Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:32:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:28:57
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door aad52
Vandaag om 11:11:21
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Pauldg
Vandaag om 10:58:29
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:56:00
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 10:53:05
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 10:27:37
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door Pauldg
Vandaag om 09:53:35
Au bord de la Cèze door Ronald69
Vandaag om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 09:27:12
PB Models, ICR-rijtuigen door Roelof R
Vandaag om 09:04:11
Spoorwegkanon Dora door Hans Reints
Vandaag om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door aad52
Vandaag om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Eric B
Vandaag om 08:09:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 07:58:31
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:46:24
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 01:10:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 01:09:14
Pendel module Viessmann 5214 door bask185
17 October 2025, 23:27:07
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
17 October 2025, 23:24:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
17 October 2025, 22:57:35
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door HenkN
17 October 2025, 22:53:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Robert39
17 October 2025, 22:50:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 October 2025, 22:43:43
verlichting op mijn draaischijf zeten door Priegelman
17 October 2025, 21:52:55
Raadplaatje door hervé
17 October 2025, 21:38:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 October 2025, 19:54:21
Gewoon wat busfoto's door Huup
17 October 2025, 19:36:18
ESU 50116 mobile Control Pro door Gerard
17 October 2025, 19:33:15
  

Auteur Topic: Roco H0 2012  (gelezen 275561 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #360 Gepost op: 06 February 2012, 22:38:06 »
Bij de groene Plan T staat: "Betriebszustahd 1970er Jahre".

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22601
Re:Roco H0 2012
« Reactie #361 Gepost op: 06 February 2012, 22:42:36 »
Ja, en dat komt overeen met de vishaken op de foto.  :(
Er staat dan weer wel tijdperk III bij, maar correcte tijdperkindeling is geen sterk punt van Roco.

Als plan V en plan T dan toch kort na elkaar komen, dan hadden ze wel wat tijdperkspreiding kunnen toepassen en zo in één jaar een wat grotere doelgroep blij kunnen maken. Lijkt me ook beter voor de aanschafspreiding van veel mensen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #362 Gepost op: 06 February 2012, 22:50:12 »
Zou jij dan zowel een gele Plan V tijdperk IV als een groene Plan T tijdperk III aanschaffen?
Kan natuurlijk, maar gevoelsmatig zijn dat toch heel verschillende tijdperken.

Komt misschien omdat ik Plan T nooit in het groen heb meegemaakt en Plan V eigenlijk niet eens anders ken dan in het geel, geel en nog eens geel. Ik ben duidelijk van de generatie die bij een Nederlandse trein automatisch het beeld van een Plan V of een Hondekop voor zich ziet.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco H0 2012
« Reactie #363 Gepost op: 06 February 2012, 22:52:19 »
Van mij hij in het groen met vishaken. Het concrete probleem dat ik heb is dat LSM een vrij groot gat in mijn budget heeft geslagen. Nou ja, we zien wel. Ik schat zo'n €400 voor een Plan T, dus ik laat me graag aangenaam verrassen. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #364 Gepost op: 06 February 2012, 22:55:57 »
Adviesprijzen Plan T: gelijkstroom analoog EUR 369,-, gelijkstroom sound EUR 439,-.
Dat valt dus al naar gelang je auditieve voorkeuren mee of tegen.

Bij jouw hofleverancier te Vlaardingen liggen de prijzen natuurlijk nog iets lager.

mvg,
Gert


PS: Prijzen voor de soundversies zijn recent verlaagd in verband met de overstap van Roco van ESU naar Zimo.
Het prijsvoordeel wordt doorgegeven aan de klanten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22601
Re:Roco H0 2012
« Reactie #365 Gepost op: 06 February 2012, 22:58:08 »
Zou jij dan zowel een gele Plan V tijdperk IV als een groene Plan T tijdperk III aanschaffen?
Kan natuurlijk, maar gevoelsmatig zijn dat toch heel verschillende tijdperken.

Nee, juist niet. Mij lijkt het ook zakelijk handiger als mensen het eerste jaar een plan V en het tweede jaar een plan T uit hetzelfde tijdperk kunnen aanschaffen of omgekeerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Roco H0 2012
« Reactie #366 Gepost op: 06 February 2012, 22:59:02 »
Adviesprijzen Plan T: gelijkstroom analoog EUR 369,-, gelijkstroom sound EUR 439,-.
Dat valt dus al naar gelang je auditieve voorkeuren mee of tegen.

Kijk, ik dacht al, laat ik een beetje hoog inschatten, dan is mijn avond ook weer goed. :)

Geluid boeit me simpelweg niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

  • Gast
Re:Roco H0 2012
« Reactie #367 Gepost op: 06 February 2012, 23:12:47 »
Nee, juist niet. Mij lijkt het ook zakelijk handiger als mensen het eerste jaar een plan V en het tweede jaar een plan T uit hetzelfde tijdperk kunnen aanschaffen of omgekeerd.

Oke. Ja, dat is ook mijn idee. Dit jaar een gele Plan V en in 2012 een gele Plan T.
En mocht er dan in 2014 een interessante gele Plan V variant komen, dan wil ik die ook nog wel overwegen.

Het zou mij niet verbazen als men bij Roco met een schuin oog heeft gekeken naar het succes met de Hondekoppen bij Piko. Piko en Scaletrading hebben een enorm succesnummer gerealiseerd en hebben een 'jaarlijks abonnementje' op dat succes met steeds weer een nieuwe variant.
Wie herinnert zich nog dat aan het begin van deze eeuw er ook al sprake was van een Piko Hondekop en dat die toen werd afgeblazen?

Anyway, ik gun Roco van harte een soortgelijk langjarig succes met Plan V/T!

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Roco H0 2012
« Reactie #368 Gepost op: 07 February 2012, 08:03:19 »
In dat Italiaanse TEE treinstel (u weet wel die met zinkpest) zit de motor in het bagage deel en voor een klein gedeelte in het reizigerscompartiment. De motor steekt niet boven de ramen uit.  Dat dat bij de Plan V/T van Roco wel het geval is, vind ik toch wel een beetje jammer.  Waarom geen motor zoals in de Lint toegepast is gebruiken? 

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Roco H0 2012
« Reactie #369 Gepost op: 07 February 2012, 08:09:39 »
Een lichtere motor moet ook weer gecompenseerd worden.
Zeker met het oog op de plan T.

En de prijzen van de stellen vallen mij iig mee, vergeleken met andere 2-tjes.

Roco (y).


Tinus.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Roco H0 2012
« Reactie #370 Gepost op: 07 February 2012, 08:15:36 »
Dan zet je er twee in (plan V) Voor de T zou de motor in de bagage afdeling kunnen

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Roco H0 2012
« Reactie #371 Gepost op: 07 February 2012, 08:19:29 »
Bij deze zal ik mijn opmerking met de foute neus van de Plan V terug nemen! Op de Roco plaatjes oogt het wel een prachtig neus te werden. Ook de rest ziet er echt mooi uit, zo dat ik hem zekker voor Gouda ga aanschaffen.

Wat de Motor betreft: Ik lieg er helemaal niet waker van de positie van de motor! Ik vind zon grote stevige motor meer betrouwbaar dan zo'n klein Artitec ding. Bij de Synthus zijn ook aal wacht klachten gekomen omdat de Motor hier vaak stuk gaat, ook zo'n klein dingetje....

Nog een vraag: Zijn alle Plan Vs van dit serie verbouwd, of rijden/reden eer rond 2000 ook nog Vs met bagageafdeling rond?

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Roco H0 2012
« Reactie #372 Gepost op: 07 February 2012, 08:28:40 »
In 2000 reden zowel de Plan V met als zonder bagage afdeling rond.
Hoewel ze qua interieur wel verbouwd waren tot reizigerscompartiment (klapstoelen)
Nu in Maastricht zijn ook nog steeds met en zonder bagagedeur waarneembaar.
Maar ze beginnen uit te sterven, jammer  :'(


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Roco H0 2012
« Reactie #373 Gepost op: 07 February 2012, 09:35:18 »
Pas op Jos!

Waar Roco nu mee bezig is, is de serie V1-V3, of te wel de 401-438. Deze stellen zijn ALLEMAAL verbouwd halverwege de jaren '90.

Na aflevering van de v1-v3, kwamen de V4-V6, betreffende de 441-483. Deze stellen hadden bij aflevering al geen bagage-afdeling.

Daarna volgden de V7-V13 (801-965) waar Fleischmann een model van gemaakt heeft. Die stellen hadden allemaal een Postafdeling. Veel van deze stellen zijn verbouwd en hebben hun Postafdeling verloren. Tijdens die ombouw vond men het toch een wat dure oplossing en hebben een aantal stellen de dans ontsprongen. Hier zijn de schuifdeuren alleen afgesloten, maar nooit verwijderd.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Roco H0 2012
« Reactie #374 Gepost op: 07 February 2012, 09:59:42 »
bedankt voor de info! Ga ik toch op de variant wachten voor TP V...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008