Hallo,Ik wil iedereen die tot nu toe gereageerd heeft hiervoor bedanken. Top! Nog een aanvullende vraag: er zijn (als ik het goed zie) ook wissels te koop met een geïsoleerd puntstuk, ik neem aan dat je dan het geschetste probleem met de wissels niet hebt?Wim
Op de club gebruiken wij peco rails code 75 die andere is te laag.groet dennie
Dat veertje, daar kun je ook de spanning van verminderen door dat vierkante blokje waar het in zit een klein stukje naar achteren te schuiven (dus iets verder van de schuifbiels af).De electrofrog wissels schakelen het puntstuk om, afhankelijk van de wisselstand. Maar dat gaat via contactveertjes onder de tongpunten. De betrouwbaarheid van die contacten is ronduit knudde. Je zult dat dus moeten ondersteunen door een contact op de wisselaandrijving. Maar dan kan je weer problemen krijgen met het niet synchroon lopen. Het kan nl. gebeuren dat de tongen eerder omschakelen dan het contact in de aandrijving, of juist later. Dat kan alsnog kortsluiting opleveren.