Dus naar Parijs moet ik twee keer overstappen...
Het stoort mij dat Arnhem - Nijmegen verstoten is van fatsoenlijke verbindingen met R'dam - Den Haag en dat wij over niet al te lange tijd alleen nog maar richting westen zonder overstappen naar Schiphol moeten. En dat 6 x per uur. Als dat kwalitatief goed OV is???
Die viel me inderdaad ook op. Het punctualiteitscijfer zal best omhoog gaan, en voor de reizigers binnen een concessiegebied is dat fijn, maar omdat de verschillende concessiehouders niet op elkaar wachten, zijn er wel degelijk ook verliezers.
Wiens idee? Laten we niet vergeten dat dit plan is gemaakt door een paar bedrijven met het doel er beter van te worden, niet omdat wij er beter van worden.
Wesley, wellicht wil je e.a. niet uit het verband rukken? Wellicht stap jij nooit in Utrecht CS over...
Overstappen, zeker voor reizigers die niet vaak per trein reizen, is een grote drempel om van openbaar vervoer gebruik te maken.
Zie je het zelf of moet ik het uitleggen?
Deze 2 quote's zeggen voor mij genoeg.Niet alle verandering is een verbetering
Overstappen an sich is niet het kwaad zelve, het gaat om de condities waarin die overstap plaatsvindt.
Aan de andere kant komen vertragingen dan wel weer minder voor (wederom: dat is althans de bedoeling), dus dat verzacht het leed enigszins.
Puur vanwege de noodzakelijke overstap in de verbinding met Middelburg.
Daar heb ik tot nu toe nog geen goede onderbouwing voor gezien. Dat de treinpunctualiteit verbetert, wil ik dan nog wel geloven, maar dat de reispunctualiteit (bij gelijkblijvende reistijd) ook verbetert, heb ik een hard hoofd in. En laat dat nu de punctualiteit zijn, waar de reiziger bij gebaat is.
Bovendien is die afkeer geconditioneerd door de situatie in Utrecht Centraal. Dat nemen we je niet kwalijk , maar het is niet overal zo slecht...
Overigens denk ik met Huub wel degelijk dat de meerderheid van reizigers (ook los van Utc) een bloedhekel aan overstappen heeft en daarom vaak de auto neemt als ze de mogelijkheid hebben. Ook al is de overstaptijd minimaal, toch wordt het als tijdverlies gezien.
Vergeten wordt dat Prorail, NS en wat zich verder allemaal bemoeit met reizigers ten dienste dienen te staan van de reizigers. Doe je dat niet blijven de reizigers weg, blijven ze weg blijven ze weg en is de zogenaamde winnaar de grootste verliezer!
er vallen (voor mij in elke geval) opeens wat namen uit de lucht die ik niet kan plaatsen. En hoewel ik niet helemaal onder een steen vandaan kom raak ik de draad een beetje kwijt en krijg ik het gevoel dat de discussie alleen voor insiders te volgen is en das jammer voor het draadje..