Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 17:53:46
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30

Auteur Topic: Een Bar Disco in model, maar dan met geluid!  (gelezen 23355 keer)

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Een Bar Disco in model, maar dan met geluid!
« Reactie #45 Gepost op: 08 April 2007, 23:29:31 »
Henk,

Het maken van die dingen kan misschien ook wel met bij in de modelzaak verkrijgbaar recht draad (staal)
Dan heb je 3 rechte stukjes nodig en een paar stukken die je, als je een malletje met spijkers en een plankje maakt, vrij simpel kan vormen in die driehoek vormen. Wanneer je dat hebt en op een klein aantal plekken vast soldeerd ben je toch vrij makkelijk klaar?

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #46 Gepost op: 08 April 2007, 23:40:04 »
Eerst maar eens zien wat er werkelijk in het rijtuig zit. Heb er voorlopig nog steeds geen zin in. :-[ En ik weet dat als ik er eenmaal aan begin, dat ik het goed wil doen. Ik ben nog steeds bezig om de bladeren van mijn maisplantjes allemaal één voor één om te buigen. ::)
Trouwens. Ik heb nog wat fotootjes gevonden van het Zeppelinmuseum. De Maybachtentoonstelling was ook gaaf, maar dat word iets te veel off topic. Trouwens je ziet op de eerste foto dat ze ook hout gebruikten. De onderstaande foto's zijn laten een deel van de Hindenburg zien dat gereconstrueerd is. 1:1 natuurlijk. Het is echt een interessant museum.

K.Bay.Sts.B

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #47 Gepost op: 09 April 2007, 00:07:07 »
Halverwege mijn PB richting Jeroni dacht ik, laat ik ook zelf eens iets zoeken en wat vonden we:
http://www.foudurail.net/party1.html
http://www.foudurail.net/party2.html
http://www.foudurail.net/party3.html

Conclusies:
1. Wat ben ik blij dat ik toch voor de SR2 heb gekozen. De SR3 ziet er van buiten een stuk saaier uit. (Yo, Pa en de meneer die al die graantreinen verzorgt en ik telkens bij MTE tegenkom, bedankt!)
2. Wat ziet dat interieur er in het saai uit, maar wel wat sjiek, lijkt wel een 45+bar (maar dan wel een ouderwetse, lampen zijn goed, maar rest is jaren 70). De SR3 is in dat opzicht wel een stuk hipper uit. Zeg maar een hippe 45+bar. :)
3. Geen flugeldrinkende tienertjes.  8) Maar op de één of andere reden vind ik ze ook wat lafjes overkomen. Waar zijn de feestbeesten, waarom staat niemand op de dansvloer (of is het juist geen dansvloer).
4. Geen driehoekconstructies (hmm, doet me toch iets teveel denken aan Jerry Springer die beleggingsadvies geeft ;D)
5. De trein rijdt met Belgische rijtuigen en de foto's geven niet het idee dattie ook in Nederland komt.

Over punt 5:
Pech gehad. Daarvoor kocht ik het rijtuig ook niet. Alleen maar met doel er een mp3-speler in te bouwen. :) En omdat hij vrolijk is. En ja wat moet ik eigenlijk met die Italiaanse loc die ik heb. Weet niet, behalve dan dat hij best leuk is. Of mijn Schi-stra-bus, idem.
Gelukkig kunnen zit het Beierse gedeelte nog degelijk in elkaar en zijn daar geen rare uitspattingen. Behalve dan een tandradloc zonder tandradbaan en twee smalspoorlocjes zonder smalspoor.  ::) Maar ach die kunnen voorlopig toch nog niet rijden. :)

K.Bay.Sts.B

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #48 Gepost op: 09 April 2007, 00:14:56 »
Hoewel ik niet precies meer weet welk rijtuig het was heb ik afgelopen winter op Rotterdam CS 's avonds in het weekend wel een Disco trein gezien (op spoor 4 richting belgie) Waarin dus een rijtuig zat met die Truss constructie. Dat viel namelijk meteen op vanbuiten door al het glimmende werk.

Dus ookal is het hele spul bels, en werd het in het door mij aanghehaalde geval ook getrokken door een Belse 25.5. Het komt wel in Nederland!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

stig

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 09 April 2007, 00:47:37 »
<offtopic> Hey Henk, ook in Friedrichshafen geweest! Mooi museum he! Stond bij jouw bezoek ook die schitterende Maybach in de zaal met de grote glaswand aan de pleinzijde van het museum? </offtopic>
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert van den Berg

• Offline Offline
  • Sky High is alles model(spoor)
« Reactie #50 Gepost op: 09 April 2007, 09:32:55 »
Ook off topic>  Ik ga over 2 weken, maar dan staat daar de boel vol met vliegend tuig, trouwens die luchtschip hal is echt groot, die moet je niet op je modelbaan willen!

groeten uit Tilburg,

Gert van den Berg
H0 Ep.IV en V goederenvervoer en
Ep.III-IV personenvervoer; vòòr blauw/geel;
op Profi Rail DCC via Intellibox;
vnl NL en D, nog steeds alles 1:87

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #51 Gepost op: 09 April 2007, 14:30:56 »
Nou vooruit dan maar, een filmpje. De hele zaak nog niet ingebouwd, maar gewoon zoals hieronder. Maar dat doet er voorlopig niet aan toe. Er was alleen vraag om een filmpje met geluid.

Adios, Henk

En dan nog even offtopic-spammen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (weer wat meer on topic)
K.Bay.Sts.B

stig

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 05 May 2007, 23:23:04 »
En toen was het stil... ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #53 Gepost op: 06 May 2007, 01:07:54 »
Verdorie, je hebt gelijk. Overkomt me te vaak. :-(
De mp3-speler en de decoders zitten er nu permanent in. Één van de speakers ook. De print waar de verschillende onderdelen op moet komen, is zelfs op maat gezaagd. En dan...
Ga je denken... Is die print wel hoog genoeg? Passen er wel poppetjes onder? En dan besluit je maar een heleboel andere treinen te gaan digitaliseren. En een Roco hobby 290 te gaan superen (ik wil van dat woord pimpen af, we wonen in Nederland) en van werkende verlichting te voorzien. Ga je nadenken hoe je een stofzuigerwagen moet gaan maken, etc., etc., etc..
Allemaal bullshit... Want er is iets anders, namelijk de verlichting discolampen.
Ik krijg die dingen maar niet goed afgestemd op de verschillende liedjes. Het afstemmen is sowiezo een ramp, het is al heel snel dat de lampen continu branden, of ganz nicht. Dus ik heb nu mijn soldeerbout aangezet en ik ga die eerste versterkingstrap ertussenuit halen. En ik hoop dat jullie goede ideeën hebben over hoe het nu verder kan. Zij het elektrotechnisch, zij het softwarematig. Bestaat er bijvoorbeeld een programmaatje dat ervoor zorgt dat het een map met mp3'tjes zo omzet dat het voltage/basslevel ongeveer gelijk is?

Henk
K.Bay.Sts.B

Sander Fondse

• Offline Offline
  • MSc Micro-Electronics
« Reactie #54 Gepost op: 06 May 2007, 11:02:13 »
Citaat
Bestaat er bijvoorbeeld een programmaatje dat ervoor zorgt dat het een map met mp3'tjes zo omzet dat het voltage/basslevel ongeveer gelijk is?

Direct weet ik niet, maar ik weet een omweg

Gebruik een omzetpogramma als 'cheeta audio converter' en zet de mp3's om in wave's. Vervolgens kan je met een pogramma als 'Nero wave editor' het volume aanpassen. En dan weer terugtransformeren naar mp3 met die converter.

probleem 1: wav. files nemen ZEER VEEL ruimte in beslag.

probleem2 : soms kunnen er korte glitches in de mp3 ontstaan. Ik denk dat het ligt aan het op lengte houden van de file, terwijl het dataformaat anders is.

link naar cheetah : http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=44958
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

1202

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 06 May 2007, 11:13:24 »
Het volume aanpassen van muziek kan bij mp3's met mp3Gain.
Voor de link....  Google is je grootste archief ;D

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #56 Gepost op: 06 May 2007, 11:17:13 »
(ik wil van dat woord pimpen af, we wonen in Nederland)
[...]
Allemaal bullshit...
Koeienstront bedoelde je toch?  ;D

Bestaat er bijvoorbeeld een programmaatje dat ervoor zorgt dat het een map met mp3'tjes zo omzet dat het voltage/basslevel ongeveer gelijk is?
Kijk eens naar het programma MP3Gain. Dit kan alle bestanden in een map 'normaliseren', d.w.z. in volume op elkaar aanpassen. Ik heb dit programma vroeger gebruikt om mijn verzameling mp3's mee onder handen te nemen zodat ik niet na elk nummer naar de volumeknop van de stereo hoef te grijpen. Zoek even met Google waar je het programma kunt downloaden.

Gr.

E_V

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #57 Gepost op: 06 May 2007, 11:24:45 »
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

een Decoder aan een mp3 speler en op afstand besturen met een lok/multimaus van roco  ;D

Die  mp3 speler heb ik toevalig ook precies de zelfde ( zag het aan het voorfilmpje) met die voetballers  een Sellar is dat geloof ik.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #58 Gepost op: 06 May 2007, 11:56:01 »
Bas, dan kan je hier lezen en hier zien.
Gewoon een kwestie van kijken waar je aan-knop zit en vervolgens parallel aan je aan-knop een relais en/of een drukknopje zetten. Hetzelfde verhaal voor je volume, keuze bevestigen, verder en terug.

En E_v, het is inderdaad koeienstront, ik las het al toen ik schreef, dus ik zat er eigenlijk al op te wachten ;) Maar dan mag etcetera eigenlijk ook niet. Ach, engelse termen heb ik niet zo bezwaar tegen, alleen het pimps en hows gebeuren wordt soms iets te serieus genomen.

En wat betreft de tips mp3-gain, dat was precies waar ik naar op zoek was! Bedankt!

Henk
K.Bay.Sts.B

Monobrachius

• Offline Offline
  • LE II
« Reactie #59 Gepost op: 06 May 2007, 12:21:26 »
Video van de verlichting. Geen lampjes is nu geen optie meer. ;D
K.Bay.Sts.B