Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
  

Auteur Topic: RTM en de Napoleonschuur  (gelezen 12713 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
RTM en de Napoleonschuur
« Gepost op: 17 november 2011, 16:14:33 »
Nu de doortrekking van de Middelplaat naar de Haven van West Repart een feit is, wordt er al weer stevig gesproken over de doortrekking van de lijn naar de zgn. Napoleonschuur aan de rand van Scharendijke.

Een overzicht van de huidige situatie. Voor de duidelijkheid heb ik de verlenging er in getekend.

De veel besproken schuur met aanliggende gronden. Op de achtergrond Cafetaria "Het Koepeltje" Achter het cafetaria loopt een fietspad en daar zou de tram het bos uit moeten komen.

Rechts tussen de "schuur" en de duinen/dijk is nog een camping gelegen.

Als je vanaf de "schuur" de dijk beklimt, heb je een schitterend uitzicht op het Koepeltje en de halte "Dolfijn". Het Koepeltje is door Napoleon neergezet als uitkijkpost over zee. Dit noemen ze nu een A lokatie ;)

De toekomstige versie van de Brouwersdam, waar de tram een essentieel onderdeel van zal gaan vormen.
Dat het geen farce is of een hersenspinsel van de een of ander doorgedraaide hobbyist bewijzen de onderstaande stukken die ik in mijn bezit heb.









tot zover.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2011, 17:40:09 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2011, 16:31:13 »
Nu de doortrekking van de Middelplaat naar de Haven van West Repart een feit is, wordt er al weer stevig gesproken over de doortrekking van de lijn naar de zgn. Napoleonschuur aan de rand van Scharendijke.

Een overzicht van de huidige situatie. Voor de duidelijkheid heb ik de verlenging er in getekend

Maar ga je dan eigenlijk niet de verkeerde kant uit voor een verdere verlenging (richting Renesse ed)????

Iets verderop heb je een van de weinige onderdoorgangen onder de N57 door. En bovendien eentje waarbij in het talud nog ruimte genoeg is voor een spoorlijn. Kortom als je kruisingsvrij de N57 wilt oversteken is dat een van de weinige plekken waar dat "gratis" kan (dwz zonder dure eigen bruggen, tunnels of overwegen)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2011, 17:17:26 »
Geachte heer Bender, :)

Ik begrijp uit uw reaktie dat lezen niet tot uw favorieten bezig heden behoord. U bent daar helaas niet de enige in. Zelf heb ik daar (soms) ook grote moeite mee, maar bij tijd en wijle is het wel eens noodzakenlijk!. Daarom nodig ik u uit om bovenstaande stukken eens rustig door te nemen, en dat u dan het antwoord op de door u gestelde vraag zal vinden.

Hoogachtend

Sobat Kras ;D

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2011, 18:10:07 »
Ik begrijp dat je van me verwacht dat ik de kleine lettertjes ga lezen ?

Will do!

PS Doe mijn uiterste best om indien ik in een nieuw topic aanland, in wat voor forum dan ook, om dan de moeite te nemen "even" het hele onderwerp door te worstelen. Ik zal voortaan OOK de bijlagen HELEMAAL doorlezen  :-[, als jij maar doorgaat dit soort (zeer gewaardeerde) updates te blijven sturen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2011, 18:23:21 »
Ik begrijp uit uw reaktie dat lezen niet tot uw favorieten bezig heden behoord.






tja, gôh ach, nadat soort commentaar ga je dus maar braaf je huiswerk doen. Komt de domme leerling weer geen stap verder. Het ene stuk zegt dat ze niet willen doortrekken naar Renesse, het andere stuk heeft het wel over doortrekken.

Toch maar terug de hoek in met ezelsoren en in grote verwarring.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2011, 18:36:15 »
Dit gelezen te hebben, verwacht u dan van mij een zinnig antwoord. 8)

In deze tijd van bezuinigingen, en om div. praktische redenen mag je aannemen dat er eerst naar Napoleon gegaan zal worden, en daarna komt Ouddorp aan de beurt.
Let wel, zeker weet ik het niet, maar alle belangrijke sprekers van gisteren lieten er eigenlijk geen misverstand over bestaan (zie ook de PZC van vandaag) dat de verlenging er heel snel aan zit te komen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Tom Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 237
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2011, 23:39:13 »
Zou iemand weten waarom die schuur met Napoleon in verband wordt gebracht?
Zag Lodewijk de tram al aankomen? Of zijn broertje?
« Laatst bewerkt op: 17 november 2011, 23:41:26 door Tom Z.. Reden: foutje »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2011, 23:53:52 »
Ik, maar dat laat ik je in een van de volgende dagen wel weten. Wel te rusten ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2011, 10:11:39 »
Door een dergelijk afbuiging lijkt een evt. toekomstige uitbreiding richting Renesse vrijwel onmogelijk, tenzij er kop gemaakt wordt op Scharendijke?
Of zie ik het verkeerd?

guest7823

  • Gast
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2011, 12:04:40 »
Door een dergelijk afbuiging lijkt een evt. toekomstige uitbreiding richting Renesse vrijwel onmogelijk, tenzij er kop gemaakt wordt op Scharendijke?
Of zie ik het verkeerd?

Ik zeg niks, ik sta al in de hoek  :-[ (Maar ga even naar boven in dit topic, dan kan je een deel van je vraag beantwoord zien)

Inmiddels het ik via PB een wat uitgebreider antwoord mogen ontvangen van een forumlid, misschien dat hij bereid is een deel van dat antwoord hier publiekelijk te laten lezen?
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 12:21:45 door guest7823 »

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2011, 12:50:06 »
Ik heb de stukken doorgelezen,en wat ik er uit opmaak is dat ze 2 dingen doen: verlengen naar Scharendijke en onderzoek doen naar mogelijke verlenging naar Renesse. Ik heb je terechtwijzing ook gezien, daarna nog een keer de stukken gelezen, maar nog steeds tot dezelfde conclusie gekomen.
Ik snap ook dat doortrekken naar Renesse door economische motieve nu niet plaats zal vinden. Waar ik het over heb (en jij ook) is over een eventueel toekomstige optie. M.i. wordt deze door een linkse hoek te maken vrij lastig (zo niet onmogelijk?)
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 18:47:45 door Erwin L. »

Frans

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #11 Gepost op: 18 november 2011, 18:03:41 »
Als je deze stukken leest dan gaat de doortrekking naar Renesse niet door,
tenzij er iemand komt met een zeer grote zak geld. De gemeente houdt
de hand op de knip.

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1724
  • Dieselpower rules!
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2011, 18:08:13 »

Toch bijzonder hoe teksten gelezen (kunnen) worden. Zullen we het in dit draadje gewoon houden bij de verlenging naar de Napoleon schuur en verder afwachten wanneer andere ontwikkelingen concreet zullen worden?
Waarschijnlijk zal SB daar dan ook zelf mee komen, want die is tot nogtoe het meest geïnformeerd van ons allemaal.
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2011, 22:55:30 »
In antwoord op de boven gestelde vragen,
Zoals ik al eerder schreef is het de wens van de RTM om van uit het Museum aan de Punt de activiteiten richting Ouddorp uit te breiden. Het maakt niet zoveel uit of dit via het landelijke gebied in het westen naar het dorp gaat, of langs het water oostwaarts naar de haven. Tot op heden is dit nog toekomstmuziek, hoewel er al diverse mogelijkheden zijn bestudeerd en zijn uitgewerkt. In de studies worden nu ook concreet adviezen gegeven richting deze uitbreiding.
Er staan in het duingebied bij de Punt weer veranderingen op de rol. Deze veranderingen kunnen mogelijk gaan leiden tot een ander sporensituatie. Met deze veranderingen kan dan evt. rekening worden gehouden met een evt. verlenging richting Ouddorp. Maar, een verlenging naar Scharendijke Dorp is nu de eerste stap en tegelijkertijd een goede afronding van deze fase van de aanleg. Een verlenging naar Rensesse is mogelijk als zowel de financiële als de organisatorische mogelijkheden gunstig uitpakken. Het bestuur is in bespreking en staat open voor alle mogelijkheden, die door het museum uit te voeren zijn. Schouwen Duiveland is als gemeente erg actief en geeft, samen met de beide provincies (en de gemeente Goedereede), de RTM haar steun in het mede ontwikkelen van de plannen. Ondertussen zit de RTM niet stil en restaureert in een rap tempo haar materieel en bouwt zelfs een nieuwe locomotief van het vierkante type (loc 37), zodat het museum klaar kan zijn voor de toekomst. De RTM-ploeg is groeiende, en elke vrijwilliger is welkom.
Als er vragen zijn die hier niet beantwoord zijn, dan weet ik het antwoord dus ook niet. Veel is bekent, maar veel zit nog achter gesloten deuren en daar is dus het wachtenop.
SK
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 23:02:22 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re:RTM en de Napoleonschuur
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2011, 10:26:45 »
@Simon St, bedankt voor je verwijzing naar dit draadje.
@Sobat, leuk te lezen dat je nu al verder gaat met de verhalen en het volgen van de RTM.

Groeten,

Christoph