoelsmatig zijn dat toch heel verschillende tijdperken.

Nee, juist niet. Mij lijkt het ook zakelijk handiger als mensen het eerste jaar een plan V en het tweede jaar een plan T uit hetzelfde tijdperk kunnen aanschaffen of omgekeerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Roco H0 2012
« Reactie #366 Gepost op: 06 February 2012, 22:59:02 »
Adviesprijzen Plan T: gelijkstroom analoog EUR 369,-, gelijkstroom sound EUR 439,-.
Dat valt dus al naar gelang je auditieve voorkeuren mee of tegen.

Kijk, ik dacht al, laat ik een beetje hoog inschatten, dan is mijn avond ook weer goed. :)

Geluid boeit me simpelweg niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #367 Gepost op: 06 February 2012, 23:12:47 »
Nee, juist niet. Mij lijkt het ook zakelijk handiger als mensen het eerste jaar een plan V en het tweede jaar een plan T uit hetzelfde tijdperk kunnen aanschaffen of omgekeerd.

Oke. Ja, dat is ook mijn idee. Dit jaar een gele Plan V en in 2012 een gele Plan T.
En mocht er dan in 2014 een interessante gele Plan V variant komen, dan wil ik die ook nog wel overwegen.

Het zou mij niet verbazen als men bij Roco met een schuin oog heeft gekeken naar het succes met de Hondekoppen bij Piko. Piko en Scaletrading hebben een enorm succesnummer gerealiseerd en hebben een 'jaarlijks abonnementje' op dat succes met steeds weer een nieuwe variant.
Wie herinnert zich nog dat aan het begin van deze eeuw er ook al sprake was van een Piko Hondekop en dat die toen werd afgeblazen?

Anyway, ik gun Roco van harte een soortgelijk langjarig succes met Plan V/T!

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Roco H0 2012
« Reactie #368 Gepost op: 07 February 2012, 08:03:19 »
In dat Italiaanse TEE treinstel (u weet wel die met zinkpest) zit de motor in het bagage deel en voor een klein gedeelte in het reizigerscompartiment. De motor steekt niet boven de ramen uit.  Dat dat bij de Plan V/T van Roco wel het geval is, vind ik toch wel een beetje jammer.  Waarom geen motor zoals in de Lint toegepast is gebruiken? 

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Roco H0 2012
« Reactie #369 Gepost op: 07 February 2012, 08:09:39 »
Een lichtere motor moet ook weer gecompenseerd worden.
Zeker met het oog op de plan T.

En de prijzen van de stellen vallen mij iig mee, vergeleken met andere 2-tjes.

Roco (y).


Tinus.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Roco H0 2012
« Reactie #370 Gepost op: 07 February 2012, 08:15:36 »
Dan zet je er twee in (plan V) Voor de T zou de motor in de bagage afdeling kunnen

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Roco H0 2012
« Reactie #371 Gepost op: 07 February 2012, 08:19:29 »
Bij deze zal ik mijn opmerking met de foute neus van de Plan V terug nemen! Op de Roco plaatjes oogt het wel een prachtig neus te werden. Ook de rest ziet er echt mooi uit, zo dat ik hem zekker voor Gouda ga aanschaffen.

Wat de Motor betreft: Ik lieg er helemaal niet waker van de positie van de motor! Ik vind zon grote stevige motor meer betrouwbaar dan zo'n klein Artitec ding. Bij de Synthus zijn ook aal wacht klachten gekomen omdat de Motor hier vaak stuk gaat, ook zo'n klein dingetje....

Nog een vraag: Zijn alle Plan Vs van dit serie verbouwd, of rijden/reden eer rond 2000 ook nog Vs met bagageafdeling rond?

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Roco H0 2012
« Reactie #372 Gepost op: 07 February 2012, 08:28:40 »
In 2000 reden zowel de Plan V met als zonder bagage afdeling rond.
Hoewel ze qua interieur wel verbouwd waren tot reizigerscompartiment (klapstoelen)
Nu in Maastricht zijn ook nog steeds met en zonder bagagedeur waarneembaar.
Maar ze beginnen uit te sterven, jammer  :'(


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5382
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco H0 2012
« Reactie #373 Gepost op: 07 February 2012, 09:35:18 »
Pas op Jos!

Waar Roco nu mee bezig is, is de serie V1-V3, of te wel de 401-438. Deze stellen zijn ALLEMAAL verbouwd halverwege de jaren '90.

Na aflevering van de v1-v3, kwamen de V4-V6, betreffende de 441-483. Deze stellen hadden bij aflevering al geen bagage-afdeling.

Daarna volgden de V7-V13 (801-965) waar Fleischmann een model van gemaakt heeft. Die stellen hadden allemaal een Postafdeling. Veel van deze stellen zijn verbouwd en hebben hun Postafdeling verloren. Tijdens die ombouw vond men het toch een wat dure oplossing en hebben een aantal stellen de dans ontsprongen. Hier zijn de schuifdeuren alleen afgesloten, maar nooit verwijderd.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4305
    • Gouda in H0
Re:Roco H0 2012
« Reactie #374 Gepost op: 07 February 2012, 09:59:42 »
bedankt voor de info! Ga ik toch op de variant wachten voor TP V...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008