Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: RTM en de Napoleonschuur  (gelezen 13591 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
RTM en de Napoleonschuur
« Gepost op: 17 November 2011, 16:14:33 »
Nu de doortrekking van de Middelplaat naar de Haven van West Repart een feit is, wordt er al weer stevig gesproken over de doortrekking van de lijn naar de zgn. Napoleonschuur aan de rand van Scharendijke.

Een overzicht van de huidige situatie. Voor de duidelijkheid heb ik de verlenging er in getekend.

De veel besproken schuur met aanliggende gronden. Op de achtergrond Cafetaria "Het Koepeltje" Achter het cafetaria loopt een fietspad en daar zou de tram het bos uit moeten komen.

Rechts tussen de "schuur" en de duinen/dijk is nog een camping gelegen.

Als je vanaf de "schuur" de dijk beklimt, heb je een schitterend uitzicht op het Koepeltje en de halte "Dolfijn". Het Koepeltje is door Napoleon neergezet als uitkijkpost over zee. Dit noemen ze nu een A lokatie ;)

De toekomstige versie van de Brouwersdam, waar de tram een essentieel onderdeel van zal gaan vormen.
Dat het geen farce is of een hersenspinsel van de een of ander doorgedraaide hobbyist bewijzen de onderstaande stukken die ik in mijn bezit heb.









tot zover.
« Laatst bewerkt op: 17 November 2011, 17:40:09 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #1 Gepost op: 17 November 2011, 16:31:13 »
Nu de doortrekking van de Middelplaat naar de Haven van West Repart een feit is, wordt er al weer stevig gesproken over de doortrekking van de lijn naar de zgn. Napoleonschuur aan de rand van Scharendijke.

Een overzicht van de huidige situatie. Voor de duidelijkheid heb ik de verlenging er in getekend

Maar ga je dan eigenlijk niet de verkeerde kant uit voor een verdere verlenging (richting Renesse ed)????

Iets verderop heb je een van de weinige onderdoorgangen onder de N57 door. En bovendien eentje waarbij in het talud nog ruimte genoeg is voor een spoorlijn. Kortom als je kruisingsvrij de N57 wilt oversteken is dat een van de weinige plekken waar dat "gratis" kan (dwz zonder dure eigen bruggen, tunnels of overwegen)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #2 Gepost op: 17 November 2011, 17:17:26 »
Geachte heer Bender, :)

Ik begrijp uit uw reaktie dat lezen niet tot uw favorieten bezig heden behoord. U bent daar helaas niet de enige in. Zelf heb ik daar (soms) ook grote moeite mee, maar bij tijd en wijle is het wel eens noodzakenlijk!. Daarom nodig ik u uit om bovenstaande stukken eens rustig door te nemen, en dat u dan het antwoord op de door u gestelde vraag zal vinden.

Hoogachtend

Sobat Kras ;D

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #3 Gepost op: 17 November 2011, 18:10:07 »
Ik begrijp dat je van me verwacht dat ik de kleine lettertjes ga lezen ?

Will do!

PS Doe mijn uiterste best om indien ik in een nieuw topic aanland, in wat voor forum dan ook, om dan de moeite te nemen "even" het hele onderwerp door te worstelen. Ik zal voortaan OOK de bijlagen HELEMAAL doorlezen  :-[, als jij maar doorgaat dit soort (zeer gewaardeerde) updates te blijven sturen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #4 Gepost op: 17 November 2011, 18:23:21 »
Ik begrijp uit uw reaktie dat lezen niet tot uw favorieten bezig heden behoord.






tja, gôh ach, nadat soort commentaar ga je dus maar braaf je huiswerk doen. Komt de domme leerling weer geen stap verder. Het ene stuk zegt dat ze niet willen doortrekken naar Renesse, het andere stuk heeft het wel over doortrekken.

Toch maar terug de hoek in met ezelsoren en in grote verwarring.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #5 Gepost op: 17 November 2011, 18:36:15 »
Dit gelezen te hebben, verwacht u dan van mij een zinnig antwoord. 8)

In deze tijd van bezuinigingen, en om div. praktische redenen mag je aannemen dat er eerst naar Napoleon gegaan zal worden, en daarna komt Ouddorp aan de beurt.
Let wel, zeker weet ik het niet, maar alle belangrijke sprekers van gisteren lieten er eigenlijk geen misverstand over bestaan (zie ook de PZC van vandaag) dat de verlenging er heel snel aan zit te komen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Tom Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #6 Gepost op: 17 November 2011, 23:39:13 »
Zou iemand weten waarom die schuur met Napoleon in verband wordt gebracht?
Zag Lodewijk de tram al aankomen? Of zijn broertje?
« Laatst bewerkt op: 17 November 2011, 23:41:26 door Tom Z.. Reden: foutje »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #7 Gepost op: 17 November 2011, 23:53:52 »
Ik, maar dat laat ik je in een van de volgende dagen wel weten. Wel te rusten ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #8 Gepost op: 18 November 2011, 10:11:39 »
Door een dergelijk afbuiging lijkt een evt. toekomstige uitbreiding richting Renesse vrijwel onmogelijk, tenzij er kop gemaakt wordt op Scharendijke?
Of zie ik het verkeerd?

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #9 Gepost op: 18 November 2011, 12:04:40 »
Door een dergelijk afbuiging lijkt een evt. toekomstige uitbreiding richting Renesse vrijwel onmogelijk, tenzij er kop gemaakt wordt op Scharendijke?
Of zie ik het verkeerd?

Ik zeg niks, ik sta al in de hoek  :-[ (Maar ga even naar boven in dit topic, dan kan je een deel van je vraag beantwoord zien)

Inmiddels het ik via PB een wat uitgebreider antwoord mogen ontvangen van een forumlid, misschien dat hij bereid is een deel van dat antwoord hier publiekelijk te laten lezen?
« Laatst bewerkt op: 18 November 2011, 12:21:45 door guest7823 »

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #10 Gepost op: 18 November 2011, 12:50:06 »
Ik heb de stukken doorgelezen,en wat ik er uit opmaak is dat ze 2 dingen doen: verlengen naar Scharendijke en onderzoek doen naar mogelijke verlenging naar Renesse. Ik heb je terechtwijzing ook gezien, daarna nog een keer de stukken gelezen, maar nog steeds tot dezelfde conclusie gekomen.
Ik snap ook dat doortrekken naar Renesse door economische motieve nu niet plaats zal vinden. Waar ik het over heb (en jij ook) is over een eventueel toekomstige optie. M.i. wordt deze door een linkse hoek te maken vrij lastig (zo niet onmogelijk?)
« Laatst bewerkt op: 18 November 2011, 18:47:45 door Erwin L. »

Frans

  • Online Online
  • Berichten: 316
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #11 Gepost op: 18 November 2011, 18:03:41 »
Als je deze stukken leest dan gaat de doortrekking naar Renesse niet door,
tenzij er iemand komt met een zeer grote zak geld. De gemeente houdt
de hand op de knip.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #12 Gepost op: 18 November 2011, 18:08:13 »

Toch bijzonder hoe teksten gelezen (kunnen) worden. Zullen we het in dit draadje gewoon houden bij de verlenging naar de Napoleon schuur en verder afwachten wanneer andere ontwikkelingen concreet zullen worden?
Waarschijnlijk zal SB daar dan ook zelf mee komen, want die is tot nogtoe het meest geïnformeerd van ons allemaal.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #13 Gepost op: 18 November 2011, 22:55:30 »
In antwoord op de boven gestelde vragen,
Zoals ik al eerder schreef is het de wens van de RTM om van uit het Museum aan de Punt de activiteiten richting Ouddorp uit te breiden. Het maakt niet zoveel uit of dit via het landelijke gebied in het westen naar het dorp gaat, of langs het water oostwaarts naar de haven. Tot op heden is dit nog toekomstmuziek, hoewel er al diverse mogelijkheden zijn bestudeerd en zijn uitgewerkt. In de studies worden nu ook concreet adviezen gegeven richting deze uitbreiding.
Er staan in het duingebied bij de Punt weer veranderingen op de rol. Deze veranderingen kunnen mogelijk gaan leiden tot een ander sporensituatie. Met deze veranderingen kan dan evt. rekening worden gehouden met een evt. verlenging richting Ouddorp. Maar, een verlenging naar Scharendijke Dorp is nu de eerste stap en tegelijkertijd een goede afronding van deze fase van de aanleg. Een verlenging naar Rensesse is mogelijk als zowel de financiële als de organisatorische mogelijkheden gunstig uitpakken. Het bestuur is in bespreking en staat open voor alle mogelijkheden, die door het museum uit te voeren zijn. Schouwen Duiveland is als gemeente erg actief en geeft, samen met de beide provincies (en de gemeente Goedereede), de RTM haar steun in het mede ontwikkelen van de plannen. Ondertussen zit de RTM niet stil en restaureert in een rap tempo haar materieel en bouwt zelfs een nieuwe locomotief van het vierkante type (loc 37), zodat het museum klaar kan zijn voor de toekomst. De RTM-ploeg is groeiende, en elke vrijwilliger is welkom.
Als er vragen zijn die hier niet beantwoord zijn, dan weet ik het antwoord dus ook niet. Veel is bekent, maar veel zit nog achter gesloten deuren en daar is dus het wachtenop.
SK
« Laatst bewerkt op: 18 November 2011, 23:02:22 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #14 Gepost op: 19 November 2011, 10:26:45 »
@Simon St, bedankt voor je verwijzing naar dit draadje.
@Sobat, leuk te lezen dat je nu al verder gaat met de verhalen en het volgen van de RTM.

Groeten,

Christoph