Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:33:43
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Jan Bennink
Vandaag
om 18:31:53
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
klusser
Vandaag
om 18:25:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Jan Bennink
Vandaag
om 18:24:09
Overstap naar HTM
door
defender
Vandaag
om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen
door
defender
Vandaag
om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 18:01:34
Op Zuid (NL H0)
door
Ruben90
Vandaag
om 17:57:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Ben
Vandaag
om 17:51:04
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 17:27:51
Terschellinger Spoor
door
defender
Vandaag
om 17:15:47
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
Vandaag
om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
Vandaag
om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0
door
g-j
Vandaag
om 16:13:49
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:02:14
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:29:48
Welke decoder is dit?
door
Ben
Vandaag
om 15:09:20
Tram reageert niet
door
R1954
Vandaag
om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen
door
serie1200
Vandaag
om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL
door
Eric B
Vandaag
om 13:59:34
Kato ETA 515
door
mamory
Vandaag
om 13:42:14
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
Vandaag
om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 11:57:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Peco rails (voor- en nadelen?)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Peco rails (voor- en nadelen?) (gelezen 27104 keer)
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #60 Gepost op:
11 December 2011, 14:04:00 »
Hallo allemaal
Ik lees heel veel over PECO rails maar wie kan mij het verschil vertellen tussen PECO en PIKO geld voor PIKO ook al jullie voorgaande opmerkingen.
Ik zelf werk met PIKO rails en wissels en gebruik daarbij FULGUREX wissel aandrijvingen en ik ban daar heel tevreden over, wat ik zelf ook fijn vind is dat PIKO rails die ik gebruik 2,5 mm hoog is.
Herwim Frank
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Ronaldk
Offline
Berichten: 8821
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #61 Gepost op:
11 December 2011, 14:28:13 »
Beste Herwim,
Dit is een hele andere discussie dan de voor en nadelen van PECO. Goed even snel: Het verschil is het merk natuurlijk. PCO is een engels merk en Piko een Duits merk. Onder andere het profiel is iets anders dan bij Piko. Je hebt bij PECO verschillende codes (code 100, 75, enz). Piko is code 100 (2,50mm) geen verschillende hoogtes beschikbaar. Daarnaast is PECO meestal wat duurder dan de standaard Piko-rails.
Peco wordt veel gebruikt door mensen die graag zelfbouw willen doen of een lager profiel willen gebruiken dan de Codes 100 (Piko, oude Roco, enz.) en 83 (Rocoline bijvoorbeeld). Dat is wat meer op schaal dan de hoge rails die bij de standaard fabrikanten te krijgen is.
Het is maar wat je zelf mooi vind.
Groeten Ronald.
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 14:29:48 door Ronald Koerts
»
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #62 Gepost op:
11 December 2011, 15:57:27 »
Hallo Ronald
Allereerst bedankt voor je antwoord, maar waarom is dit een andere discussie.
Ik probeerde juist te achterhalen of alle min en plus punten door jullie allen genoemd in dit draadje ten opzichte van PECO rails ook golden voor PIKO rails en wissels ook al heeft deze maar één code 100 2,5 mm.
Ik hoor namelijk nooit iemand over PIKO praten of heel weinig maar wel veel over PECO
Naar Willem toe wil ik zeggen sorry als ik jouw draadje verkeerd gebruikt heb dat was niet mijn bedoeling ik dacht het heeft veel raakvlakken met jouw vraag.
Herwim
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 16:00:37 door Herwim Frank
»
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #63 Gepost op:
11 December 2011, 16:09:35 »
Vergeet bij Peco de metalen puntstukken niet; dat zorgt voor een beter rijgedrag op wissels
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Mark D.
Offline
Berichten: 1208
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #64 Gepost op:
11 December 2011, 16:13:46 »
Citaat van: Herwim Frank op 11 December 2011, 15:57:27
Herwim
geometre van de wissels is anders.
Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.
Gelogd
vriendelijke groet, Mark..::
5,6 km...
verstuurd vanaf mijn sinclair zx spectrum
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #65 Gepost op:
11 December 2011, 16:34:15 »
Citaat
Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.
Heeft Peco ook hoor.
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Mark D.
Offline
Berichten: 1208
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #66 Gepost op:
11 December 2011, 16:43:35 »
Ha ha, ik leg net een liniaal tegen de wissel.
Ik heb wel wissels in mijn handen gehad die na de tongen gewoon weer recht door gingen
Gelogd
vriendelijke groet, Mark..::
5,6 km...
verstuurd vanaf mijn sinclair zx spectrum
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Peco rails (voor- en nadelen?)